«Δυναμική» επανεμφάνιση πραγματοποίησαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, επιτιθέμενοι σε τρία εμπορικά πλοία χθες Δευτέρα, το ένα εκ των οποίων είναι ελληνόκτητο.
Όπως ανέφερε η United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το πρώτο πλοίο εκ των υστέρων έγινε γνωστό ότι είναι το 40.100 τόνων Bentley I (ναυπήγησης 2004).
Eνημέρωσε για δύο συγκρούσεις με ένα μη επανδρωμένο σκάφος ενώ από δύο άλλα που είχαν τρά άτομα πλήρωμα το κάθε ένα δέχθηκε πυροβολισμούς, Η UKMTO επιβεβαίωσε ότι το πλοίο και το πλήρωμά του ήταν ασφαλείς και ότι συνέχισαν την πορεία τους προς το επόμενο λιμάνι αφού απέκρουσαν τους δράστες. Το πλοίο δέχθηκε αργότερα δύο πυρά, ενώ αναφέρθηκαν τρεις εκρήξεις σε κοντινή απόσταση, χωρίς να προκληθούν ζημιές.
Η εταιρεία ασφαλείας Ambrey σημείωσε ότι η «επίθεση ήταν σύμφωνη με προηγούμενα περιστατικά που ανέλαβαν οι Χούθι», οι οποίοι από τον Νοέμβριο έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία τακτικών κατά της εμπορικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων εκτοξεύσεων πυραύλων, επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και χρήσης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας. Δεν ήταν άμεσα σαφές αν το μη επανδρωμένο σκάφος έφερε εκρηκτικά, μια μέθοδος που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη βύθιση ενός ελληνικών συμφερόντων χύδην φορτηγού πλοίου τον Ιούνιο.
Αργότερα στη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι ένα άλλο δεξαμενόπλοιο υπέστη ζημιές σε επίθεση από μη επανδρωμένο σκάφος, στα ανοικτά της Χοντέιντα. Το δεξαμενόπλοιο ήταν το ελληνόκτητο Chios Lion (107.500 τόνων, έτος ναυπήγησης 2010). Οι ένοπλοι φρουροί ασφαλείας του πλοίου έριξαν πρώτα προειδοποιητικές βολές και στη συνέχεια πυροβόλησαν απευθείας το επιτιθέμενο θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, με αποτέλεσμα αυτό να εκραγεί «σε απόσταση λίγων μέτρων από την αριστερή πλευρά του πλοίου».
Σύμφωνα με την εταιρεία Diaplous το πλοίο «υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα» και συνέχισε να πλέει μετά το περιστατικό.
Επίσης μια ακόμη επίθεση καταγράφηκε κατά του πλοίου Olvia (6.400 τόνων, έτος ναυπήγησης 2011).
Ο εκπρόσωπος των Χούθι για στρατιωτικά ζητήματα Γιαχία Σάρια ανέφερε χθες Δευτέρα (15/07) αργά το βράδυ πως οι «επιχειρήσεις» τους διεξήχθησαν σε αντίποινα για τον Ισραηλινό βομβαρδισμό στη πόλη Χαν Γιούνις το Σάββατο στη Γάζα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιθέσεις έγιναν σε συνεργασία με την οργάνωση Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους