Ανατροπές φέρνει στην κρουαζιέρα και τον Πειραιά πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νέο προβλήτα.
Σύμφωνα με αυτή οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μεταφέρονται με «λάντζες» από τον Πειραιά στο ΣΕΦ, ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια προς την Αθήνα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας κι εφόσον παραμείνουν σε ισχύ οι απαιτήσεις της ΕΕ προκριμένου να εγκρίνει την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου.
Πλώρη για νέα ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα – Αισιοδοξία στον κλάδο
Η κρουαζιέρα
Η πρόταση αυτή της ΕΕ που στηρίζεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έγκριση του έργου και αφορά στη μη περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού του Πειραιά έχει προκαλέσει απορία και δυσφορία στο μεγάλο λιμάνι. Εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι αυτή δεν είναι λύση και θα υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τον κλάδο, ενώ ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εστιάζει στην ενίσχυση της τάσης του home porting, για το οποίο όπως δηλώνει δεν θα πρέπει να το αφορά η πρόταση αυτή.
«Μιλάμε για ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κάθε μέρα και μάλιστα δεν επιτρέπεται η κατευθείαν επιβίβαση σε πλοιάρια αλλά πρώτα θα πρέπει οι επιβάτες κρουαζιέρας να αποβιβάζονται από το κρουαζιερόπλοιο» σημειώνουν οι παράγοντες του κλάδου της κρουαζιέρας.
Αν είναι τα πλοία να παραμένουν ουσιαστικά αρόδο αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο ΣΕΦ, προσθέτουν, δεν χρειάζεται ολόκληρος προβλήτας.
Η ΕΕ θέτει ακόμη τρεις παραμέτρους για την έγκριση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά όσο παραμένουν στο λιμάνι, την χρήση οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών και την κατασκευή επιβατηγού σταθμού, έργα που τα προωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ.
Η θέση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη
Η μεταφορά των ταξιδιωτών κρουαζιέρας είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να προσεγγίζεται πρόχειρα σχολιάζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στον ot.gr, που εξετάζει το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί και από την πλευρά των ενδιαφερόντων του Δήμου και των δημοτών του μεγάλου λιμανιού.
«Εάν μιλάμε για τους ταξιδιώτες που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά, προφανώς και η Δημοτική Αρχή επιθυμεί να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στο λιμάνι κρουαζιέρας. Ο Πειραιάς εδώ και μια δεκαετία οργανώνεται για να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και κρίσιμη μάζα για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ταξιδιώτες του home port. Τόσο η κεντρική διοίκηση, με τις δημόσιες επενδύσεις, όπως η έλευση του Μετρό στον Πειραιά και η επικείμενη δημιουργία του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι, όσο και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και οι δικές μας προσπάθειες ως δημοτική αρχή, σε αυτό οδηγούν, στην σταδιακή ανάδειξη του Πειραιά σε προορισμό.
Υπάρχουν όμως και κρουαζιέρες, στο πρόγραμμα των οποίων ο Πειραιάς είναι ένας σταθμός. Συνεπώς οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίες δεν έχουν τη δυνατότητα στις 8-10 ώρες που τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στο λιμάνι να περιηγηθούν στην πόλη μας. Δεδομένου ότι ο Πειραιάς δεν αποκομίζει οφέλη από αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι προφανώς κατευθύνονται προς την Ακρόπολη ή την Πλάκα, γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες θα μπορούσε να συζητηθεί το μέτρο να αποβιβάζονται σε άλλο σημείο και όχι στο κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας. Είναι κάτι το οποίο ίσως αποδεικνυόταν και ωφέλιμο για την πόλη του Πειραιά, η οποία επιβαρύνεται τόσο περιβαλλοντικά όσο και συγκοινωνιακά από αυτού του είδους τις μεταφορές ταξιδιωτών κρουαζιέρας προς την Αθήνα.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες παραμέτρους που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει, δηλαδή τον εξηλεκτρισμό των πλοίων και τα οικολογικά λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών, είναι προφανές ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και αποτελούν εδώ και χρόνια και θέσεις του Δήμου Πειραιά».
Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που «προικοδοτήθηκε» ο Πειραιάς, επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση του. Μάλιστα όπως σημειώνουν άνθρωποι κοντά στην υπόθεση οι Κινέζοι που τελικά ανέλαβαν τον ΟΛΠ ποτέ δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο περιελήφθη στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 95% του έργου χρηματοδοτείται από την ΕΕ.
Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη διερευνήθηκε από στελέχη του λιμανιού η συνεργασία με εταιρείες που μπορούν να διαθέσουν πλοία (shuttle boat) αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα, επίσημα τουλάχιστον καθώς φαίνεται να υπήρξαν και αντιδράσεις εντός του ΟΛΠ.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία