
Μόνο οι µισοί Έλληνες θα καταφέρουν φέτος το καλοκαίρι να κάνουν διακοπές λόγω ακρίβειας σε εισιτήρια, διαµονή, βενζίνη και φαγητό.
Σύµφωνα µε την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), περίπου 1 στους 2 καταναλωτές δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές το 2024, ενώ 1 στους 3 δηλώνει ότι θα κάνει µεν διακοπές, αλλά πιο περιορισµένες.
Ακρίβεια: «Upflation», το κόλπο των πολυεθνικών για να αυξάνουν τις τιμές
Οι 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι οι δαπάνες τους φέτος θα είναι µειωµένες σε σχέση µε πέρυσι, ενώ 4 στους 10 ότι θα είναι µειωµένες άνω του 50%. Οι κύριοι λόγοι είναι τόσο το µειωµένο διαθέσιµο εισόδηµα λόγω ανατιµήσεων όσο και τα αυξηµένα κόστη σε εισιτήρια (50%) και διαµονή (48%).
Η χρηµατική δαπάνη παραµένει το βασικό κριτήριο για τις περικοπές των διακοπών (57%), αλλά και η ποιότητα αποτελεί προαπαιτούµενο για το 27% των καταναλωτών.
Το… χάσμα γενεών ισχύει και για στην περίπτωση των διακοπών; Σίγουρα υπάρχουν διαφορές και μεταξύ των εισοδημάτων της κάθε ηλικίας, που αν μη τι άλλο επηρεάζουν τις επιλογές που μπορεί να έχει ο καθένας στο πεδίο των διακοπών.
Ας δούμε, ωστόσο, πώς αποτυπώνονται μερικές από τις επιλογές ή τις προτιμήσεις των Ελλήνων Gen Z, Millennials και Baby Boomers, όπως αποκαλεί τις εν λόγω ηλικιακές ομάδας τμήμα της νέα γενιάς.
Οι διακοπές
Τα στοιχεία, που προέρχονται από νέα έρευνα της Klarna, δείχνουν ότι το 29,7% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του. Οι τρεις κυριότεροι παράγοντες που λαμβάνουν υπ’ όψιν τους οι Έλληνες καταναλωτές όταν σχεδιάζουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές είναι ο προϋπολογισμός (67,3%), η ασφάλεια (48,5%) και η μεταφορά (41,5%).
Το 53% αναζητά φθηνότερες επιλογές διαμονής, ενώ το 39,7% επιλέγει πιο προσιτούς τρόπους μεταφοράς. Πάντως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της Ελλάδας, με περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25 ετών) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41 ετών), της Gen X (42-57 ετών) και των Baby Boomers (58-78 ετών) να επιλέγουν τον εσωτερικό τουρισμό.
Ο προϋπολογισμός εξόδων των Ελλήνων καταναλωτών για τις επερχόμενες καλοκαιρινές διακοπές φαίνεται μειωμένος φέτος, όμως σύμφωνα με τους αναλυτές της έρευνας ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών κρατάει τα έξοδά του χαμηλά, με την πλειονότητα (35,7%) να δαπανά μεταξύ 301€ και 600€ (ανά άτομο και ανά ταξίδι).
Σχετικά με το πού θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα, στο φαγητό απάντησε το 57% και στη διαμονή το 56,8%. Οι Gen Z (59,4%) και οι Millennials (55,8%) είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα στο φαγητό, ενώ οι Gen X (60,2%) και οι Baby Boomers (63,4%) στη διαμονή.


Latest News

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους