«Δυναμική» επανεμφάνιση πραγματοποίησαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, επιτιθέμενοι σε τρία εμπορικά πλοία χθες Δευτέρα, το ένα εκ των οποίων είναι ελληνόκτητο.
Όπως ανέφερε η United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το πρώτο πλοίο εκ των υστέρων έγινε γνωστό ότι είναι το 40.100 τόνων Bentley I (ναυπήγησης 2004).
Eνημέρωσε για δύο συγκρούσεις με ένα μη επανδρωμένο σκάφος ενώ από δύο άλλα που είχαν τρά άτομα πλήρωμα το κάθε ένα δέχθηκε πυροβολισμούς, Η UKMTO επιβεβαίωσε ότι το πλοίο και το πλήρωμά του ήταν ασφαλείς και ότι συνέχισαν την πορεία τους προς το επόμενο λιμάνι αφού απέκρουσαν τους δράστες. Το πλοίο δέχθηκε αργότερα δύο πυρά, ενώ αναφέρθηκαν τρεις εκρήξεις σε κοντινή απόσταση, χωρίς να προκληθούν ζημιές.
Η εταιρεία ασφαλείας Ambrey σημείωσε ότι η «επίθεση ήταν σύμφωνη με προηγούμενα περιστατικά που ανέλαβαν οι Χούθι», οι οποίοι από τον Νοέμβριο έχουν χρησιμοποιήσει μια ποικιλία τακτικών κατά της εμπορικής ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων εκτοξεύσεων πυραύλων, επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και χρήσης μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας. Δεν ήταν άμεσα σαφές αν το μη επανδρωμένο σκάφος έφερε εκρηκτικά, μια μέθοδος που είχε χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη βύθιση ενός ελληνικών συμφερόντων χύδην φορτηγού πλοίου τον Ιούνιο.
Αργότερα στη διάρκεια της ημέρας έγινε γνωστό ότι ένα άλλο δεξαμενόπλοιο υπέστη ζημιές σε επίθεση από μη επανδρωμένο σκάφος, στα ανοικτά της Χοντέιντα. Το δεξαμενόπλοιο ήταν το ελληνόκτητο Chios Lion (107.500 τόνων, έτος ναυπήγησης 2010). Οι ένοπλοι φρουροί ασφαλείας του πλοίου έριξαν πρώτα προειδοποιητικές βολές και στη συνέχεια πυροβόλησαν απευθείας το επιτιθέμενο θαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, με αποτέλεσμα αυτό να εκραγεί «σε απόσταση λίγων μέτρων από την αριστερή πλευρά του πλοίου».
Σύμφωνα με την εταιρεία Diaplous το πλοίο «υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα» και συνέχισε να πλέει μετά το περιστατικό.
Επίσης μια ακόμη επίθεση καταγράφηκε κατά του πλοίου Olvia (6.400 τόνων, έτος ναυπήγησης 2011).
Ο εκπρόσωπος των Χούθι για στρατιωτικά ζητήματα Γιαχία Σάρια ανέφερε χθες Δευτέρα (15/07) αργά το βράδυ πως οι «επιχειρήσεις» τους διεξήχθησαν σε αντίποινα για τον Ισραηλινό βομβαρδισμό στη πόλη Χαν Γιούνις το Σάββατο στη Γάζα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιθέσεις έγιναν σε συνεργασία με την οργάνωση Ισλαμική Αντίσταση στο Ιράκ.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner