Η Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) έδωσε σήμα στη Volkswagen και τη BMW ότι μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης στους δασμούς που αφορούν στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, ανέφεραν στο Reuters δύο πηγές με γνώση του θέματος.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ως «συνεργαζόμενες εταιρείες», ανέφεραν οι πηγές, καθιστώντας τις επιλέξιμες για δασμούς 20,8% στα κινεζικά μοντέλα τους, αντία για 37,6%, όπως προβλέπει το αρχικό σχέδιο.

Το κινεζικό ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan της Volkswagen, που παράγεται από τη μάρκα SEAT, δεν ήταν μέρος της δειγματοληπτικής ανάλυσης των Βρυξελλών πριν από την ανακοίνωση των δασμών, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινταν αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο δασμών.

Η απόφαση της Κομισιόν δεν ήταν ακόμη οριστική, όπως δήλωσαν οι δύο πηγές στο Reuters, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Aπό τη μεριά της η Volkswagen αρνήθηκε να προβεί σε κάποιον σχετικό σχολιασμό ενώ δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία με πηγή της BMW.

Οι Βρυξέλλες έχουν προθεσμία μέχρι το φθινόπωρο για να λάβουν οριστική απόφαση για τους δασμούς, οι οποίοι είναι προκαταρκτικοί προς το παρόν.

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η Επιτροπή αναλύει ορισμένα αιτήματα εταιρειών που δεν παράγουν ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατά τη διάρκεια της έρευνας και ότι θα προβεί σε τελική αξιολόγηση αργότερα στη διαδικασία.

«Τα ενδιαφερόμενα μέρη θα ενημερωθούν για την πρόταση της Επιτροπής και θα έχουν την ευκαιρία να σχολιάσουν εκ των προτέρων τη δημοσίευση τυχόν οριστικών μέτρων», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αναφέρει το Reuters.

Η κίνηση της Κομισιόν για τους δασμούς

Η ΕΕ επιβεβαίωσε σε δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα 4 Ιουλίου ότι στο πλαίσιο της έρευνάς της όσον αφορά το θέμα των κινεζικών επιδοτήσεων, θα εφαρμόσει προσωρινούς δασμούς σε τρεις Κινέζους κατασκευαστές που συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα για την έρευνα.

Συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια εταιρεία MG, μέλος της SAIC Motor, βρίσκεται αντιμέτωπη με δασμούς 37,6%, πλέον του υπάρχοντα συντελεστή 10%, ενώ η Geely και η BYD θα πληγούν με πρόσθετους δασμούς στα δικά τους EV που ανέρχονται σε 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα.

Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα θα υπόκεινται σε σταθμισμένο μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν με Κομισιόν θα αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς 37,6%.

Οι προσωρινοί δασμοί (και έχει σημασία ο χαρακτηρισμός προσωρινοί) θα ισχύσουν από αύριο και οι οριστικοί θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο, εκτός εάν οι δύο πλευρές καταλήξουν σε κάποιου είδους εναλλακτική λύση ή αν μια «ειδική πλειοψηφία των κρατών μελών της ΕΕ» μπλοκάρει το μέτρο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα