
Ήταν τον περασμένο Μάιο όταν ο Jonathan Akeroyd, διευθύνων σύμβουλος της Burberry, μίλησε για την πρόκληση της εκτέλεσης του σχεδίου ανάταξης του βρετανικού οίκου παρά την επιβράδυνση της ζήτησης πολυτελείας και τις μειωμένες πωλήσεις.
Το ένατο δημοφιλέστερο brand πολυτελείας στην αμερικανική αγορά, που έχει μεγάλη έκθεση στην Κίνα -όπως εξάλλου και οι περισσότερες αντίστοιχες μάρκες-, έβλεπε για μήνες τις μετοχές του να υποχωρούν ακόμη και πάνω από 17%, δυσχεραίνοντας τις ετήσιες προβλέψεις και διαμορφώνοντας μια εικόνα που έπρεπε να αλλάξει οπωσδήποτε.
Burberry: Αλλαγή CEO και αναστολή μερίσματος
Η βρετανική εταιρεία, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή για τις εμβληματικές καμπαρντίνες της, επιβεβαίωσε στους Financial Times πως ο Akeroyd, που κατείχε μέχρι τώρα τα ηνία για δύο χρόνια, θα αποχωρήσει αμέσως κοινή συναινέσει, ώστε να αντικατασταθεί στις 17 Ιουλίου από τον Joshua Schulman, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο στις μάρκες Coach and Jimmy Choo.
Burberry: Γιατί χρειάζεται η διάσωση
Χαρακτηριστικό είναι ότι στα τέλη Ιανουαρίου απέδωσε τη δεύτερη υποβάθμιση των προβλέψεών της μέσα σε τρεις μόλις μήνες στην επιδεινούμενη επιβράδυνση της ζήτησης για είδη πολυτελείας. Προειδοποίησε για μια δύσκολη πρόκληση μπροστά της, καθώς δρομολογούσε μια στρατηγική – υπό τον CEO Jonathan Akeroyd και τη δημιουργική καθοδήγηση του σχεδιαστή Daniel Lee- για να κινηθεί προς τα πάνω, παρά το πλήγμα που υπέστησαν οι μετοχές της.
Οι εκτιμήσεις της βρετανικής μάρκας έκαναν τότε λόγο για προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 410 εκατομμυρίων λιρών (523 εκατομμύρια δολάρια) και 460 εκατομμυρίων λιρών. Τον Νοέμβριο, είχε δηλώσει ότι ο βασικός αριθμός κερδών θα ήταν προς το χαμηλότερο άκρο των τότε προβλέψεων των αναλυτών που ήταν 552 εκατ. λίρες έως 668 εκατ. λίρες.
Η συνέχεια όμως δεν ήταν ευοίωνη. Ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων ύψους 383 εκατ. στερλινών για το έτος έως τις 30 Μαρτίου, μειωμένα κατά 40% σε σχέση με τα 634 εκατ. στερλίνες των προηγούμενων 12 μηνών.
Οι συνολικές πωλήσεις για το έτος μειώθηκαν κατά 1% σε σύγκριση με τους προηγούμενους 12 μήνες, αλλά το δεύτερο εξάμηνο του έτους παρουσίασε ιδιαίτερα υποτονικές πωλήσεις, μειωμένες κατά 8% σε ετήσια βάση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στην Αμερική, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14% το δεύτερο εξάμηνο του έτους και κατά 12% στο σύνολο του έτους.
Στην Ασία και τον Ειρηνικό οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% στο σύνολο του έτους, αλλά υποχώρησαν το δεύτερο εξάμηνο του έτους κατά 7%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό -όπως και στην Gucci- οφείλεται στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Coach Joshua Schulman (αριστερά) ανέλαβε το τιμόνι της μητρικής εταιρείας Capri της Michael Kors, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος John D. Idol (δεξιά) μετέβη στο ρόλο του εκτελεστικού προέδρου.
Ποιος είναι ο βετεράνος με τις περγαμηνές
Σύμφωνα με το Reuters, ο Schulman, 52 ετών, κατάγεται από το Λος Άντζελες και φοίτησε στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και στη σχολή Parsons School of Design. Έχει εργαστεί στον κλάδο της μόδας για περισσότερα από 33 χρόνια, εκ των οποίων τουλάχιστον 24 σε διευθυντικές θέσεις, ενώ για το νέο του ρόλο αναμένεται να μετακομίσει στο Λονδίνο από τη Νέα Υόρκη.
Από το 2021 έως το 2022, ο Schulman ήταν διευθύνων σύμβουλος της Michael Kors και εμφανιζόταν έτοιμος να αναλάβει τον αντίστοιχο ρόλο στη μητρική εταιρεία Capri Holdings κάτι όμως που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, καθώς αποχώρησε λίγους μήνες πριν από τη συγκεκριμένη μετάβαση.
Νωρίτερα διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της Coach και πρόεδρος της μάρκας από το 2017 έως το 2020, διάστημα κατά το οποίο πέτυχε να αναδιαρθρώσει και να επαναλανσάρει το brand που ανήκει στην Tapestry Inc.
Από το 2007 έως το 2012, ο Schulman ήταν διευθύνων σύμβουλος της Jimmy Choo στο Λονδίνο. Ενώ πριν από αυτό, βρέθηκε στον όμιλο Neiman Marcus Group ως πρόεδρος του πολυτελούς πολυκαταστήματος Bergdorf Goodman για πέντε χρόνια, όπως και στην Yves Saint Laurent και την Gucci.
Επικίνδυνες αποστολές
Ο Schulman θα αναλάβει την ανάκαμψη της Burberry από έναν ετήσιο, σε ολόκληρο τον κλάδο, αγώνα με την αδύναμη ζήτηση για είδη πολυτελείας, ιδίως στην Κίνα.
Εκτός από ένα σχέδιο περικοπών κόστους, θα επιβλέψει επίσης μια πρωτοβουλία «επανεξισορρόπησης» των προϊόντων, ώστε να συμπεριληφθούν στο χαρτοφυλάκιο της Burberry προϊόντα καθημερινής πολυτέλειας, και θα ηγηθεί ενός επαναπροσδιορισμένου σχεδίου μάρκετινγκ.
«Ο αρχικός σκοπός της Burberry εξάλλου ήταν να προστατεύει τους ανθρώπους από τις καιρικές συνθήκες – Ήρθε η ώρα να γίνει ξανά επίκαιρος», σχολίασε ο Schulman σε δήλωσή του.


Latest News

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων