
Στη Μύκονο ακόμη και η μπακαλική πάει σε άλλο επίπεδο. Κρασιά Château Petrus, σαμπάνιες κάθε είδους, από Veuve Clicquot και Dom Perignon μέχρι Armand de Brignac, Louis de Roederer και Cristal 3 λίτρων, σοκολάτες Valrhona, χαβιάρι από το Ιράν, γαλλικές τρούφες, φουά γκρα, βασιλικά καβούρια, κορυφαία τυριά από όλο τον κόσμο, αλλά και τα πιο premium ελληνικά ελαιόλαδα είναι κάποιοι από τους κωδικούς που φιλοξενούνται στα ράφια και τα ψυγεία του καταστήματος Flora Market στην περιοχή του αεροδρομίου, όπου DJs παίζουν ζωντανά μουσική και οι πελάτες απολαμβάνουν ευφάνταστα κοκτέιλ και ποιοτικό καφέ στη μαρμάρινη μπάρα.
Τουρισμός: Μειωμένες έως 20% οι αφίξεις σε Μύκονος και Σαντορίνη
Σίγουρα η Flora Markets δεν είναι μια συνηθισμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και ακόμη πιο σίγουρα δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ.
Τα χρυσά κέρδη της Flora Markets και η πτώση του τουρισμού
Αλλά και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ξεχωρίζει, αφού με μόλις τρία καταστήματα (σ.σ. εκτός από εκκεντρικό μπακάλικο στην περιοχή του Αεροδρομίου έχει καταστήματα στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα) παράγει τζίρο πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αν και πέρσι που ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση (στοιχεία της Circana) η μυκονιάτικη αλυσίδα, με έτος ίδρυσης το 1988, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει την αγορά. Προφανώς η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο έπαιξε το ρόλο της.
Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της Flora Markets το 2023 ανήλθε σε 41,25 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μικρή πτώση 1,84% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (42,07 εκατ. ευρώ), ενώ και τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας πιέστηκαν ελαφρώς, καθώς διαμορφώθηκαν σε 4,04 εκατ. ευρώ έναντι 4,08 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 0,94%).
Τα αποτελέσματα της χρήσης μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,09 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,50% συγκριτικά με το 2022.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η μυκονιάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ οικονομικών μεγεθών, καθώς τα EBITDA είχαν ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ (+53%), ενώ τα καθαρά της κέρδη είχαν φτάσει σε 3,14 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Δεδομένου όμως ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν και η καλύτερη για τη Μύκονο σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κονταράτου κατάφερε να αντεπεξέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το τμήμα χονδρικής της Flora αποτελεί σταθερά τον σημαντικότερο προμηθευτή για όλο το κανάλι Ho.Re.Ca. στο νησί των ανέμων.
Ας σημειωθεί ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη ήταν οι δυο μοναδικές περιοχές της χώρας που το 2023 εμφάνισαν μείωση του κύκλου εργασιών στα καταλύματα (-10,9% και -3% αντίστοιχα). Στον κλάδο εστίασης η Μύκονος είχε επίσης μείωση του τζίρου κατά -2,9% ενώ η Σαντορίνη είχε ανεπαίσθητη άνοδο κατά 0,2%.
Ξεκίνημα από το 1970
Οι Μυκονιάτες Γιάννης και Φλώρα Κονταράτου ξεκίνησαν στο χώρο των τροφίμων και ποτών το 1970, ενώ το 1989 άνοιξαν το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ Flora στο νησί.
Σήμερα η δεύτερη γενιά με διευθύνοντα σύμβουλο τον Τάσο Κονταράτο, προσφέρει στα τρία καταστήματα της αλυσίδας πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων σε «μοναδικού design concept καταστήματα».
Ανταγωνισμός εξ Αθηνών
Πάντως φιλότιμες προσπάθειες να αποκτήσουν πρόσβαση στον φημισμένο κυκλαδίτικο προορισμό κάνουν και όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής.
Έτσι, με τρία Food Market έχει παρουσία στη Μύκονο η ΑΒ Βασιλόπουλος, κατάστημα διαθέτει η Bazaar, ενώ μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά από το τέλος του 2022 θέση στη Μύκονο έχει εξασφαλίσει και η αλυσίδα Δ. Μασούτης. Επιπλέον, πριν ένα μήνα ντεμπούτο στο νησί των ανέμων έκανε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός, με ένα νέο κατάστημα στην Άνω Μερά.


Latest News

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου