Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 4,3% τον Ιούνιο, φτάνοντας σε υψηλό πενταετίας με τη μεγαλύτερη ώθηση να έχει δοθεί από τις αγορές της Ιταλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας. Όσον αφορά τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, καταγράφηκε οριακή μείωση, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτοκίνητα: «Γκάζι» πάτησαν οι πωλήσεις αυτιοκινήτων το α΄ εξάμηνο

Παρά το γεγονός ότι οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν στο Βέλγιο και την Ιταλία, κατά 50,4% και 117,4% αντίστοιχα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη διψήφια πτώση στη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Γαλλία.

Οι κορυφαίες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα αυξηθούν κατά τη διάρκεια του έτους, παρά την ύφεση στη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μετά από αρκετά χρόνια ισχυρής ανάπτυξης και τις προειδοποιήσεις ότι η παγκόσμια αγορά θα είναι δύσκολη.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε αριθμούς

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in αυτοκινήτων με μπαταρία τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 1% και 19,9% ετησίως αντίστοιχα στην ΕΕ, ενώ αυτές των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 26,4%, όπως έδειξαν τα στοιχεία της ACEA.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 1,3%.

Τα EV – είτε πλήρως ηλεκτρικά, είτε plug-in υβριδικά είτε πλήρως υβριδικά – που πωλήθηκαν στην ΕΕ αντιπροσώπευαν το 50% όλων των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο, από 47,5% ένα χρόνο νωρίτερα.

Πωλήσες ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) / Ιούνιος 2024 με Ιούνιο 2023

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης Volkswagen, Stellantis και Renault αυξήθηκαν κατά 4,7%, 0,4% και 6,2% αντίστοιχα τον Ιούνιο.

Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων του μπλοκ, τον Δεκέμβριο τερμάτισε πρόωρα τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος μιας συμφωνίας προϋπολογισμού της τελευταίας στιγμής για το 2024 και αυτό φάνηκε στα αποτελέσματα των πωλήσεων.

«Η Γερμανία είναι ο “άρρωστος άνθρωπος” της Ευρώπης όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε ο Lucien Mathieu, διευθυντής αυτοκινήτων στον ευρωπαϊκό όμιλο Transport & Environment (T&E), προσθέτοντας ότι οι αγορές με προβλέψιμα κίνητρα για υιοθέτηση EV «καρπώνονται τα οφέλη».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή