Ενόψει της προσπάθειάς της για την πολυπόθητη IPO, η Shein μοιάζει αποφασισμένη να κερδίσει την εμπιστοσύνη και των πιο δύσπιστων και να ανακτήσει τη χαμένη της υπεραξία, πριν θελήσει να διαθέσει τις μετοχές προς πώληση επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Όπως επισήμαναν οι Financial Times η προσπάθεια αυτή περνάει μέσα από το Ταμείο Κυκλικότητας ύψους 216 εκατομμυρίων δολαρίων, μια πρωτοβουλία του κολοσσού της γρήγορης μόδας που στοχεύει στην καταπολέμηση των απορριμμάτων μόδας.

Shein: Ποιοι και γιατί την φοβούνται

Shein: Τι είναι το Ταμείο Κυκλικότητας

Όπως διευκρίνισε ο Donald Tang, εκτελεστικός πρόεδρος της Shein, στους FT η εταιρεία βρίσκεται μπροστά σε μια μοναδική «ευθύνη και ευκαιρία» να επιταχύνει την καινοτομία για την αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας μόδας.

«Το Circularity Fund θα βασιστεί στην υποστήριξή μας προς τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στην αιχμή της καινοτομίας στις κυκλικές πρωτοβουλίες, με έμφαση στη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ, όπου πραγματοποιούνται κάποια από τα πιο συναρπαστικά έργα σε αυτόν τον τομέα», τόνισε ο Tang, κάνοντας λόγο για τις δυνατότητες της Shein να «γίνει καταλύτης για την ευρεία υιοθέτηση αυτών των λύσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία μόδας».

Οι πρόσφατες κινήσεις αλλαγής

Η επένδυση έρχεται καθώς ο γίγαντας της γρήγορης μόδας έχει προβεί σε πολλαπλές κινήσεις για να ενισχύσει την παρουσία του στην Ευρώπη, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πέρυσι, η Shein αγόρασε από τον όμιλο Frasers Group το εμπορικό σήμα ενδυμάτων Missguided με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που, σύμφωνα με αναλυτές, επέτρεψε στη Shein να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά.

Επίσης, πέρυσι, η Shein γνωστοποίησε για πρώτη φορά τα έσοδα του τμήματος της στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Companies House. Από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2022, η Shein είχε έσοδα 1,12 δισ. στερλίνες ή περίπου 1,44 δισ. δολάρια στην περιοχή.

Υπό ευρωπαϊκή πίεση

Παρόλα αυτά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από τη Shein και την ανταγωνίστριά της Temu να παρουσιάσουν λεπτομερώς τη συμμόρφωσή τους με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες κλήθηκαν να περιγράψουν τη συμμόρφωση των διαδικτυακών διεπαφών τους με τον νόμο, ο οποίος αναφέρει ότι οι πλατφόρμες θα πρέπει να είναι σχεδιασμένες ώστε να μην εξαπατούν και να μην χειραγωγούν τους χρήστες.

Οι τομείς στους οποίους η Shein θέλει να δώσει ώθηση με τη νέα χρηματοδότηση – ESG και υποστήριξη ανεξάρτητων σχεδιαστών – υπήρξαν επίμαχα σημεία για την εταιρεία.

Την ίδια στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ομαδική αγωγή στις ΗΠΑ που έχουν καταθέσει ανεξάρτητοι σχεδιαστές για ισχυρισμούς περί παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Μια παρόμοια αγωγή ασκήθηκε βάσει των ομοσπονδιακών νόμων περί εκβιασμού από ανεξάρτητους σχεδιαστές πέρυσι, καθώς και αρκετές ατομικές καταγγελίες από σχεδιαστές για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.

Οι συνθήκες εργασίας στα εργοστάσια της Shein έχουν επιπροσθέτως τεθεί υπό έλεγχο. Μια έκθεση νωρίτερα φέτος από την οργάνωση υπεράσπισης Public Eye διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι εργάζονταν πολλές ώρες για χαμηλούς μισθούς. Εκπρόσωποι των ΗΠΑ ζήτησαν προηγουμένως από την εταιρεία να επιβεβαιώσει ότι τα προϊόντα της δεν κατασκευάζονται με καταναγκαστική εργασία.

Ο ρόλος των βρετανικών εκλογών

Όπως ανέφεραν οι New York Times, ο ηγέτης των Εργατικών που επικράτησαν στις πρόσφατες εκλογές, Κιρ Στάρμερ, κέρδισε εν μέρει «επαναπροσδιορίζοντας το κόμμα ως φιλικό προς τις επιχειρήσεις, περισσότερο για τις οικονομικές ευκαιρίες παρά για τον φιλελευθερισμό των φόρων και των δαπανών».

Τον Ιούνιο, πριν από τις εκλογές, ένας εκπρόσωπος του κόμματος δήλωσε στο Reuters ότι καλωσόρισε την IPO της Shein, αποκαλύπτοντας πως «οι Εργατικοί έχουν συναντηθεί με μια σειρά από εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Shein, που επιθυμούν να επενδύσουν ή να εισαχθούν στη Βρετανία. Η αύξηση των επενδύσεων, της παραγωγικότητας και της ανάπτυξης είναι μία από τις αποστολές των Εργατικών για την κυβέρνηση». Ο εκπρόσωπος του κόμματος πρόσθεσε ότι πιστεύουν ότι η βρετανική κυβέρνηση μπορεί να ρυθμίσει καλύτερα τη μάρκα αν βγει στο χρηματιστήριο.

Ενοχές ή κέρδη;

Σύμφωνα και με την Teen Vogue, ανεξάρτητα από το αν οι κανόνες ρύθμισης από μια δημόσια εγγραφή θα αλλάξουν πραγματικά κάτι σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές της μάρκας – και δεν υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι θα το κάνουν όταν η ευθύνη θα είναι απέναντι στους μετόχους – η ουσία είναι ότι η Shein είναι πρόθυμη να αγοράσει το δρόμο της προς την εύνοια του κοινού επειδή η μάρκα θέλει να βγάλει χρήματα – όχι επειδή είναι καλύτερο για τον κόσμο, αλλά επειδή είναι καλύτερο για τις επιχειρήσεις.

Αυτό δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι αναγνωρίζει ότι υπερπαράγει ρούχα αφού εξακολουθεί να το πράττει, ή ότι υπάρχουν επιπτώσεις από τον αλγόριθμοπου παράγει μαζικά το έργο νέων σχεδιαστών χωρίς credits ή ότι όντως η εφοδιαστική της αλυσίδα βρίθει υποαμοιβής και υπερεργασίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή