
Δεν πέρασε ούτε ένας χρόνος από τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen «βάφτιζε» το πρώτο πλοίο της Δανικής Maersk με καύσιμο μεθανόλη δείχνοντας την προτίμηση της ΕΕ, σε αυτό το καύσιμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και ο ναυτιλιακός γίγαντας φαίνεται να κάνει στροφή προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο των πλοίων της..
Πληροφορίες την φέρουν να έχει κάνει έρευνα σε ναυπηγεία για μια σειρά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για δικό της λογαριασμό και για ναύλωση χωρητικότητας που θα μπορούσε να της δώσει ένα στόλο τουλάχιστον 22 πλοίων με διπλό καύσιμο LNG.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Όσοι παρακολουθούν στενά την εταιρεία δήλωσαν στο Tradewinds, ότι η Maersk έχει απευθύνει αίτημα υποβολής προτάσεων σε ναυπηγεία για μια σειρά 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu.
Η εισηγμένη στην Κοπεγχάγη Maersk δεν είναι η μόνη που προσελκύεται από το LNG ως καύσιμο τροφοδοσίας των πλοίων. Και η γαλλική CMS CGM η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία στο κόσμο φέρεται να έχει παραγγείλει έως και 12 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου LNG αξίας σχεδόν 2,67 δισ. δολαρίων.
Ο γίγαντας τακτικών γραμμών που ελέγχεται από τον Rodolphe Saade κατονομάζεται ως ο πλοιοκτήτης πίσω από την παραγγελία μιας σειράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE). Ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος δήλωσε ότι υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή 12 πλοίων τύπου boxships με ναυτιλιακή εταιρεία που εδρεύει στην Ευρώπη. Πολλαπλές ναυπηγικές πηγές δήλωσαν ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει τα πλοία αυτά μεταφορικής ικανότητας 15.500 teu το ένα. Με βάση την τιμή, είπαν ότι τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου LNG.
Οι νέες παραγγελίες έρχονται να προστεθούν και σε αυτές άλλων πλοιοκτητών καθώς τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons δείχνουν ότι ενώ οι παραγγελίες πλοίων με καύσιμο μεθανόλη έχουν υποχωρήσει φέτος, υπήρξαν 109 παραγγελίες πλοίων με δυνατότητα χρήσης LNG από την αρχή του έτους έως τον Ιούνιο.
Αυτό δείχνει ότι το LNG ως καύσιμο έχει γίνει πιο προσιτό σε σχέση με τη μεθανόλη και επίσης διαθέτει ήδη μια καθιερωμένη αλυσίδα εφοδιασμού στη θάλασσα.
Παράλληλα ενισχυτικά λειτουργεί το γεγονός ότι εντείνονται οι προσπάθειες αντιμετώπισης του φαινομένου διαφυγής μεθανίου, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα δύο χρόνων ερευνών της πρωτοβουλίας Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), η οποία απαρτίζεται από ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ναυτιλίας με καύσιμο LNG.


Latest News

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα