Οι νέοι δασμοί που επιβάλλουν δυτικές χώρες στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αρκούν για να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ειδικά στην κερδοφόρα αγορά της Κίνας, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι κινεζικές εταιρείες θα ελέγχουν το 33% της παγκόσμιας αγοράς το 2030
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Έχει πάρει το παγκόσμιο προβάδισμα στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), τα οποία περιλαμβάνουν αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες και υβριδικά αυτοκίνητα.
Η κατηγορία NEV αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 40% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα — και οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέχουν ως επί το πλείστον κορυφαίες πωλήσεις, με τις ξένες εταιρείες να υστερούν.
Πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη δώσει απάντηση στο ερώτημα πώς τα προϊόντα τους μπορούν να ξεχωρίσουν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Stephen Dyer, εκ των ηγετών και επικεφαλής του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της AlixPartners στην Ασία, κατά τη διάρκεια ετήσιας εκδήλωσης για τις προοπτικές του κλάδου την Τετάρτη.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και αλλαγή νοοτροπίας
«Εάν [οι ξένες μάρκες αυτοκινήτων] δεν αλλάξουν τη νοοτροπία τους για την ανάπτυξη και την κατασκευή αυτοκινήτων καθώς σήμερα δεν είναι πρόθυμες να πάρουν ρίσκα, και εάν δεν εξετάσουν πώς να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με βάση τις λεγόμενες βασικές αρχές, η θέση τους θα γίνεται όλο και πιο επισφαλής», δήλωσε ο Dyer.
Η γερμανική μάρκα πολυτελείας Porsche ανακοίνωσε την περασμένη Τρίτη ότι οι πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά ένα τρίτο το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η εταιρεία κατηγόρησε την «εστίαση των καταναλωτών στις πωλήσεις προσανατολισμένες στην τιμή».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Nio έως την BYD έχουν ήδη αρχίσει να εξάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, ωθώντας τις ΗΠΑ να αυξήσουν τους δασμούς στα οχήματα από 25% έως και 100%.
Η ΕΕ ανακοίνωσε επίσης τον Ιούνιο ότι θα επιβάλει δασμούς έως και 38% στις κινεζικές εισαγωγές EV για να καταπολεμήσει την «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Σε απάντηση, η Κίνα είπε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για να «φθάσει σε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από την εφαρμογή των δασμών τον Νοέμβριο.
Ακόμη και οι δασμοί της ΕΕ να επιβληθούν, τα κινεζικά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να έχουν κέρδη 20%, σύμφωνα με τον Dyer, ο οποίος σημείωσε ότι το περιθώριο κέρδους θα ήταν το ίδιο όπως αν πωλούνταν στην αγορά της Κίνας. Αυτό συμβαίνει επειδή το κύμα των δασμών πιθανότατα θα επιταχύνει την κίνηση των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων να εντοπίζουν στρατηγικές παραγωγής στην Ευρώπη που θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς, πρόσθεσε.
Για παράδειγμα, η BYD ανοίγει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία, την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσε συμφωνία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων με την Τουρκία και ήδη λειτουργεί εργοστάσιό της στην Ταϊλάνδη.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής κοστίζουν 35% λιγότερο στην παραγωγή από ό,τι συγκρίσιμα οχήματα από ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την AlixPartners.
Τοπικές συνεργασίες
Η Κίνα υπήρξε μια σημαντική αγορά για πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, οι οποίες δοκιμάζουν διαφορετικές στρατηγικές για να διατηρήσουν τις εγχώριες πωλήσεις τους.
Ορισμένες ξένες εταιρείες προσπαθούν να εισέλθουν στην αγορά της Κίνας συνεργαζόμενοι με τοπικές μάρκες. Ο Dyer επικαλέστηκε τη Volkswagen και την Xpeng που προχώρησαν σε συνεργασία νωρίτερα φέτος για την κυκλοφορία ενός SUV. Η συνεργασία ώθησε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αγοράζει σχεδόν το 5% της Xpeng για 700 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Άλλες μάρκες προσπαθούν να μειώσουν τις τιμές.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW παρουσίασε ένα νέο Mini-Cooper EV στην Κίνα μέσω της κοινοπραξίας της με την Great Wall Motor (GWM).
Με βάση τις τιμές στην Κίνα, η λιανική τιμή του οχήματος ξεκινά από το ισοδύναμο των 26.140 δολαρίων — σχεδόν 5% φθηνότερη από την τιμή του 3θυρου Mini Cooper με καύσιμο που είναι περίπου 27.520 δολάρια.
Συγκριτικά, η BYD πουλά το φθηνότερο ηλεκτρικό της όχημα, το Seagull, σε πολύ χαμηλότερη τιμή των 9.700 δολαρίων.
Η BMW ανακοίνωσε το πρώτο ηλεκτρικό Mini Cooper το 2019, το οποίο ξεκίνησε τις παραδόσεις στην Κίνα και την Ευρώπη το επόμενο έτος.
Ενώ οι συνεργασίες είναι «ορθολογικές» για την επίτευξη μεριδίου αγοράς, ο Dyer είπε ότι είναι δύσκολο να παραμείνουν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μακροπρόθεσμα στην αγορά της Κίνας εάν δεν αλλάξουν τα πράγματα.
Τον περασμένο μήνα, ένας αναλυτής από την Bank of America είπε ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εδρεύουν στο Ντιτρόιτ θα πρέπει να εγκαταλείψουν την Κίνα «το συντομότερο δυνατό», επειδή έχουν ηττηθεί από τους γίγαντες των EV της Κίνας.
Οι κατασκευαστές NEV της Κίνας μείωσαν επίσης τον χρόνο ανάπτυξης για νέα μοντέλα σε 20 μήνες – δηλαδή τους μισούς από τους 40 μήνες που χρειάζονται οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων παλαιού τύπου, σύμφωνα με έρευνα της AlixPartners.
Οι κινεζικές μάρκες που είναι δραστηριοποιούνται στον κλάδο των NEV παρουσιάζουν επίσης νέα μοντέλα πολύ πιο γρήγορα από τις μη κινεζικές μάρκες, ενώ τα αυτοκίνητα αυτά διαθέτουν προδιαγραφές τεχνολογίας και μπαταρίας που είναι περίπου δύο έως τρία χρόνια μπροστά σε σχέση με ό,τι έχουν προγραμματίσει οι ξένες εταιρείες.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο περίπλοκα από τα οχήματα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μια σημαντική πρόκληση του κλάδου ήταν να πειστούν οι καταναλωτές να αγοράσουν οχήματα με μπαταρία, κυρίως μειώνοντας το άγχος για την αυτονομία οδήγησης.
Η κινεζική κυβέρνηση έχει αναθέσει την κατασκευή σταθμών φόρτισης μπαταριών σε όλη τη χώρα, ενώ η startup Nio έχει αναπτύξει σταθμούς φόρτισης μπαταριών που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν στους οδηγούς πλήρη φόρτιση σε λίγα μόνο λεπτά.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα