Αντιδρούν οι εταιρείες κρουαζιέρας στην αιφνιδιαστική αναπροσαρμογή των τελών σε πολλά ελληνικά λιμάνια που ελέγχονται από το κράτος, όπως συνέβη πρόσφατα με την ξαφνική αύξηση των τελών ασφάλειας (κώδικας ISPS) από 1 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ παράλληλα τάσσονται κατά της διαδικασίας «προσφορών» για θέσεις ελλιμενισμού (bidding process for slots) για κρουαζιερόπλοια, μια σκέψη που εξέφρασε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στο Bloomberg.
Το πρόβλημα για τον κλάδο δεν είναι τόσο η αύξηση των τελών ISPS όσο ότι αυτή επιβλήθηκε άμεσα και ενώ ήδη είχαν ξεκινήσει οι κρουαζιέρες για φέτος. Παράλληλα σε ό,τι αφορά μια ενδεχόμενη υιοθέτηση του συστήματος «προσφορών» θεωρούν ότι αυτή θα στρεβλώσει τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο.
Πλώρη για νέα ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα – Αισιοδοξία στον κλάδο
Αναλυτικότερα για το δεύτερο θέμα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) επισημαίνει ότι «η υποβολή προσφορών για τη χρήση θέσεων ελλιμενισμού ενέχει σοβαρό κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού».
Η CLIA υποστηρίζει πλήρως «την εισαγωγή ενός σαφούς και διαφανούς συστήματος κράτησης θέσεων ελλιμενισμού σε μεμονωμένα ελληνικά λιμάνια – όπως είναι η τρέχουσα προσπάθεια στη Μύκονο και από το 2018 στη Σαντορίνη. Ωστόσο, αυτά τα συστήματα κράτησης θέσεων ελλιμενισμού πρέπει να τηρούν τους κανόνες διαφάνειας και ισότητας».
«Η CLIA και τα μέλη της είναι έτοιμα να συμβάλουν στην ανάπτυξη τοπικών ή εθνικών κανονισμών για συστήματα και πολιτικές ελλιμενισμού, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτοί οι κανόνες δεν παραμορφώνουν τον ανταγωνισμό, είναι ευθυγραμμισμένοι με την τρέχουσα νομοθεσία της ΕΕ και αποτρέπουν τις διακρίσεις».
Οσον αφορά τις χρεώσεις ISPS, η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της CLIA στην Ελλάδα, δηλώνει στα «ΝΕΑ» ότι «ενώ υποστηρίζουμε τα βήματα που επιτρέπουν τις επενδύσεις και την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών στα ελληνικά λιμάνια, αυτή η προσαύξηση με άμεση εφαρμογή συνεπάγεται οικονομικές επιπτώσεις στα μέλη μας που έχουν προγραμματισμένους πλόες στην Ελλάδα. Οι εταιρείες έχουν καθορίσει την τιμολογιακή τους πολιτική τουλάχιστον δύο χρόνια πριν και ως εκ τούτου τέτοιες μη προβλεπόμενες προσαυξήσεις επιβαρύνουν απευθείας τις ίδιες εταιρείες χωρίς καμία δυνατότητα προσαρμογής του προϋπολογισμού τους».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για το πρώτο Wyndham στον Πειραιά
Το Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas εκτιμάται ότι θα ανοίξει τις πόρτες του τον Δεκέμβριο του 2025
Η μεγάλη επιστροφή των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη και την Ελλάδα
Έρευνα της Mabrian Technologies, καταγράφει αύξηση της διαθεσιμότητας αεροπορικών θέσεων από Κίνα
Τελική ευθεία για 6 στρατηγικές επενδύσεις 1,5 δισ. - Τα projects Metlen, Intrakat και ΤΙΤΑΝ
Οι στρατηγικές επενδύσεις που βρίσκονται στο στάδιο της διαδικασίας για τον χαρακτηρισμό τους ως στρατηγικές και σε διαδικασία διαβούλευσης
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
H Marriott, η Hyatt αγκαλιάζουν το πολυτελές all-inclusive - Ο ελληνικός όμιλος που τους ανταγωνίζεται
Οι κολοσσοί φιλοξενίας πολυτελείας αναπτύσσουν all-inclusive ιδαμονές και ένας ελληνικός όμιλος έρχεται να τους κοντράρει
Χανιά: Εξελίσσονται σε δωδεκάμηνο τουριστικό προορισμό
Σε ρυθμούς ρεκόρ κινήθηκε η κρουαζιέρα το 2024
Η Ελλάδα «μαγνητίζει» τους τουρίστες και τον... Χειμώνα - Tα «αγκάθια» [γραφήματα]
Πού κερδίζει και πού χάνει η Ελλάδα στη μάχη του χειμερινού τουρισμού - Τα κριτήρια επιλογής προορισμών και το στοίχημα του City Break
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Βόμβα στην ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχείων το κόστος τροφίμων [πίνακας]
Εκτοξεύθηκε το κόστος προμήθειας τροφίμων στα ξενοδοχεία – Μεγαλύτερο πρόβλημα για τις επιχειρήσεις στα νησιά
Μητσοτάκης προς εταιρείες κρουαζιέρας: «Επενδύστε στη Σαντορίνη για να παγώσει το τέλος»
Η κρουαζιέρα και το τέλος που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες τέθηκε σε συνάντηση με τον Κ. Μητσοτάκη