Στη Μύκονο ακόμη και η μπακαλική πάει σε άλλο επίπεδο. Κρασιά Château Petrus, σαμπάνιες κάθε είδους, από Veuve Clicquot και Dom Perignon μέχρι Armand de Brignac, Louis de Roederer και Cristal 3 λίτρων, σοκολάτες Valrhona, χαβιάρι από το Ιράν, γαλλικές τρούφες, φουά γκρα, βασιλικά καβούρια, κορυφαία τυριά από όλο τον κόσμο, αλλά και τα πιο premium ελληνικά ελαιόλαδα είναι κάποιοι από τους κωδικούς που φιλοξενούνται στα ράφια και τα ψυγεία του καταστήματος Flora Market στην περιοχή του αεροδρομίου, όπου DJs παίζουν ζωντανά μουσική και οι πελάτες απολαμβάνουν ευφάνταστα κοκτέιλ και ποιοτικό καφέ στη μαρμάρινη μπάρα.
Τουρισμός: Μειωμένες έως 20% οι αφίξεις σε Μύκονος και Σαντορίνη
Σίγουρα η Flora Markets δεν είναι μια συνηθισμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και ακόμη πιο σίγουρα δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ.
Τα χρυσά κέρδη της Flora Markets και η πτώση του τουρισμού
Αλλά και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ξεχωρίζει, αφού με μόλις τρία καταστήματα (σ.σ. εκτός από εκκεντρικό μπακάλικο στην περιοχή του Αεροδρομίου έχει καταστήματα στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα) παράγει τζίρο πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αν και πέρσι που ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση (στοιχεία της Circana) η μυκονιάτικη αλυσίδα, με έτος ίδρυσης το 1988, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει την αγορά. Προφανώς η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο έπαιξε το ρόλο της.
Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της Flora Markets το 2023 ανήλθε σε 41,25 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μικρή πτώση 1,84% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (42,07 εκατ. ευρώ), ενώ και τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας πιέστηκαν ελαφρώς, καθώς διαμορφώθηκαν σε 4,04 εκατ. ευρώ έναντι 4,08 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 0,94%).
Τα αποτελέσματα της χρήσης μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,09 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,50% συγκριτικά με το 2022.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η μυκονιάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ οικονομικών μεγεθών, καθώς τα EBITDA είχαν ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ (+53%), ενώ τα καθαρά της κέρδη είχαν φτάσει σε 3,14 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Δεδομένου όμως ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν και η καλύτερη για τη Μύκονο σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κονταράτου κατάφερε να αντεπεξέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το τμήμα χονδρικής της Flora αποτελεί σταθερά τον σημαντικότερο προμηθευτή για όλο το κανάλι Ho.Re.Ca. στο νησί των ανέμων.
Ας σημειωθεί ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη ήταν οι δυο μοναδικές περιοχές της χώρας που το 2023 εμφάνισαν μείωση του κύκλου εργασιών στα καταλύματα (-10,9% και -3% αντίστοιχα). Στον κλάδο εστίασης η Μύκονος είχε επίσης μείωση του τζίρου κατά -2,9% ενώ η Σαντορίνη είχε ανεπαίσθητη άνοδο κατά 0,2%.
Ξεκίνημα από το 1970
Οι Μυκονιάτες Γιάννης και Φλώρα Κονταράτου ξεκίνησαν στο χώρο των τροφίμων και ποτών το 1970, ενώ το 1989 άνοιξαν το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ Flora στο νησί.
Σήμερα η δεύτερη γενιά με διευθύνοντα σύμβουλο τον Τάσο Κονταράτο, προσφέρει στα τρία καταστήματα της αλυσίδας πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων σε «μοναδικού design concept καταστήματα».
Ανταγωνισμός εξ Αθηνών
Πάντως φιλότιμες προσπάθειες να αποκτήσουν πρόσβαση στον φημισμένο κυκλαδίτικο προορισμό κάνουν και όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής.
Έτσι, με τρία Food Market έχει παρουσία στη Μύκονο η ΑΒ Βασιλόπουλος, κατάστημα διαθέτει η Bazaar, ενώ μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά από το τέλος του 2022 θέση στη Μύκονο έχει εξασφαλίσει και η αλυσίδα Δ. Μασούτης. Επιπλέον, πριν ένα μήνα ντεμπούτο στο νησί των ανέμων έκανε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός, με ένα νέο κατάστημα στην Άνω Μερά.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό