«Δυναμική» επανεμφάνιση πραγματοποίησαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, επιτιθέμενοι σε τρία εμπορικά πλοία χθες Δευτέρα, το ένα εκ των οποίων είναι ελληνόκτητο.
Όπως ανέφερε η United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το πρώτο πλοίο εκ των υστέρων έγινε γνωστό ότι είναι το 40.100 τόνων Bentley I (ναυπήγησης 2004).
Eνημέρωσε για δύο συγκρούσεις με ένα μη επανδρωμένο σκάφος ενώ από δύο άλλα που είχαν τρά άτομα πλήρωμα το κάθε ένα δέχθηκε πυροβολισμούς, Η UKMTO επιβεβαίωσε ότι το πλοίο και το πλήρωμά του ήταν ασφαλείς και ότι συνέχισαν την πορεία τους προς το επόμενο λιμάνι αφού απέκρουσαν τους δράστες. Το πλοίο δέχθηκε αργότερα δύο πυρά, ενώ αναφέρθηκαν τρεις εκρήξεις σε κοντινή απόσταση, χωρίς να προκληθούν ζημιές.
Η εταιρεία ασφαλείας Ambrey σημείωσε ότι η «επίθεση ήταν σύμφωνη με προηγούμενα περιστατικά που ανέλαβαν οι Χούθι», οι οποίοι από τον Νοέμβριο έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία τακτικών κατά της εμπορικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων εκτοξεύσεων πυραύλων, επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και χρήσης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας. Δεν ήταν άμεσα σαφές αν το μη επανδρωμένο σκάφος έφερε εκρηκτικά, μια μέθοδος που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη βύθιση ενός ελληνικών συμφερόντων χύδην φορτηγού πλοίου τον Ιούνιο.
Αργότερα στη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι ένα άλλο δεξαμενόπλοιο υπέστη ζημιές σε επίθεση από μη επανδρωμένο σκάφος, στα ανοικτά της Χοντέιντα. Το δεξαμενόπλοιο ήταν το ελληνόκτητο Chios Lion (107.500 τόνων, έτος ναυπήγησης 2010). Οι ένοπλοι φρουροί ασφαλείας του πλοίου έριξαν πρώτα προειδοποιητικές βολές και στη συνέχεια πυροβόλησαν απευθείας το επιτιθέμενο θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, με αποτέλεσμα αυτό να εκραγεί «σε απόσταση λίγων μέτρων από την αριστερή πλευρά του πλοίου».
Σύμφωνα με την εταιρεία Diaplous το πλοίο «υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα» και συνέχισε να πλέει μετά το περιστατικό.
Επίσης μια ακόμη επίθεση καταγράφηκε κατά του πλοίου Olvia (6.400 τόνων, έτος ναυπήγησης 2011).
Ο εκπρόσωπος των Χούθι για στρατιωτικά ζητήματα Γιαχία Σάρια ανέφερε χθες Δευτέρα (15/07) αργά το βράδυ πως οι «επιχειρήσεις» τους διεξήχθησαν σε αντίποινα για τον Ισραηλινό βομβαρδισμό στη πόλη Χαν Γιούνις το Σάββατο στη Γάζα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιθέσεις έγιναν σε συνεργασία με την οργάνωση Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ.
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Πώς η Κίνα στηρίζει τη χρηματιστηριακή αγορά μέσω ναυτιλίας
Προγράμματα επαναγοράς μετοχών από κολοσσούς όπως η Cosco Shipping και η China Merchants
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση