Δεν πέρασε ούτε ένας χρόνος από τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen «βάφτιζε» το πρώτο πλοίο της Δανικής Maersk με καύσιμο μεθανόλη δείχνοντας την προτίμηση της ΕΕ, σε αυτό το καύσιμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και ο ναυτιλιακός γίγαντας φαίνεται να κάνει στροφή προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο των πλοίων της..
Πληροφορίες την φέρουν να έχει κάνει έρευνα σε ναυπηγεία για μια σειρά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για δικό της λογαριασμό και για ναύλωση χωρητικότητας που θα μπορούσε να της δώσει ένα στόλο τουλάχιστον 22 πλοίων με διπλό καύσιμο LNG.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Όσοι παρακολουθούν στενά την εταιρεία δήλωσαν στο Tradewinds, ότι η Maersk έχει απευθύνει αίτημα υποβολής προτάσεων σε ναυπηγεία για μια σειρά 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu.
Η εισηγμένη στην Κοπεγχάγη Maersk δεν είναι η μόνη που προσελκύεται από το LNG ως καύσιμο τροφοδοσίας των πλοίων. Και η γαλλική CMS CGM η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία στο κόσμο φέρεται να έχει παραγγείλει έως και 12 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου LNG αξίας σχεδόν 2,67 δισ. δολαρίων.
Ο γίγαντας τακτικών γραμμών που ελέγχεται από τον Rodolphe Saade κατονομάζεται ως ο πλοιοκτήτης πίσω από την παραγγελία μιας σειράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE). Ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος δήλωσε ότι υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή 12 πλοίων τύπου boxships με ναυτιλιακή εταιρεία που εδρεύει στην Ευρώπη. Πολλαπλές ναυπηγικές πηγές δήλωσαν ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει τα πλοία αυτά μεταφορικής ικανότητας 15.500 teu το ένα. Με βάση την τιμή, είπαν ότι τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου LNG.
Οι νέες παραγγελίες έρχονται να προστεθούν και σε αυτές άλλων πλοιοκτητών καθώς τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons δείχνουν ότι ενώ οι παραγγελίες πλοίων με καύσιμο μεθανόλη έχουν υποχωρήσει φέτος, υπήρξαν 109 παραγγελίες πλοίων με δυνατότητα χρήσης LNG από την αρχή του έτους έως τον Ιούνιο.
Αυτό δείχνει ότι το LNG ως καύσιμο έχει γίνει πιο προσιτό σε σχέση με τη μεθανόλη και επίσης διαθέτει ήδη μια καθιερωμένη αλυσίδα εφοδιασμού στη θάλασσα.
Παράλληλα ενισχυτικά λειτουργεί το γεγονός ότι εντείνονται οι προσπάθειες αντιμετώπισης του φαινομένου διαφυγής μεθανίου, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα δύο χρόνων ερευνών της πρωτοβουλίας Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), η οποία απαρτίζεται από ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ναυτιλίας με καύσιμο LNG.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%