Πτώση έως και 10% σημείωσαν οι μετοχές της Hugo Boss την Τρίτη, αφού η εταιρεία μείωσε ξανά τις προοπτικές των πωλήσεών της, αποτελώντας την τελευταία μάρκα μόδας υψηλών προδιαγραφών που προειδοποιεί για τα συνεχιζόμενα προβλήματα στον τομέα της πολυτέλειας.

Μία μόλις ημέρα πριν ο γερμανικός οίκος μόδας είχε ανακοινώσει ότι αναμένει πωλήσεις για το σύνολο του έτους έως 4,35 δισ. ευρώ (4,73 δισ. δολάρια), ελαφρώς μειωμένες από την προηγούμενη πρόβλεψη για έως 4,45 δισ. ευρώ.

Πολυτέλεια στην Κίνα: Στρατηγική ή επικίνδυνη η υπερτιμολόγηση;

Hugo Boss: Τι δείχνει η πτώση της μετοχής

Η εταιρεία απέδωσε τις αναθεωρημένες προοπτικές σε «επίμονες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις», με σαφείς αναφορές στην Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο ως ιδιαίτερα δύσκολες αγορές.

Οι μετοχές μείωσαν ελαφρώς τις απώλειες και διαπραγματεύονταν με πτώση 8,8% στις 9:53 π.μ. ώρα Λονδίνου.

«Λειτουργούμε σε μια περίοδο σημαντικής παγκόσμιας μακροοικονομικής αβεβαιότητας, η οποία επηρέασε και τις επιδόσεις μας στο δεύτερο τρίμηνο», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Grieder.

«Παρόλο που ο χρόνος οποιασδήποτε μακροοικονομικής ανάκαμψης παραμένει αβέβαιος, η στρατηγική μας να επενδύουμε σταθερά στα ισχυρά μας εμπορικά σήματα, Hugo και Boss, μας δίνει εμπιστοσύνη στην ικανότητά μας να συνεχίσουμε να οδηγούμαστε σε ανάπτυξη πάνω από την τάση και να κατακτούμε περαιτέρω μερίδιο αγοράς», πρόσθεσε.

Για δεύτερη φορά

Η μείωση των προβλέψεων είναι η δεύτερη της εταιρείας μέχρι στιγμής φέτος, αφού ο οίκος που δημιουργήθηκε το 1924 από τον Hugo Ferdinand Boss στη Γερμανία, είχε επισημάνει τον Μάρτιο ότι η αύξηση των πωλήσεων το 2024 είναι πιθανό να επιβραδυνθεί στο 3% έως 6%. Η αναθεώρηση της Δευτέρας μετριάζει περαιτέρω αυτόν τον στόχο σε αύξηση 1% έως 4%.

Οι πωλήσεις του ομίλου Hugo Boss μειώθηκαν κατά 1% σε προκαταρκτική βάση το δεύτερο τρίμηνο σε 1,02 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης στην Ασία και την Ευρώπη, ανακοίνωσε τη Δευτέρα.

Τα λειτουργικά κέρδη του δεύτερου τριμήνου υποχώρησαν κατά 42% σε ετήσια βάση στα 70 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας «ηπιότερες τάσεις στις πωλήσεις και στρατηγικές επενδύσεις στην επιχείρηση», ανέφερε η εταιρεία στην προκαταρκτική της έκθεση, σύμφωνα με το CNBC.

Ο Grieder δήλωσε ότι αναμένει ότι η εταιρεία θα επιστρέψει σε κερδοφόρα ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο του έτους. hugo boss

Κλίμα αβεβαιότητας

Οι προσαρμοσμένες προοπτικές έρχονται καθώς οι μακροοικονομικές και γεωπολιτικές ανησυχίες έχουν επιβαρύνει τον τομέα της πολυτέλειας, με κορυφαίες εταιρείες, όπως η Burberry και η LVMH, να αναφέρουν επιβράδυνση των πωλήσεων.

Οι μετοχές της Burberry υποχώρησαν κατά 16% τη Δευτέρα, αφού οι απογοητευτικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου της φετινής χρήσης την οδήγησαν να εκδώσει προειδοποίηση για τα κέρδη της, να αντικαταστήσει τον διευθύνοντα σύμβουλό της και να καταργήσει το μέρισμά της.

Ο ελβετικός όμιλος ειδών πολυτελείας Richemont μίλησε την ίδια στιγμή για αύξηση πωλήσεων μόλις 1% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες το πρώτο τρίμηνο, καθώς η πτώση των κινεζικών πωλήσεων επιβάρυνε τα αποτελέσματα της εταιρείας.

Η ασθενέστερη ζήτηση από την άλλοτε προσοδοφόρα κινεζική αγορά αποτελεί μια μόνιμη πίεση ή και απειλή για τον τομέα της πολυτέλειας εδώ και αρκετά τρίμηνα, καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου αγωνίζεται να ανακάμψει από την πανδημία.

Η Κίνα

Η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια παγκόσμιων μετοχικών κεφαλαίων στην Artemis Fund Managers, δήλωσε στο CNBC ότι η επιβράδυνση των κινεζικών καταναλωτικών δαπανών μπορεί ωστόσο να υπερτιμηθεί, καθώς πολλοί Κινέζοι αγοραστές πραγματοποιούν και πάλι τις μεγάλες αγορές τους στο εξωτερικό.

«Πριν από την πανδημία, περίπου το 70% της ζήτησης ειδών πολυτελείας από τους Κινέζους καταναλωτές γινόταν εκτός της ηπειρωτικής Κίνας. Με την καραντίνα, χωρίς να μπορεί κανείς να ταξιδέψει, όλα αυτά κατευθύνθηκαν προς την ηπειρωτική Κίνα», πρόσθεσε στο CNBC την Τρίτη.

«Τώρα που ο κόσμος βρίσκεται και πάλι εν κινήσει, η κατανάλωση μετακινείται και πάλι πίσω στο εξωτερικό, γεγονός που εξηγεί κάποια από τη δύναμη σε αυτούς τους άλλους ασιατικούς προορισμούς, στους οποίους οι Κινέζοι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα αυτή τη στιγμή», συμπλήρωσε, σημειώνοντας ότι η Ιαπωνία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλής για τους διεθνείς αγοραστές λόγω του αδύναμου γεν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή