Η Christian Dior είναι πασίγνωστη για το φινίρισμα και την ποιότητα κατασκευής των πολυτελών ειδών που πουλάει έναντι χιλιάδων, πολλές φορές, ευρώ.
Έτσι η πασίγνωστη φίρμα πολυτελείας νόμιζε ότι πέτυχε φλέβα χρυσού όταν βρήκε έναν προμηθευτή πρόθυμο να κατασκευάσει μια τσάντα αξίας 2.600 ευρώ, για μόλις 53 ευρώ το τεμάχιο, ή μήπως όχι; Η αποκατάσταση της ζημιάς από δυσφήμιση μπορεί να μην είναι φθηνή.
Ένα δικαστήριο του Μιλάνου κατονόμασε την Dior που ανήκει στην LVMH και τον Giorgio Armani ως δύο φίρμες των οποίων τα προϊόντα κατασκευάζονταν σε συνθήκες που μοιάζουν με εργασιακά κάτεργα στην Ιταλία, αναφέρει η Wall Street Journal.
Πολυτέλεια στην Κίνα: Τι απειλεί την ανάκαμψη του κλάδου
Οι εικόνες «παράγκας» όπου κατασκευάζονταν τσάντες επώνυμων σχεδιαστών, στην οποία έγινε έφοδος στο πλαίσιο έρευνας για την αλυσίδα εφοδιασμού μόδας της Ιταλίας, είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που η βιομηχανία πολυτελείας θέλει να δείχνει στους πελάτες της.
Τριτοκοσμικές συνθήκες
Για να συμβαδίσουν με την έντονη ζήτηση για τα προϊόντα τους, ορισμένες εταιρείες ειδών πολυτελείας βασίζονται σε ανεξάρτητα συνεργεία για να συμπληρώσουν τα εργοστάσια τους. Οι πωλήσεις στο τμήμα δερμάτινων ειδών της LVMH έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από το 2019.
Ενώ η παραγωγή που ανατίθεται σε εξωτερικούς συνεργάτες είναι κατανοητή σε μια άνθηση, οι επωνυμίες μπορεί επίσης να έχουν λάβει υπερβολικά μέτρα εξοικονόμησης κόστους αποζητώντας μεγαλύτερα κέρδη. Μέρος της παραγωγής της Dior ανατέθηκε απευθείας σε ένα κινεζικό εργοστάσιο στην Ιταλία, όπου παράνομα εργαζόμενοι συναρμολογούσαν τις τσάντες σε επικίνδυνες συνθήκες, σύμφωνα με δικαστική απόφαση. Σε άλλες περιπτώσεις, οι προμηθευτές της Dior ανέθεσαν εργασίες σε εργοστάσια χαμηλού κόστους που χρησιμοποιούσαν επίσης παράτυπη εργασία.
Η επίλυση του προβλήματος θα απαιτούσε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε νέες εγκαταστάσεις για να επιτευχθεί μεγαλύτερη παραγωγή εντός της εταιρείας. Η εναλλακτική λύση είναι η Dior να πληρώσει περισσότερο τους προμηθευτές της και να τους κρατάει με πιο σφιχτό λουρί. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το αποτέλεσμα φαίνεται πιθανό να είναι χαμηλότερα κέρδη από αυτά που έχουν συνηθίσει οι μέτοχοι.
Οι κορυφαίες μάρκες πολυτελείας όπως η Christian Dior μπορεί να έχουν πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους επειδή οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλές τιμές για αγαθά που θεωρούν σύμβολα πλούτου. Μπορούν επίσης να κατανείμουν υψηλά σταθερά κόστη, όπως ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες σε μεγάλο όγκο πωλήσεων.
Τεράστια περιθώρια κέρδους
Για τον όμιλο LVMH συνολικά, το κόστος κατασκευής των προϊόντων που πουλά ανήλθε στο 31% των εσόδων το 2023. Αλλά τα περιθώρια για τις τσάντες πολυτελείας είναι πιθανώς στο υψηλότερο άκρο του φάσματος.
Ο αναλυτής της Bernstein, Λούκα Σόλκα, εκτιμά ότι μια φίρμα μόδας πολυτελείας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, περίπου στο μέγεθος της Dior, μπορεί να ξοδέψει μόλις το 23% των εσόδων της σε πρώτες ύλες και εργασία για τα προϊόντα της. Αυτό σημαίνει ότι ένα πορτοφόλι Dior των €2.600 θα κόστιζε €598 για να κατασκευαστεί.
Στην πραγματικότητα, το κόστος μπορεί να είναι ακόμη χαμηλότερο, με βάση τα αποτελέσματα της ιταλικής έρευνας. Η τιμή συναρμολόγησης των 53 ευρώ ανά τεμάχιο που ανέφερε δεν περιλάμβανε το κόστος του δέρματος και του υλικού, αλλά αυτό προσθέτει μόνο άλλα 150 ευρώ περίπου, σύμφωνα με έναν Ιταλό προμηθευτή.
Τα τέλη διαφήμισης είναι επιπλέον 156 ευρώ ανά τσάντα, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein, και η απόσβεση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας είναι 156 ευρώ. Η λειτουργία των καταστημάτων της επωνυμίας —συμπεριλαμβανομένης της πληρωμής του ενοικίου σε μερικούς από τους πιο αποκλειστικούς εμπορικούς δρόμους στον κόσμο— και τα έξοδα κεντρικών γραφείων ανέρχονται σε επιπλέον €390. Αυτό αφήνει €1.300 καθαρού λειτουργικού κέρδους για την Dior, δηλαδή περιθώριο 50%.
«Αυτή είναι η πραγματικότητα της επιχείρησης», είπε ο Σόλκα στην Wall Street Journal. «Η τιμή λιανικής για τα προϊόντα μεγάλων εμπορικών σημάτων πολυτελείας είναι συνήθως μεταξύ οκτώ και 12 φορές το κόστος κατασκευής του προϊόντος».
Η τσιγκουνιά μπορεί να στοιχίσει πανάκριβα
H έρευνα, έγινε πρωτοσέλιδο πριν από σχεδόν ένα μήνα. Στο μεταξύ, ξέσπασε καταιγίδα δημοσίων σχέσεων. Οι influencers πολυτελείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ρωτούν τι ακριβώς πληρώνουν οι άνθρωποι όταν πληρώνουν για ένα φανταχτερό πορτοφόλι. Οι πρόσφατες αυξήσεις τιμών δυσκολεύουν επίσης το φθηνό κόστος παραγωγής. Μια μίνι τσάντα Lady Dior που κόστιζε $3.500 το 2019, σήμερα κάνει $ 5.500, δηλαδή αύξηση 57%.
Μια ντουζίνα άλλες ετικέτες πολυτελείας που δεν έχουν κατονομαστεί βρίσκονται υπό έρευνα για παρόμοια ζητήματα, επομένως αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ ευρύτερο πρόβλημα.
Τα κέρδη θα χτυπηθούν εάν η βιομηχανία αποφασίσει να καθαρίσει τα πεπραγμένα της. Αλλά το κόστος του να μην κάνεις τίποτα μπορεί να είναι υψηλότερο. Οι μάρκες πολυτελείας που χρεώνουν χιλιάδες δολάρια στους πελάτες και βασίζονται στη φήμη για την ποιότητα δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το να κυνηγάνε τη φτήνια.
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell