Σε πραγματικό Ελντοράντο εξελίσσεται η αγορά του εμφιαλωμένου νερού, καθώς η κλιματική κρίση ενισχύει την έτσι κι αλλιώς αυξημένη ζήτηση.
Νερό: Σήμα κινδύνου σε Αττική και νησιά
Κάτι οι αυξημένες θερμοκρασίες ήδη από Ιανουάριο εφέτος και κάτι (πολύ περισσότερο) οι απανωτοί καύσωνες των τελευταίων εβδομάδων, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού έχουν πάρει «φωτιά», τόσο στο κανάλι των σούπερ μάρκετ όσο και στην on trade αγορά, ήτοι μπαρ, καφέ και εστιατόρια.
Πήραν «φωτιά» οι πωλήσεις στο εμφιαλωμένο νερό
Ενδεικτικό είναι ότι το διάστημα από την αρχή του χρόνου εφέτος μέχρι και τις 25 Μαΐου οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού σε όγκο αυξήθηκαν κατά 12,5% στα ράφια των σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, καθώς και στα μικρότερα σημεία λιανικής (περίπτερα, convenience stores κ.λπ.), σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο ΟΤ, όταν ολόκληρο το 2023 σε σχέση με το 2022 είχαν καταγράψει άνοδο σε ποσοστό 8,5%.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της βιομηχανίας εμφιαλώσεων, από τον Ιούνιο μέχρι σήμερα το ποσοστό αυτό κινείται υψηλότερα.
«Είναι τέτοια η ζήτηση που μπορεί το επόμενο διάστημα να παρατηρηθούν ελλείψεις σε ορισμένα σήματα μιας και δεν φτάνουν οι νταλίκες για να ικανοποιήσουν το αυξημένο μεταφορικό έργο», λένε οι ίδιες πηγές.
Ανακατατάξεις στα μερίδια
Παρότι η συγκυρία ευνοεί σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις, δεν καρπώνονται εξίσου την αυξημένη ζήτηση.
Πιο αναλυτικά, τους πρώτους πέντε μήνες εφέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων με ποσοστό 20,9% αυξημένο κατά 2,9% σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο πέρσι. Ας σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της εταιρείας σε όγκο το εξεταζόμενο διάστημα καταγράφουν άνοδο 30,9%.
Η Χήτος ΑΒΕΕ, η έτερη γιαννιώτικη εταιρεία που επίσης διαθέτει ηγετικά μερίδια στο νερό, έρχεται δεύτερη με το σήμα Ζαγόρι, το μερίδιο του οποίου από 1ης Ιανουαρίου μέχρι τις 25 Μαΐου 2024 φθάνει σε 19,1%, καταγράφοντας πολύ μικρή κάμψη (-0,6%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Έπεται το «ανώνυμο» νερό (private label) με μερίδιο 16,6% από 16,7% το πεντάμηνο του 2023, ενώ στην 3η θέση όσον αφορά τα επώνυμα προϊόντα βρίσκεται το νερό Θεόνη με 6,4% από 7,1% το 2023.
Οι Πηγές Κωστηλάτας με 4,1% ακολουθούν και από πάρα πολύ κοντά το νερό Διός με 4%. Υπενθυμίζεται ότι νερό Διός, όπως και το νερό με το σήμα «Σέλι» παράγονται από την εταιρεία Σ. Μεντεκίδης ΑΕ την οποία εξαγόρασαν κατά πλειοψηφία οι κ.κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Νικόλαος Καραμούζης και Απόστολος Ταμβακάκης. Το νερό Διός στο 5μηνο εφέτος κέρδισε μερίδιο σχεδόν μίας μονάδας.
Στην επόμενη θέση, επίσης πολύ κοντά με τα νερά Διός και Πηγές Κωστηλάτας, βρίσκεται με μερίδιο 3,9% το νερό Αύρα (Coca Coca 3E) και ακολουθεί με 3,2% το νερό Ζαρός από την Κρήτη.
Το Σαμαριά με 2,9% έπεται, ενώ το νερό Κορπή της Nestle ακολουθεί με μερίδιο 2,5%. Ας σημειωθεί ότι το φυσικό μεταλλικό νερό Κορπή έχει σχεδόν μηδενική παρουσία στα ράφια τους πρώτους μήνες του χρόνου καθώς αντιμετώπιζε προβλήματα στην πηγή υδροληψίας που διατηρεί στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, τα οποία φαίνεται ότι αποκαταστάθηκαν.
Το top10 συμπληρώνει το νερό Ρούβας με μερίδιο στο 5μηνο εφέτος 2,3%.
Το 2022, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού ανήλθε σε 2,25 δισεκατομμύρια λίτρα, με τον κύκλο εργασιών να φθάνει στα 1,32 δισ. ευρώ από 1,2 δισ. ευρώ το 2021.
Latest News
THEON: Ισχυρή ζήτηση και νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
Oι νέες παραγγελίες της THEON στο 9μηνο αυξήθηκαν κατά 47,4%, και διαμορφώθηκαν σε 121 εκατ., ευρώ με τη λήψη νέων σημαντικών παραγγελιών να αναμένονται τους επόμενους μήνες
Η Intrakat γίνεται AKTOR - Νέα εποχή με πέντε θυγατρικές και κύκλο εργασιών στα 3,2 δισ.
Τη νέα στρατηγική επανατοποθέτηση παρουσίασε σήμερα στην Αθήνα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 200 εκατ. και μπαράζ εξαγορών από την Intrakat - To deal με Prodea
Πού θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν - Η ανακοίνωση της εταιρείας
Ισχυρά αποτελέσματα γ΄τριμήνου αναμένει η AΧΙΑ από την Alpha Bank
Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει την σύσταση για αγορά της μετοχής της Alpha Bank, με την τιμή στόχο να παραμένει αμετάβλητη στα 2,50 ευρώ
Αλλαγές στους μετόχους μετά τη συχώνευση και την ΑΜΚ - Τι ανακοίνωσε η MED ΑΒΕΕ
Ανοίγει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία της MED ΑΒΕΕ, που στρέφεται από τα premium εσώρουχα στο real estate του τουρισμού
Ανοίγουν 500 νέες θέσεις εργασίας στο έργο των Σκουριών
Η Ελληνικός Χρυσός και οι ανάδοχοι εργολάβοι του έργου των Σκουριών, διοργανώνουν σειρά ανοιχτών ενημερωτικών εκδηλώσεων για να αναδείξουν τις ευκαιρίες απασχόλησης
Μεγαλώνει η Pandora στην Ελλάδα με CEO από την... Kiko Milano
Η Pandora Greece προχωρά σε μισθώσεις καταστημάτων για τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της στην ελληνική επικράτεια
Metlen: Δύο νέες σημαντικές βεβαιώσεις συμμόρφωσης από την TÜV Hellas
Η METLEN έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που αποκτά πιστοποίηση κατά ISO 37008 (Internal investigations of organizations)
Ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Ποια στάση θα κρατήσουν οικογένειες, νέοι και δυναμικές καταναλωτικές ομάδες ενόψει Black Friday-Cyber Monday
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