Τι σχέση θα μπορούσε να έχει μία εταιρεία τροφίμων με την κυβερνοασφάλεια και γιατί μία τέτοια εταιρεία θα έστηνε ένα Cybersecurity Hub στην Αθήνα; Σε αυτά τα ερωτήματα κλήθηκε να απαντήσει ο Κώστας Γεωργακόπουλος, Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα και παρουσίασε σε εκπροσώπους του Τύπου τις στρατηγικές και τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με 3,5 χρόνια στην εταιρεία και προϋπηρεσία σε μεγάλες τράπεζες (όπως οι Group City και Deutsche Bank) αλλά και εταιρείες κολοσσούς όπως η Procter & Gable, πάντα στον τομέα της τεχνολογίας και της κυβερνοασφάλειας, είναι ο άνθρωπος που ουσιαστικά «έστησε» το Global Cybersecurity Hub της Mondelez με έδρα την Ελλάδα. Ο ίδιος, με καταγωγή από Καλάβρυτα και Κρήτη, μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1978 στην ηλικία των 11 ετών.
Πώς με deepfake βίντεο μπορούν να σας «αδειάσουν» τον τραπεζικό σας λογαριασμό
Το Hub της Αθήνας απαρτίζεται από 31 συνολικά άτομα, με τους 13 να ειδικεύονται στην κυβερνοασφάλεια και τους υπόλοιπους 18 να είναι μηχανικοί, με τον σχεδιασμό της εταιρείας να προβλέπει την περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος στα 50 άτομα, σε ένα βάθος διετίας. Αυτή την περίοδο τα 31 άτομα κρίνονται αρκετά, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος ενώ τόνισε ότι στόχος στην παρούσα φάση είναι η πλήρης ενσωμάτωση της συγκεκριμένης ομάδας στον μηχανισμό λειτουργίας της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι το προσωπικό του ελληνικού Hub της Mondelez βρίσκεται κυρίως στην Αθήνα, αλλά οι 6 βρίσκονται σε ισάριθμες πόλεις στην ελληνική περιφέρεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί του τμήματος ασχολούνται και με την ανάπτυξη νέων συστημάτων για λογαριασμό της εταιρείας, ενώ υπάρχει επαφή και με πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας για την προσέλκυση μελλοντικών εργαζομένων.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο προσωπικό παρακολουθεί προγράμματα εκπαίδευσης σε τεχνολογίες, που αλλάζουν ταχύτατα όπως είπε και ο κ. Γεωργακόπουλος, και ειδικότερα σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Σε ότι αφορά το λογισμικό που χρησιμοποιείται, τονίστηκε ότι υπάρχει συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του χώρου (AWS, Microsoft, Salesforce, SAP) ενώ υπάρχει συνεργασία με συγκεκριμένη εταιρεία κυβερνοασφάλειας με έδρα στις ΗΠΑ, η οποία ωστόσο δεν κατονομάστηκε.
Το «αθηναϊκό» Global Cybersecurity Hub της Mondelez ουσιαστικά προστατεύει τα 140 εργοστάσια της εταιρείας σε 78 χώρες, επισήμανε ο κ. Γεωργακόπουλος. Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί αντίστοιχα hub σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία (Βομβάη, Ινδία), με την Αθήνα να λειτουργεί σαν συντονιστικός κόμβος λόγω γεωγραφικής θέσης και ζώνης ώρας. Όπως επισημάνθηκε κατά την παρουσίαση, λίγο κάτω από το 50% του συνόλου του τμήματος (δηλαδή και των τριών hub) βρίσκεται στην Ελλάδα.
Εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Ελλάδας ως έδρα του Cybersecurity Hub έπαιξε και η ποιότητα του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού. Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, η μεταφορά του Global Cybersecurity Hub της Mondelez στην Ελλάδα αποτέλεσε «προσωπικό στοίχημα» για τον ίδιο.
Οι απειλές για τη Mondelez
Σχετικά με τις απειλές κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζει μία εταιρεία τροφίμων όπως η Mondelez, ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή διαδραματίζονται δύο πόλεμοι: ένας στην Ευρώπη και ένας στη Μέση Ανατολή, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετους κινδύνους.
Οι απειλές, σε ότι αφορά το είδος τους, είναι κυρίως της κατηγορίας του ransomware, δηλαδή χτυπήματα που μπλοκάρουν την παραγωγή ή την πρόσβαση σε συστήματα μέχρι την καταβολή «λύτρων». Μάλιστα, ο Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International σημείωσε την πρόσφατη πραγματοποίηση επίθεσης αυτού του τύπου στις ΗΠΑ που «έκλεισε» μια βιομηχανία για περίπου ένα μήνα, με το συγκεκριμένο χτύπημα να θεωρείται ότι επηρέασε το ΑΕΠ των ΗΠΑ κατά 1-3%.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, μία πολύ πρόσφατη εξέλιξη αφορά τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για κυβερνοεπιθέσεις με τη μορφή fake διευθυντών επιχειρήσεων. Μία άλλη απειλ είναι το phishing, δηλαδή το «ψάρεμα» ηλεκτρονικών στοιχείων του θύματος, με την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp να χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συχνά.
Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, κάθε μήνα η εταιρεία λαμβάνει 10 εκατομμύρια ηλεκτρονικά μηνύματα, με πάνω από τα μισά από αυτά να χαρακτηρίζονται ως spam και πάνω από 40.000 να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Πάντως, διευκρίνισε ότι κυβερνοεπιθέσεις στην υποδομή παραγωγής της Mondelez είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί λόγω δυσκολίας πρόσβασης στα εν λόγω συστήματα.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε, πραγματοποιείται συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού της Mondelez ώστε να αναγνωρίζει τα ύποπτα e-mail.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Mondelez διατηρεί στην Ελλάδα 3 εργοστάσια: ο πρώην Παυλίδης στην Πειραιώς, ένα εργοστάσιο για ζύμες στη Λαμία και ένα εργοστάσιο παραγωγής μαρμελάδας στη Λάρισα. Απασχολεί περίπου 1.000 εργαζόμενους και πέρα από το Global Cybersecurity Hub στην Αθήνα, υπάρχει ένα Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στη Λαμία. Το 2021 η πολυεθνική με έδρα το Σικάγο, συμφώνησε να εξαγοράσει την Chipita Global έναντι 2 δισ. δολαρίων, που ολοκληρώθηκε το 2022.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία