Στη Μύκονο ακόμη και η μπακαλική πάει σε άλλο επίπεδο. Κρασιά Château Petrus, σαμπάνιες κάθε είδους, από Veuve Clicquot και Dom Perignon μέχρι Armand de Brignac, Louis de Roederer και Cristal 3 λίτρων, σοκολάτες Valrhona, χαβιάρι από το Ιράν, γαλλικές τρούφες, φουά γκρα, βασιλικά καβούρια, κορυφαία τυριά από όλο τον κόσμο, αλλά και τα πιο premium ελληνικά ελαιόλαδα είναι κάποιοι από τους κωδικούς που φιλοξενούνται στα ράφια και τα ψυγεία του καταστήματος Flora Market στην περιοχή του αεροδρομίου, όπου DJs παίζουν ζωντανά μουσική και οι πελάτες απολαμβάνουν ευφάνταστα κοκτέιλ και ποιοτικό καφέ στη μαρμάρινη μπάρα.
Τουρισμός: Μειωμένες έως 20% οι αφίξεις σε Μύκονος και Σαντορίνη
Σίγουρα η Flora Markets δεν είναι μια συνηθισμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και ακόμη πιο σίγουρα δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ.
Τα χρυσά κέρδη της Flora Markets και η πτώση του τουρισμού
Αλλά και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ξεχωρίζει, αφού με μόλις τρία καταστήματα (σ.σ. εκτός από εκκεντρικό μπακάλικο στην περιοχή του Αεροδρομίου έχει καταστήματα στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα) παράγει τζίρο πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αν και πέρσι που ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση (στοιχεία της Circana) η μυκονιάτικη αλυσίδα, με έτος ίδρυσης το 1988, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει την αγορά. Προφανώς η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο έπαιξε το ρόλο της.
Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της Flora Markets το 2023 ανήλθε σε 41,25 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μικρή πτώση 1,84% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (42,07 εκατ. ευρώ), ενώ και τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας πιέστηκαν ελαφρώς, καθώς διαμορφώθηκαν σε 4,04 εκατ. ευρώ έναντι 4,08 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 0,94%).
Τα αποτελέσματα της χρήσης μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,09 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,50% συγκριτικά με το 2022.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η μυκονιάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ οικονομικών μεγεθών, καθώς τα EBITDA είχαν ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ (+53%), ενώ τα καθαρά της κέρδη είχαν φτάσει σε 3,14 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Δεδομένου όμως ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν και η καλύτερη για τη Μύκονο σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κονταράτου κατάφερε να αντεπεξέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το τμήμα χονδρικής της Flora αποτελεί σταθερά τον σημαντικότερο προμηθευτή για όλο το κανάλι Ho.Re.Ca. στο νησί των ανέμων.
Ας σημειωθεί ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη ήταν οι δυο μοναδικές περιοχές της χώρας που το 2023 εμφάνισαν μείωση του κύκλου εργασιών στα καταλύματα (-10,9% και -3% αντίστοιχα). Στον κλάδο εστίασης η Μύκονος είχε επίσης μείωση του τζίρου κατά -2,9% ενώ η Σαντορίνη είχε ανεπαίσθητη άνοδο κατά 0,2%.
Ξεκίνημα από το 1970
Οι Μυκονιάτες Γιάννης και Φλώρα Κονταράτου ξεκίνησαν στο χώρο των τροφίμων και ποτών το 1970, ενώ το 1989 άνοιξαν το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ Flora στο νησί.
Σήμερα η δεύτερη γενιά με διευθύνοντα σύμβουλο τον Τάσο Κονταράτο, προσφέρει στα τρία καταστήματα της αλυσίδας πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων σε «μοναδικού design concept καταστήματα».
Ανταγωνισμός εξ Αθηνών
Πάντως φιλότιμες προσπάθειες να αποκτήσουν πρόσβαση στον φημισμένο κυκλαδίτικο προορισμό κάνουν και όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής.
Έτσι, με τρία Food Market έχει παρουσία στη Μύκονο η ΑΒ Βασιλόπουλος, κατάστημα διαθέτει η Bazaar, ενώ μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά από το τέλος του 2022 θέση στη Μύκονο έχει εξασφαλίσει και η αλυσίδα Δ. Μασούτης. Επιπλέον, πριν ένα μήνα ντεμπούτο στο νησί των ανέμων έκανε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός, με ένα νέο κατάστημα στην Άνω Μερά.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα