Αντιδρούν οι εταιρείες κρουαζιέρας στην αιφνιδιαστική αναπροσαρμογή των τελών σε πολλά ελληνικά λιμάνια που ελέγχονται από το κράτος, όπως συνέβη πρόσφατα με την ξαφνική αύξηση των τελών ασφάλειας (κώδικας ISPS) από 1 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ παράλληλα τάσσονται κατά της διαδικασίας «προσφορών» για θέσεις ελλιμενισμού (bidding process for slots) για κρουαζιερόπλοια, μια σκέψη που εξέφρασε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Το πρόβλημα για τον κλάδο δεν είναι τόσο η αύξηση των τελών ISPS όσο ότι αυτή επιβλήθηκε άμεσα και ενώ ήδη είχαν ξεκινήσει οι κρουαζιέρες για φέτος. Παράλληλα σε ό,τι αφορά μια ενδεχόμενη υιοθέτηση του συστήματος «προσφορών» θεωρούν ότι αυτή θα στρεβλώσει τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο.

Πλώρη για νέα ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα – Αισιοδοξία στον κλάδο

Αναλυτικότερα για το δεύτερο θέμα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) επισημαίνει ότι «η υποβολή προσφορών για τη χρήση θέσεων ελλιμενισμού ενέχει σοβαρό κίνδυνο στρέβλωσης του ανταγωνισμού».

Η CLIA υποστηρίζει πλήρως «την εισαγωγή ενός σαφούς και διαφανούς συστήματος κράτησης θέσεων ελλιμενισμού σε μεμονωμένα ελληνικά λιμάνια – όπως είναι η τρέχουσα προσπάθεια στη Μύκονο και από το 2018 στη Σαντορίνη. Ωστόσο, αυτά τα συστήματα κράτησης θέσεων ελλιμενισμού πρέπει να τηρούν τους κανόνες διαφάνειας και ισότητας».

«Η CLIA και τα μέλη της είναι έτοιμα να συμβάλουν στην ανάπτυξη τοπικών ή εθνικών κανονισμών για συστήματα και πολιτικές ελλιμενισμού, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτοί οι κανόνες δεν παραμορφώνουν τον ανταγωνισμό, είναι ευθυγραμμισμένοι με την τρέχουσα νομοθεσία της ΕΕ και αποτρέπουν τις διακρίσεις».

Οσον αφορά τις χρεώσεις ISPS, η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της CLIA στην Ελλάδα, δηλώνει στα «ΝΕΑ» ότι «ενώ υποστηρίζουμε τα βήματα που επιτρέπουν τις επενδύσεις και την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και υπηρεσιών στα ελληνικά λιμάνια, αυτή η προσαύξηση με άμεση εφαρμογή συνεπάγεται οικονομικές επιπτώσεις στα μέλη μας που έχουν προγραμματισμένους πλόες στην Ελλάδα. Οι εταιρείες έχουν καθορίσει την τιμολογιακή τους πολιτική τουλάχιστον δύο χρόνια πριν και ως εκ τούτου τέτοιες μη προβλεπόμενες προσαυξήσεις επιβαρύνουν απευθείας τις ίδιες εταιρείες χωρίς καμία δυνατότητα προσαρμογής του προϋπολογισμού τους».

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός