Στη Μύκονο ακόμη και η μπακαλική πάει σε άλλο επίπεδο. Κρασιά Château Petrus, σαμπάνιες κάθε είδους, από Veuve Clicquot και Dom Perignon μέχρι Armand de Brignac, Louis de Roederer και Cristal 3 λίτρων, σοκολάτες Valrhona, χαβιάρι από το Ιράν, γαλλικές τρούφες, φουά γκρα, βασιλικά καβούρια, κορυφαία τυριά από όλο τον κόσμο, αλλά και τα πιο premium ελληνικά ελαιόλαδα είναι κάποιοι από τους κωδικούς που φιλοξενούνται στα ράφια και τα ψυγεία του καταστήματος Flora Market στην περιοχή του αεροδρομίου, όπου DJs παίζουν ζωντανά μουσική και οι πελάτες απολαμβάνουν ευφάνταστα κοκτέιλ και ποιοτικό καφέ στη μαρμάρινη μπάρα.
Τουρισμός: Μειωμένες έως 20% οι αφίξεις σε Μύκονος και Σαντορίνη
Σίγουρα η Flora Markets δεν είναι μια συνηθισμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και ακόμη πιο σίγουρα δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ.
Τα χρυσά κέρδη της Flora Markets και η πτώση του τουρισμού
Αλλά και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ξεχωρίζει, αφού με μόλις τρία καταστήματα (σ.σ. εκτός από εκκεντρικό μπακάλικο στην περιοχή του Αεροδρομίου έχει καταστήματα στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα) παράγει τζίρο πάνω από 40 εκατ. ευρώ.
Αν και πέρσι που ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 10% σε ετήσια βάση (στοιχεία της Circana) η μυκονιάτικη αλυσίδα, με έτος ίδρυσης το 1988, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει την αγορά. Προφανώς η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο έπαιξε το ρόλο της.
Πιο αναλυτικά ο κύκλος εργασιών της Flora Markets το 2023 ανήλθε σε 41,25 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μικρή πτώση 1,84% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (42,07 εκατ. ευρώ), ενώ και τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας πιέστηκαν ελαφρώς, καθώς διαμορφώθηκαν σε 4,04 εκατ. ευρώ έναντι 4,08 εκατ. ευρώ το 2022 (μείωση 0,94%).
Τα αποτελέσματα της χρήσης μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,09 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,50% συγκριτικά με το 2022.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η μυκονιάτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ οικονομικών μεγεθών, καθώς τα EBITDA είχαν ξεπεράσει τα 5 εκατ. ευρώ (+53%), ενώ τα καθαρά της κέρδη είχαν φτάσει σε 3,14 εκατ. ευρώ από 1,76 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Δεδομένου όμως ότι η περσινή χρονιά δεν ήταν και η καλύτερη για τη Μύκονο σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κονταράτου κατάφερε να αντεπεξέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι το τμήμα χονδρικής της Flora αποτελεί σταθερά τον σημαντικότερο προμηθευτή για όλο το κανάλι Ho.Re.Ca. στο νησί των ανέμων.
Ας σημειωθεί ότι η Μύκονος και η Σαντορίνη ήταν οι δυο μοναδικές περιοχές της χώρας που το 2023 εμφάνισαν μείωση του κύκλου εργασιών στα καταλύματα (-10,9% και -3% αντίστοιχα). Στον κλάδο εστίασης η Μύκονος είχε επίσης μείωση του τζίρου κατά -2,9% ενώ η Σαντορίνη είχε ανεπαίσθητη άνοδο κατά 0,2%.
Ξεκίνημα από το 1970
Οι Μυκονιάτες Γιάννης και Φλώρα Κονταράτου ξεκίνησαν στο χώρο των τροφίμων και ποτών το 1970, ενώ το 1989 άνοιξαν το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ Flora στο νησί.
