Τι σχέση θα μπορούσε να έχει μία εταιρεία τροφίμων με την κυβερνοασφάλεια και γιατί μία τέτοια εταιρεία θα έστηνε ένα Cybersecurity Hub στην Αθήνα; Σε αυτά τα ερωτήματα κλήθηκε να απαντήσει ο Κώστας Γεωργακόπουλος, Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα και παρουσίασε σε εκπροσώπους του Τύπου τις στρατηγικές και τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με 3,5 χρόνια στην εταιρεία και προϋπηρεσία σε μεγάλες τράπεζες (όπως οι Group City και Deutsche Bank) αλλά και εταιρείες κολοσσούς όπως η Procter & Gable, πάντα στον τομέα της τεχνολογίας και της κυβερνοασφάλειας, είναι ο άνθρωπος που ουσιαστικά «έστησε» το Global Cybersecurity Hub της Mondelez με έδρα την Ελλάδα. Ο ίδιος, με καταγωγή από Καλάβρυτα και Κρήτη, μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1978 στην ηλικία των 11 ετών.
Πώς με deepfake βίντεο μπορούν να σας «αδειάσουν» τον τραπεζικό σας λογαριασμό
Το Hub της Αθήνας απαρτίζεται από 31 συνολικά άτομα, με τους 13 να ειδικεύονται στην κυβερνοασφάλεια και τους υπόλοιπους 18 να είναι μηχανικοί, με τον σχεδιασμό της εταιρείας να προβλέπει την περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος στα 50 άτομα, σε ένα βάθος διετίας. Αυτή την περίοδο τα 31 άτομα κρίνονται αρκετά, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος ενώ τόνισε ότι στόχος στην παρούσα φάση είναι η πλήρης ενσωμάτωση της συγκεκριμένης ομάδας στον μηχανισμό λειτουργίας της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι το προσωπικό του ελληνικού Hub της Mondelez βρίσκεται κυρίως στην Αθήνα, αλλά οι 6 βρίσκονται σε ισάριθμες πόλεις στην ελληνική περιφέρεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί του τμήματος ασχολούνται και με την ανάπτυξη νέων συστημάτων για λογαριασμό της εταιρείας, ενώ υπάρχει επαφή και με πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας για την προσέλκυση μελλοντικών εργαζομένων.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο προσωπικό παρακολουθεί προγράμματα εκπαίδευσης σε τεχνολογίες, που αλλάζουν ταχύτατα όπως είπε και ο κ. Γεωργακόπουλος, και ειδικότερα σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Σε ότι αφορά το λογισμικό που χρησιμοποιείται, τονίστηκε ότι υπάρχει συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του χώρου (AWS, Microsoft, Salesforce, SAP) ενώ υπάρχει συνεργασία με συγκεκριμένη εταιρεία κυβερνοασφάλειας με έδρα στις ΗΠΑ, η οποία ωστόσο δεν κατονομάστηκε.
Το «αθηναϊκό» Global Cybersecurity Hub της Mondelez ουσιαστικά προστατεύει τα 140 εργοστάσια της εταιρείας σε 78 χώρες, επισήμανε ο κ. Γεωργακόπουλος. Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί αντίστοιχα hub σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία (Βομβάη, Ινδία), με την Αθήνα να λειτουργεί σαν συντονιστικός κόμβος λόγω γεωγραφικής θέσης και ζώνης ώρας. Όπως επισημάνθηκε κατά την παρουσίαση, λίγο κάτω από το 50% του συνόλου του τμήματος (δηλαδή και των τριών hub) βρίσκεται στην Ελλάδα.
Εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Ελλάδας ως έδρα του Cybersecurity Hub έπαιξε και η ποιότητα του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού. Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, η μεταφορά του Global Cybersecurity Hub της Mondelez στην Ελλάδα αποτέλεσε «προσωπικό στοίχημα» για τον ίδιο.
Οι απειλές για τη Mondelez
Σχετικά με τις απειλές κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζει μία εταιρεία τροφίμων όπως η Mondelez, ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή διαδραματίζονται δύο πόλεμοι: ένας στην Ευρώπη και ένας στη Μέση Ανατολή, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετους κινδύνους.
