
Η Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) έδωσε σήμα στη Volkswagen και τη BMW ότι μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης στους δασμούς που αφορούν στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, ανέφεραν στο Reuters δύο πηγές με γνώση του θέματος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ως «συνεργαζόμενες εταιρείες», ανέφεραν οι πηγές, καθιστώντας τις επιλέξιμες για δασμούς 20,8% στα κινεζικά μοντέλα τους, αντία για 37,6%, όπως προβλέπει το αρχικό σχέδιο.
Το κινεζικό ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan της Volkswagen, που παράγεται από τη μάρκα SEAT, δεν ήταν μέρος της δειγματοληπτικής ανάλυσης των Βρυξελλών πριν από την ανακοίνωση των δασμών, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινταν αυτόματα στο υψηλότερο επίπεδο δασμών.
Η απόφαση της Κομισιόν δεν ήταν ακόμη οριστική, όπως δήλωσαν οι δύο πηγές στο Reuters, οι οποίες μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας. Aπό τη μεριά της η Volkswagen αρνήθηκε να προβεί σε κάποιον σχετικό σχολιασμό ενώ δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία με πηγή της BMW.
Οι Βρυξέλλες έχουν προθεσμία μέχρι το φθινόπωρο για να λάβουν οριστική απόφαση για τους δασμούς, οι οποίοι είναι προκαταρκτικοί προς το παρόν.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι η Επιτροπή αναλύει ορισμένα αιτήματα εταιρειών που δεν παράγουν ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατά τη διάρκεια της έρευνας και ότι θα προβεί σε τελική αξιολόγηση αργότερα στη διαδικασία.
«Τα ενδιαφερόμενα μέρη θα ενημερωθούν για την πρόταση της Επιτροπής και θα έχουν την ευκαιρία να σχολιάσουν εκ των προτέρων τη δημοσίευση τυχόν οριστικών μέτρων», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αναφέρει το Reuters.
Η κίνηση της Κομισιόν για τους δασμούς
Η ΕΕ επιβεβαίωσε σε δελτίο τύπου που εξέδωσε σήμερα 4 Ιουλίου ότι στο πλαίσιο της έρευνάς της όσον αφορά το θέμα των κινεζικών επιδοτήσεων, θα εφαρμόσει προσωρινούς δασμούς σε τρεις Κινέζους κατασκευαστές που συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα για την έρευνα.
Συγκεκριμένα, η κατασκευάστρια εταιρεία MG, μέλος της SAIC Motor, βρίσκεται αντιμέτωπη με δασμούς 37,6%, πλέον του υπάρχοντα συντελεστή 10%, ενώ η Geely και η BYD θα πληγούν με πρόσθετους δασμούς στα δικά τους EV που ανέρχονται σε 19,9% και 17,4%, αντίστοιχα.
Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα θα υπόκεινται σε σταθμισμένο μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν με Κομισιόν θα αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς 37,6%.
Οι προσωρινοί δασμοί (και έχει σημασία ο χαρακτηρισμός προσωρινοί) θα ισχύσουν από αύριο και οι οριστικοί θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο, εκτός εάν οι δύο πλευρές καταλήξουν σε κάποιου είδους εναλλακτική λύση ή αν μια «ειδική πλειοψηφία των κρατών μελών της ΕΕ» μπλοκάρει το μέτρο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στις επίσημες ανακοινώσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X