Σήμερα η δεύτερη γενιά με διευθύνοντα σύμβουλο τον Τάσο Κονταράτο, προσφέρει στα τρία καταστήματα της αλυσίδας πάνω από 50.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων σε «μοναδικού design concept καταστήματα».
Ανταγωνισμός εξ Αθηνών
Πάντως φιλότιμες προσπάθειες να αποκτήσουν πρόσβαση στον φημισμένο κυκλαδίτικο προορισμό κάνουν και όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της οργανωμένης λιανικής.
Έτσι, με τρία Food Market έχει παρουσία στη Μύκονο η ΑΒ Βασιλόπουλος, κατάστημα διαθέτει η Bazaar, ενώ μέσω της εξαγοράς της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά από το τέλος του 2022 θέση στη Μύκονο έχει εξασφαλίσει και η αλυσίδα Δ. Μασούτης. Επιπλέον, πριν ένα μήνα ντεμπούτο στο νησί των ανέμων έκανε και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός, με ένα νέο κατάστημα στην Άνω Μερά.
Latest News
Τι «βαθμό» βάζει η Moody’s στις ελληνικές τράπεζες - «Αγκάθι» τα DTC
Τι αναφέρει η Moody’s στην έκθεση που δημοσιοποίησε σήμερα για τις ελληνικές τράπεζες - Ποιο κίνδυνο εντοπίζει
Νέο πλήγμα για Μύκονο και Σαντορίνη - «Βουτιά» στον τουριστικό τζίρο τον Ιούνιο [γραφήματα]
Πόσο υποχώρησε ο τζίρος των επιχειρήσεων φιλοξενίας και εστίασης στην Μύκονο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Ασταμάτητα… «beats» για τις τράπεζες βλέπει η Deutsche Bank - Σύσταση «buy»
Η Deutsche Bank ανέβασε τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες - Οι βασικοί παράγοντες για υψηλότερες αποδόσεις
Αυξημένος τζίρος και λιγότερα κέρδη το 2023 για τα Κοτόπουλα Αγγελάκης
Ο κύκλος των εργασιών της Αγγελάκης ΑΕ έφθασε πέρσι στα 43 εκατ. ευρώ – Οι 4 παράγοντες που θα φέρουν μεγαλύτερη ανάπτυξη
Τι συμβαίνει με την κεφαλαιακή ενίσχυση της Μediterra – Το «μπαλάκι» σε Κορρέ και Zaitech
Νέα αναβολή της απόφασης για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Μediterra με βασικό μέτοχο την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου
Πώς θα προχωρήσει η συγχώνευση Attica Bank με την Παγκρήτια - Οι όροι
To σχέδιο για τον πέμπτο τραπεζικό πυλώνα παίρνει σάρκα και οστά - Πώς κατανέμονται οι μετοχές
Αμεση καταγραφή ζημιών και καθολική ενίσχυση των πυρόπληκτων ζητά η ΓΣΕΒΕΕ
Η Συνομοσπονδία ζητά τη δημιουργία μιας κεντρικής συντονιστικής υπηρεσίας εξυπηρέτησης έκτακτης ανάγκης για επιχειρήσεις και νοικοκυριά
Bloomberg για Metlen: Στοχεύει σε εισαγωγή στο LSE το πρώτο τρίμηνο του 2025
Η Metlen σχεδιάζει να καταθέσει αίτηση για εισαγωγή στο Λονδίνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αναφέρει το Bloomberg
Στήριξη στους πληγέντες απο τις φωτιές απο τις τράπεζες μέλη της ΕΕΤ
Η Ελληνική Ενωση Τραπεζών καλεί φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν με την τράπεζα που συνεργάζονται και να υποβάλλουν σχετικά αιτήματα
Αναβλήθηκε η απόφαση για την κεφαλαιακή ενίσχυση της Mediterra - Οι λόγοι
Στη σημερινή Έκτακτη Γενική Συνέλευση προσήλθαν μέτοχοι που εκπροσωπούσαν το 60,17% του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της Mediterra