
Στον «αφρό» βρίσκονται οι πωλήσεις μπύρας το πρώτο εξάμηνο εφέτος με τις πολυεθνικές και τις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου όχι απλά να έχουν αφήσει πίσω τους το «βάρβαρο» 2023, αλλά ποντάροντας στον ζεστό καιρό, στις αυξημένες τουριστικές ροές και στα κορυφαία αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού (Euro – Ολυμπιακοί Αγώνες) να ελπίζουν ότι το 2024 θα πανηγυρίσουν νέες νίκες.
Μινέρβα και ΕΖΑ: Προς πώληση οι δύο εταιρείες από την Deca
Ο αυξημένος όγκος των πωλήσεων, που, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, κινείται γύρω στο +7-8% αυτή τη στιγμή με τις πωλήσεις σε αξία στο +9-10%, μπορεί να σκορπίζει χαμόγελα στους ζυθοποιούς, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν σταματήσει οι σκληρές «μάχες» ειδικά στο on trade κανάλι, ήτοι μπαρ, καφέ και εστιατόρια, ούτε και ότι μειώθηκαν οι διεργασίες σε επίπεδο επιχειρηματικών ανακατατάξεων.
Άλλωστε οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, από την ανερχόμενη τάση για μπύρες με τοπικά χαρακτηριστικά –βλέπε την άνθιση της μικροζυθοποιείων αλλά και το γεγονός ότι όλοι οι ισχυροί «παίκτες» έχουν εντάξει στο χαρτοφυλάκιό τους και μια «μικρή»- μέχρι την προτίμηση σε premium προϊόντα και την ευαισθητοποίηση για την ευεξία (σ.σ. απτό παράδειγμα οι non-alcoholic μπύρες), δεν αφήνουν τον κλάδο να… τελματώσει.
Γεμάτο το «ποτήρι» των μεγάλων «παικτών» στη μπύρα
Προάγγελος για τη φετινή εικόνα του κλάδου είναι η πορεία των οικονομικών μεγεθών των βασικών «παικτών», που ελέγχουν συνολικά το 78 – 80% της αγοράς.
Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της ελληνικής θυγατρικής του ομίλου Heineken, κινήθηκαν κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, νούμερο, που με τα μέχρι τώρα δεδομένα, θα ξεπεράσει εφέτος.
Για εφέτος ο leader του κλάδου λανσάρισε ΑΛΦΑ με θαλασσινό αλάτι και τη Νύμφη.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ήταν 279,88 εκατ. ευρώ έναντι 225,63 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 21,51%, ενώ τα κέρδη μετά τους φόρους είχαν αυξηθεί στα 33,4 εκατ. ευρώ από 26,7 εκατ. ευρώ.
Θετικά κινήθηκαν και τα μεγέθη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το 2023, θυγατρική στην Ελλάδα του Ομίλου Carlsberg. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με το 2022, κάτι που σημαίνει ότι διαμορφώθηκε σε περίπου 205 εκατ. ευρώ.
Η «Νήσος», η μπύρα της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας εισήλθε τον περασμένο Σεπτέμβριο η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, αποκτώντας το 35%, είναι η «μικρή» του δεύτερου παίκτη της ελληνικής αγοράς, που έχει προχωρήσει στη διεύρυνση και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, με έμφαση τόσο στην κατηγορία των premium brands όσο και σε αυτήν των μη αλκοολούχων προϊόντων.
Την ίδια ώρα ισχυρή παρακαταθήκη για το μέλλον αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών δεικτών της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) για τη χρήση του 2023 με αύξηση στις πωλήσεις και μείωση στις ζημιές. Μάλιστα αισιοδοξία κυριαρχεί και για φέτος, όπως δήλωσε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης.
Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 31,5 εκ. ευρώ το 2023, έναντι 30,5 εκ το 2022, ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 11,2 εκ. ευρώ (έναντι 8,5 εκ. το 2022), με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να φτάνει στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο.
Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκ. ευρώ, έναντι 5,7 εκ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση.
Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκ. ευρώ, από 26,8 εκ. ευρώ στη χρήση του 2022. Βελτιωμένα κατά 6% διαμορφώθηκαν τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίο κατά 3,5 εκ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία απέκτησε μέσω πλειστηριασμού του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας, το οποίο όμως θα αναπτυχθεί από του χρόνου.


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας