Λιγότερα χρήματα θα δαπανήσουν το 2024 οι γονείς των Gen Alphaers σε ενδύματα και προϊόντα ενόψει της επιστροφής στις σχολικές αίθουσες, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Deloitte που προβλέπει ότι οι οικογένειες θα δαπανήσουν περίπου 586 $ ανά μαθητή φέτος, κάτι που είναι λίγο λιγότερο από πέρυσι – όταν ο μέσος όρος ήταν 597 $ ανά μαθητή.

Συνολικά, η εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ισχυρίζεται ότι οι Αμερικανοί θα δαπανήσουν 31,3 δισεκατομμύρια δολάρια για σχολικά είδη φέτος, σε σύγκριση με 39,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Είναι, για τις περισσότερες οικογένειες, η δεύτερη μεγαλύτερη δαπάνη του έτους, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (ΝRA). Και για την υποχώρηση αυτή, φαίνεται πως ευθύνονται οι αμερικανικές εκλογές. 

Διαδίκτυο: Η Gen Alpha θα περνάει λιγότερο χρόνο μπροστά στην οθόνη

Gen Alpha: Πώς οι εκλογές επηρεάζουν τους γονείς και τις δαπάνες

Οι οικογένειες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος αναμένεται να ξοδέψουν λιγότερα (9% και 4% αντίστοιχα), ενώ τα νοικοκυριά υψηλού εισοδήματος, που βγάζουν 100.000 $ ή περισσότερα, σχεδιάζουν να ξοδέψουν 5% περισσότερα από ό,τι το 2023.

Ένας από τους βασικούς λόγους για τη μείωση των δαπανών της πλειονότητας των καταναλωτών είναι η αυξανόμενη ανησυχία των Αμερικανών για τις εκλογές του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με την Deloitte, πάνω από τους μισούς, δηλαδή το 57% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, επισήμαναν ότι αγωνιούν για τις εκλογές και το 37% ότι η αγωνία αυτή μεταφράζεται σε μεγαλύτερη προσοχή με τις δαπάνες του νοικοκυριού τους. Σε περίπτωση μάλιστα που οι προϋπολογισμοί γίνουν πολύ σφιχτοί, οι γονείς λένε ότι θα μειώσουν τις δαπάνες για σχολικά είδη και ρούχα.

Οι φόβοι για τον πληθωρισμό βρίσκονται στο επίκεντρο αυτών των ανησυχιών για τις εκλογές. Το κόστος των σχολικών ειδών έχει αυξηθεί κατά 24,5% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας – και το 73% των ατόμων με τα οποία μίλησε η Deloitte δήλωσε ότι ανησυχεί για την αύξηση των τιμών στις καθημερινές αγορές.

Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη Μαΐου 2024. Την Πέμπτη, το Υπουργείο Εργασίας ανέφερε την πρώτη μηνιαία μείωση του συνολικού πληθωρισμού από τον Μάιο του 2020. Η Wall Street Journal, εν τω μεταξύ, ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι οι οικονομολόγοι φοβούνται ότι ο πληθωρισμός θα μπορούσε να κινηθεί υψηλότερα σε περίπτωση νίκης του Τραμπ τον Νοέμβριο.

Συγκυρία

Αυτές οι δημοσιονομικές ανησυχίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν καλά νέα για την Amazon καθώς βρίσκεται στα μισά της Prime Day 2024 (16 και 17 Ιουλίου), όπως και για τα εκπτωτικά καταστήματα, online και φυσικά καταστήματα.

«Οι λιανοπωλητές θα βρεθούν μπροστά σε μη ευνοϊκές συνθήκες στον όγκο και την αφοσίωση, καθώς οι καταναλωτές επιδιώκουν να εξοικονομήσουν χρήματα», δήλωσε ο Stephen Rogers, διευθύνων σύμβουλος του Deloitte Insights Consumer Industry Center, Deloitte Services στο Fast Company. «Μόνη ελπίδα, το γεγονός πως οι γονείς θέλουν να ευχαριστήσουν τα παιδιά τους και να προβούν σε μικρές παρασπονδίες». gen alpha

Θέμα επιρροής

Πολλοί γονείς τείνουν να βγαίνουν εκτός budget για τις αγορές που αφορούν την επιστροφή στο σχολείο, αν μη τι άλλο για να ενθουσιάσουν το παιδί τους με την ιδέα της επιστροφής στην τάξη.

Φέτος, λέει η Deloitte, τα παιδιά μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επιρροή από ποτέ στους γονείς τους, με το 85% των κηδεμόνων να δηλώνουν ότι μπορούν να επηρεαστούν να ξοδέψουν περισσότερα από τα παιδιά τους. Φυσικά, πολλά από αυτά τα αντικείμενα υψηλής ζήτησης είναι πιθανό να είναι αυτό που είναι trend στο TikTok εκείνη τη στιγμή.

Ο καταναλωτής του μέλλοντος

Ακόμη και αυτή η κίνηση αποτελεί μια πρώιμη ματιά στο πώς η γενιά Alpha – όσοι γεννήθηκαν από το 2010 μέχρι σήμερα- θα ενεργεί ως καταναλωτής καθώς μεγαλώνει και αρχίζει να εμπλέκεται πιο άμεσα στην καθημερινή οικονομία. Η νεότερη γενιά έχει ήδη τεράστια οικονομική επιρροή.

Σήμερα το τυπικό παιδί της Gen Alpha ξοδεύει 45 δολάρια από τα δικά του χρήματα κάθε εβδομάδα ή περίπου 2.340 δολάρια ετησίως. Εάν προσθέσουμε όλα τα χρήματα της συγκεκριμένης γενιάς, το ποσό ανέρχεται σε περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα είδη ένδυσης και τα σχολικά είδη θα αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών για το σχολείο φέτος, καλύπτοντας μαζί περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι δαπάνες για την τεχνολογία αναμένεται να μειωθούν κατά 11%, ύστερα από τις φρενήρεις αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς δεν χρειάζονται ακόμη αντικαταστάσεις.

Για να αντέξουν οικονομικά τις συγκεκριμένες αγορές, οι περισσότεροι γονείς δηλώνουν ότι θα περικόψουν άλλες δαπάνες, με το 64% να αφορά άτομα με χαμηλό εισόδημα, το 57% το μεσαίο εισόδημα και το 39% το υψηλό εισόδημα που προθυμοποιούνται να προσαρμόσουν τις δαπάνες τους.

Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης, όπως η Walmart και η Target, είναι πιθανό να πάρουν ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, με το 77% των αγοραστών να δηλώνουν ότι προτιμούν τους μαζικούς εμπόρους για τις σχολικές δαπάνες. Η Amazon και άλλοι διαδικτυακοί λιανοπωλητές έρχονται δεύτεροι με 65%.

Δύο παράγοντες

Τελικά, σύμφωνα με την Deloitte, η συμπεριφορά των αγοραστών θα εξαρτηθεί από δύο παράγοντες.

«Οι οικογένειες αναζητούν προσφορές και δίνουν προτεραιότητα στην αξία και την ευκολία για να εξοικονομήσουν όπου είναι δυνατόν», δήλωσε ο Brian McCarthy, διευθυντής στρατηγικής λιανικής στην Deloitte Consulting. «Αυτή η δυναμική δημιουργεί μια ευκαιρία για τους λιανοπωλητές να αφαιρέσουν λίγο από το άγχος της σεζόν επεκτείνοντας τα προγράμματα πιστότητας και τα κίνητρα.

Επιπλέον, η οικοδόμηση μιας απρόσκοπτης omnichannel προσέγγισης θα μπορούσε να τοποθετήσει καλύτερα τους λιανοπωλητές ώστε να δουν τους καταναλωτές να επιστρέφουν καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν”.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βρετανία: Αυξήσεις από Lidl, απολύσεις από HMV – Η αγορά αντιδρά στον προϋπολογισμό των Εργατικών
Διεθνή |

Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ

Ο ιδιοκτήτης της HMV λέει ότι ο προϋπολογισμός είναι "κακά νέα" ενώ το αφεντικό της Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι ο πληθωρισμός προϊόντων είναι "αναπόφευκτος" παρά την επιστροφή στα κέρδη