Οι απειλές, σε ότι αφορά το είδος τους, είναι κυρίως της κατηγορίας του ransomware, δηλαδή χτυπήματα που μπλοκάρουν την παραγωγή ή την πρόσβαση σε συστήματα μέχρι την καταβολή «λύτρων». Μάλιστα, ο Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International σημείωσε την πρόσφατη πραγματοποίηση επίθεσης αυτού του τύπου στις ΗΠΑ που «έκλεισε» μια βιομηχανία για περίπου ένα μήνα, με το συγκεκριμένο χτύπημα να θεωρείται ότι επηρέασε το ΑΕΠ των ΗΠΑ κατά 1-3%.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, μία πολύ πρόσφατη εξέλιξη αφορά τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για κυβερνοεπιθέσεις με τη μορφή fake διευθυντών επιχειρήσεων. Μία άλλη απειλ είναι το phishing, δηλαδή το «ψάρεμα» ηλεκτρονικών στοιχείων του θύματος, με την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp να χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συχνά.
Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, κάθε μήνα η εταιρεία λαμβάνει 10 εκατομμύρια ηλεκτρονικά μηνύματα, με πάνω από τα μισά από αυτά να χαρακτηρίζονται ως spam και πάνω από 40.000 να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Πάντως, διευκρίνισε ότι κυβερνοεπιθέσεις στην υποδομή παραγωγής της Mondelez είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί λόγω δυσκολίας πρόσβασης στα εν λόγω συστήματα.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε, πραγματοποιείται συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού της Mondelez ώστε να αναγνωρίζει τα ύποπτα e-mail.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Mondelez διατηρεί στην Ελλάδα 3 εργοστάσια: ο πρώην Παυλίδης στην Πειραιώς, ένα εργοστάσιο για ζύμες στη Λαμία και ένα εργοστάσιο παραγωγής μαρμελάδας στη Λάρισα. Απασχολεί περίπου 1.000 εργαζόμενους και πέρα από το Global Cybersecurity Hub στην Αθήνα, υπάρχει ένα Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στη Λαμία. Το 2021 η πολυεθνική με έδρα το Σικάγο, συμφώνησε να εξαγοράσει την Chipita Global έναντι 2 δισ. δολαρίων, που ολοκληρώθηκε το 2022.
Latest News
Ισχυρά αποτελέσματα γ΄τριμήνου αναμένει η Axia από την Alpha Bank
Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει την σύσταση για αγορά της μετοχής της Alpha Bank, με την τιμή στόχο να παραμένει αμετάβλητη στα 2,50 ευρώ
Αλλαγές στους μετόχους μετά τη συχώνευση και την ΑΜΚ - Τι ανακοίνωσε η MED ΑΒΕΕ
Ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία της MED ΑΒΕΕ, που στρέφεται από τα premium εσώρουχα στο real estate του τουρισμού
Ανοίγουν 500 νέες θέσεις εργασίας στο έργο των Σκουριών
Η Ελληνικός Χρυσός και οι ανάδοχοι εργολάβοι του έργου των Σκουριών, διοργανώνουν σειρά ανοιχτών ενημερωτικών εκδηλώσεων για να αναδείξουν τις ευκαιρίες απασχόλησης
Μεγαλώνει η Pandora στην Ελλάδα με CEO από την... Kiko Milano
Η Pandora Greece προχωρά σε μισθώσεις καταστημάτων για τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην ελληνική επικράτεια
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ
Διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του deal για την απόκτηση της Ηλέκτωρ από την Motor Oil
Η συμφωνία αφορά την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ από τον Όμιλο Motor Oil, μέσω της θυγατρικής του Manetial Limited
Αύξηση 13% στις οργανικές πωλήσεις της Coca-Cola HBC βλέπει η Goldman Sachs
Η εικόνα της Coca-Cola HBC σε Ευρώπη και Αφρική βελτιώνει τα μεγέθη - H εταιρεία προέβη σε προληπτική ανάκληση φιαλών των 500 ml σε διάφορες μάρκες στην Αυστρία
Τι πούλησαν Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel στην Ελλάδα – Πού ανοίγουν νέα καταστήματα
Οι πελάτες ειδών πολυτελείας παραμένουν πιστοί στα ακριβά γούστα – Εντυπωσιακός ο τζίρος Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel