Συνεχίζεται η «αιμορραγία» του λιμανιού του Πειραιά καθώς τον Ιούνιο σημειώθηκε νέα πτώση στη διακίνηση containers στους δυο προβλήτες που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, του Ομίλου Cosco, μέσω της ΣΕΠ. Η  παράταση της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούθι, έχει σχεδόν μηδενίσει την δρομολόγηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να χάνει φορτία.

Έτσι τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%. Αντιθέτως ευνοημένα εμφανίζονται τα terminals  της Cosco στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο) τα οποία διαχειρίζεται η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals που καταγράφουν άνοδο 31% τον Ιούνιο και 13,2% στο εξάμηνο.

Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%

Ειδικότερα οι δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά διακίνησαν τον Ιούνιο μόλις 366,5 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 407,6 χιλιάδων πέρυσι τον ίδιο μήνα και στο πρώτο εξάμηνο 1.958,1 εκατ. teu έναντι  2.248,2 εκατ. teu το ίδιο διάστημα του 2023.

Στην Ισπανία η Cosco διακίνησε τον Ιούνιο  344,2 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 262,8 χιλιάδων πέρυσι τον ίδιο μήνα και στο πρώτο εξάμηνο 1.747,5 εκατ. κουτιά έναντι 1.543,2 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα

Η εξέλιξη αυτή είναι απότοκος της κατάστασης που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι έχουν υποχρεώσει όλες τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να αποφεύγουν στα ταξίδια τους από τηνΑσία στην Ευρώπη την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Πειραιάς από πρώτο λιμάνι που ήταν στη Μεσόγειο μετά την έξοδο από το Σουέζ και συγκέντρωνε έτσι σημαντικό φορτίο μεταφόρτωσης έγινε το τελευταίο.

Αντίθετα, τα ισπανικά λιμάνια «βγήκαν» στον αφρό, καθώς είναι τα πρώτα από την πλευρά του Ατλαντικού στην Ευρώπη και υποδέχονται πολλά φορτία μεταφόρτωσης.

Η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά έχει επηρεάσει αρνητικά και άλλα λιμάνια της COSCO Shipping Ports στην Ανατολική Μεσόγειο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το λιμάνι του Kumport στην Τουρκία έχει πτώση 4,2% τον Ιούνιο και 9,2% συνολικά στο πρώτο εξάμηνο.  Επίσης το ΑΡΜ Terminals Vado στην Ιταλία έχει πτώση -35.2% τον Ιούνιο και 18,9% συνολικά στο εξάμηνο.

Πάντως στο σύνολο της η Cosco Shipping Ports όπως επισημαίνει, αύξησε τη διακίνηση containers κατά 7,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024.  Όσον αφορά τους τερματικούς σταθμούς εκτός Κίνας μνημονεύει την μεγάλη άνοδο της διακίνησης τον Ιούνιο στα λιμάνια της CSP Ισπανίας και CSP Zeebrugge (+31,0% και +22,8%) αλλά και του CSP Abu Dhabi (+68,1%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News