
«Κοσμικό-ν» κέρδος που θα ζήλευαν και οι μεγαλύτερες βιομηχανίες τροφίμων της χώρας πραγματοποίησε το 2023, για μία ακόμη χρονιά, η Παλαμίδης Δ. Υιοί Δ. Τελώνη και Σία ΑΕ Παραγωγής και Εμπορίας Ειδών Ζαχαροπλαστικής. Κι αν δεν σας λέει τίποτα το όνομα της εταιρείας σίγουρα σας έχουν «γλυκομιλήσει» τα προϊόντα της, με το γαλακτομπούρεκο ως το πλέον εμβληματικό.
«Πικρή» σοκολάτα: Τι λέει στον ΟΤ ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, επικεφαλής της ΙΟΝ
Στα 63 χρόνια της η επιχείρηση, η οποία ελέγχει τα 6 ζαχαροπλαστεία με το σήμα «Κοσμικόν», όλα στην Αθήνα, είναι από τις ελάχιστες που έχει καταφέρει να ταυτίσει το brand της με την κατηγορία των σιροπιαστών γλυκών, ιδιαίτερα αγαπημένα στους Έλληνες.
Τα απίστευτα κέρδη της αλυσίδας «Κοσμικόν»
Τη… γλύκα των οικονομικών της επιδόσεων αποκαλύπτει ο ισολογισμός της εταιρείας για το 2023, ο οποίος δημοσιεύτηκε χθες στο ΓΕΜΗ.
Πιο αναλυτικά οι καθαρές πωλήσεις της αλυσίδας «Κοσμικόν» αυξήθηκαν πέρσι κατά 15%, φθάνοντας στα 10,72 εκατ. ευρώ, έναντι 9,32 εκατ. ευρώ το 2022. Μία αύξηση, που κατά τη διοίκηση της εταιρείας, αποδίδεται στην ποιότητα και στο συντονισμένο πλάνο επικοινωνίας με τους πελάτες.

Τα μικτά αποτελέσματα ανήλθαν στο 2023 σε 5,48 εκατ. ευρώ αυξημένα σε ποσοστό 17,20% έναντι του 2022, ενώ το EBITDA της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 2,52 εκατ. ευρώ έναντι 2,08 εκατ. ευρώ την προηγούμενη οικονομική χρήση, παρουσιάζοντας διψήφια ποσοστιαία μεταβολή 21,23%.
Τα καθαρά -μετά από φόρους- κέρδη της εταιρείας, που συνεχίζει να ελέγχεται από τις οικογένειες των ιδρυτών της Λεωνίδα Παλαμήδη και Δημήτρη Τελώνη, ανήλθαν σε 1,829 εκατ. ευρώ από 1,473 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 24,16%.
Χωρίς δανεισμό, τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας στο 2023 διαμορφώθηκαν στο ποσό των 4.723.451 ευρώ, με κεφάλαιο εταιρείας ποσό 2.124.129 ευρώ, ενώ τη προηγούμενη χρήση του 2022 τα ίδια κεφάλαια ήταν στο ποσό των 4.329.404 ευρώ με το κεφάλαιο εταιρείας να ανέρχεται σε 2.124.129 ευρώ.
Συνεκτιμωμένων των οικονομικών αποτελεσμάτων και των εν γένει επιδόσεων της εταιρείας και της ικανοποιητικής κεφαλαιακής θέσεως και επάρκειάς της, η πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου έγκειται στην διανομή προς τους μετόχους μερίσματος συνολικού ποσού 1.700.000 ευρώ εκ των καθαρών μετά φόρων κερδών της χρήσης του 2023.
Οι προοπτικές
Με τον Θανάση Τελώνη, γιο του Δημήτρη, στο τιμόνι της αλυσίδας εδώ και αρκετά χρόνια, ο οποίος κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, η διοίκηση βλέπει με συγκρατημένη αισιοδοξία την τρέχουσα χρήση και προσδοκεί σε μία σταθεροποιητική πορεία της εταιρείας λόγω και του διεθνούς κλίματος αστάθειας και αβεβαιότητας και του αυξημένου ανταγωνισμού.
«Η επιχείρηση, λειτουργεί σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και παρακολουθεί προσεκτικά εκ του σύνεγγυς τις εξελίξεις στο κλάδο και τις τάσεις που διαμορφώνουν οι ανταγωνιστές σε προϊόντα και υπηρεσίες. Θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την αποκτηθείσα εμπειρία της με σκοπό να επιτύχει αύξηση/διατήρηση του μεριδίου αγοράς και την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της για την τρέχουσα χρήση, ο κυριότερος στόχος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων σε νέες αγορές, μέσα από καινοτόμες υπηρεσίες και εμπορεύματα σε παλιούς και νέους πελάτες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις.
Γλυκιά ιστορία 63 χρόνων
Χρησιμοποιώντας ολόφρεσκα υλικά και χειροποίητο φύλλο δύο φίλοι, ο ένας από την Ηλεία και ο άλλος από την Αρκαδία, έφτιαξαν το πρώτο γαλακτομπούρεκο «Κοσμικόν» τον Σεπτέμβριο του 1961 στο κατάστημα δίπλα στον σταθμό του ηλεκτρικού στον Άγιο Νικόλαο.
Μια δεκαετία αργότερα η περιπλάνηση των δύο συνεταίρων στον κόσμο των γλυκών έχει ήδη αποδώσει καρπούς και το γαλακτομπούρεκό τους είχε ήδη γίνει ξακουστό όχι μόνο μεταξύ των Αθηναίων, αλλά και στην Ομογένεια.
Το 1977 το παραδοσιακό παγωτό ημέρας με φρέσκο γάλα θα επεκτείνει το γλυκό μενού του ζαχαροπλαστείου, ενώ σταδιακά τη δεκαετία του ’80 το γαλακτομπούρεκο με φύλλο κανταΐφι θα μεγαλώσει η γκάμα των «πειραγμένων» σιροπιαστών.
Το 1997 θα ανοίξει το δεύτερο μαγαζί στον Άγιο Ελευθέριο, ενώ έξι χρόνια μετά θα ανοίξει το τρίτο, στο Παλαιό Φάληρο.
Το τέταρτο κατάστημα, στην Αγ. Παρασκευή, θα κάνει εγκαίνια το 2011 και δύο χρόνια μετά θα ακολουθήσει αυτό της Γλυφάδας. Το έκτο κατάστημα άνοιξε το 2017 στο σταθμό Αγ. Μαρίνα, στο Αιγάλεω.
Η εταιρεία έχει σήμερα 120 εργαζόμενους στα εργαστήρια και τα καταστήματα της και 200 προμηθευτές.
Όσο για τη μυστική συνταγή βάσει της οποίας παράγει απίστευτα κέρδη, μα τι άλλο η επένδυση στο ίδιο το προϊόν!


Latest News

Στα 51 ευρώ η τιμή στόχος της Metlen από τη Eurobank Equities
Η Eurobank Equities αναφέρεται στο επερχόμενο Capital Markets Day της Metlen (28 Απριλίου), αναμένοντας σημαντικό περαιτέρω upside όσων αφορά στις μελλοντικές προβλέψεις για την κερδοφορία της εταιρείας

Η Fais Group εξαγοράζει το 100% θυγατρικής - Η πρώτη επένδυση μετά την είσοδο στο XA
Η εξαγορά από την Fais Group έγινε με τη χρήση των εσόδων που άντλησε από τη δημόσια προσφορά για την εισαγωγής το Χρηματιστήριο

ΤΜΕΔΕ: Νέα δεδομένα για τις εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις
«Ενισχύουμε τις ανταποδοτικές καλύψεις των μελών, με ένα και μόνο στόχο, να είμαστε δίπλα τους οποτεδήποτε το χρειαστούν», τονίζει ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 30%
Παραμένει θετική για τις ελληνικές τράπεζες η UBS, με αξιολογήσεις αγοράς και στις τέσσερις συστημικές - Πού «συνωστίστηκαν» οι επενδυτές

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Mega deal στον τουρισμό - Η Sani/Ikos εξαγοράζει 3 ξενοδοχεία της Goldman για 400 εκατ.
Η Sani/Ikos είχε είχε αποκτήσει πριν μερικά χρόνια η Goldman Sacs από τον ξενοδοχειακό όμιλο Γρηγοριάδη

Intralot: Επέκταση για την αποπληρωμή ομολογιακού 100 εκατ.
Τι ανακοίνωση η εισηγμένη εταιρεία

Το comeback της ΑΒ Βασιλόπουλος: Η εξαγορά στη Μήλο και η επέκταση στη Β. Ελλάδα
Αποδίδει το πλάνο λειτουργικού μετασχηματισμού της ΑΒ Βασιλόπουλος – Οι τρεις κινήσεις απέναντι στον ανταγωνισμό - Πού ανοίγουν νέα καταστήματα

Σε διπλάσια παραγωγή στοχεύουν τα Θερμοκήπια Ξάνθης - Οι νέες εγκαταστάσεις και η συνεργασία με ΑΒ
Τι ανέφερε ο επικεφαλής της Θερμοκήπια Ξάνθης σε δημοσιογράφους - Τα σχέδια για την παραγωγή και το χαρτοφυλάκιο προϊόντων

Ο Δ. Κουτσολιούτσος στρέφεται κατά στελεχών της Folli Follie – Τι υποστηρίζει
Ο Δ. Κουτσολιούτσος συντηρεί τη διαμάχη με την παρούσα διοίκηση – Πώς αντιδρά η πλευρά Σάμιου – Το κρίσιμο ορόσημο της 9ης Απριλίου