Σε πραγματικό Ελντοράντο εξελίσσεται η αγορά του εμφιαλωμένου νερού, καθώς η κλιματική κρίση ενισχύει την έτσι κι αλλιώς αυξημένη ζήτηση.

Νερό: Σήμα κινδύνου σε Αττική και νησιά

Κάτι οι αυξημένες θερμοκρασίες ήδη από Ιανουάριο εφέτος και κάτι (πολύ περισσότερο) οι απανωτοί καύσωνες των τελευταίων εβδομάδων, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού έχουν πάρει «φωτιά», τόσο στο κανάλι των σούπερ μάρκετ όσο και στην on trade αγορά, ήτοι μπαρ, καφέ και εστιατόρια.

Πήραν «φωτιά» οι πωλήσεις στο εμφιαλωμένο νερό

Ενδεικτικό είναι ότι το διάστημα από την αρχή του χρόνου εφέτος μέχρι και τις 25 Μαΐου οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού σε όγκο αυξήθηκαν κατά 12,5% στα ράφια των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, καθώς και στα μικρότερα σημεία λιανικής (περίπτερα, convenience stores κ.λπ.), σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΤ, όταν ολόκληρο το 2023 σε σχέση με το 2022 είχαν καταγράψει άνοδο σε ποσοστό 8,5%.

Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της βιομηχανίας εμφιαλώσεων, από τον Ιούνιο μέχρι σήμερα το ποσοστό αυτό κινείται υψηλότερα.

«Είναι τέτοια η ζήτηση που μπορεί το επόμενο διάστημα να παρατηρηθούν ελλείψεις σε ορισμένα σήματα μιας και δεν φτάνουν οι νταλίκες για να ικανοποιήσουν το αυξημένο μεταφορικό έργο», λένε οι ίδιες πηγές.

Ανακατατάξεις στα μερίδια

Παρότι η συγκυρία ευνοεί σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις, δεν καρπώνονται εξίσου την αυξημένη ζήτηση.

Πιο αναλυτικά, τους πρώτους πέντε μήνες εφέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων με ποσοστό 20,9% αυξημένο κατά 2,9% σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο πέρσι. Ας σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της εταιρείας σε όγκο το εξεταζόμενο διάστημα καταγράφουν άνοδο 30,9%.

Η Χήτος ΑΒΕΕ, η έτερη γιαννιώτικη εταιρεία που επίσης διαθέτει ηγετικά μερίδια στο νερό, έρχεται δεύτερη με το σήμα Ζαγόρι, το μερίδιο του οποίου από 1ης Ιανουαρίου μέχρι τις 25 Μαΐου 2024 φθάνει σε 19,1%, καταγράφοντας πολύ μικρή κάμψη (-0,6%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Έπεται το «ανώνυμο» νερό (private label) με μερίδιο 16,6% από 16,7% το πεντάμηνο του 2023, ενώ στην 3η θέση όσον αφορά τα επώνυμα προϊόντα βρίσκεται το νερό Θεόνη με 6,4% από 7,1% το 2023.

Οι Πηγές Κωστηλάτας με 4,1% ακολουθούν και από πάρα πολύ κοντά το νερό Διός με 4%. Υπενθυμίζεται ότι νερό Διός, όπως και το νερό με το σήμα «Σέλι» παράγονται από την εταιρεία Σ. Μεντεκίδης ΑΕ την οποία εξαγόρασαν κατά πλειοψηφία οι κ.κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Νικόλαος Καραμούζης και Απόστολος Ταμβακάκης. Το νερό Διός στο 5μηνο εφέτος κέρδισε μερίδιο σχεδόν μίας μονάδας.

Στην επόμενη θέση, επίσης πολύ κοντά με τα νερά Διός και Πηγές Κωστηλάτας, βρίσκεται με μερίδιο 3,9% το νερό Αύρα (Coca Coca 3E) και ακολουθεί με 3,2% το νερό Ζαρός από την Κρήτη.

Το Σαμαριά με 2,9% έπεται, ενώ το νερό Κορπή της Nestle ακολουθεί με μερίδιο 2,5%. Ας σημειωθεί ότι το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή έχει σχεδόν μηδενική παρουσία στα ράφια τους πρώτους μήνες του χρόνου καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα στην πηγή υδροληψίας που διατηρεί στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, τα οποία φαίνεται ότι αποκαταστάθηκαν.

Το top10 συμπληρώνει το νερό Ρούβας με μερίδιο στο 5μηνο εφέτος 2,3%.

Το 2022, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού ανήλθε σε 2,25 δισεκατομμύρια λίτρα, με τον κύκλο εργασιών να φθάνει στα 1,32 δισ. ευρώ από 1,2 δισ. ευρώ το 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο