Δεν πέρασε ούτε ένας χρόνος από τον Σεπτέμβριο του 2023 όταν η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen «βάφτιζε» το πρώτο πλοίο της Δανικής Maersk με καύσιμο μεθανόλη δείχνοντας την προτίμηση της ΕΕ, σε αυτό το καύσιμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και ο ναυτιλιακός γίγαντας φαίνεται να κάνει στροφή προς το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο των πλοίων της..
Πληροφορίες την φέρουν να έχει κάνει έρευνα σε ναυπηγεία για μια σειρά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για δικό της λογαριασμό και για ναύλωση χωρητικότητας που θα μπορούσε να της δώσει ένα στόλο τουλάχιστον 22 πλοίων με διπλό καύσιμο LNG.
Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας
Όσοι παρακολουθούν στενά την εταιρεία δήλωσαν στο Tradewinds, ότι η Maersk έχει απευθύνει αίτημα υποβολής προτάσεων σε ναυπηγεία για μια σειρά 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu.
Η εισηγμένη στην Κοπεγχάγη Maersk δεν είναι η μόνη που προσελκύεται από το LNG ως καύσιμο τροφοδοσίας των πλοίων. Και η γαλλική CMS CGM η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία στο κόσμο φέρεται να έχει παραγγείλει έως και 12 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου LNG αξίας σχεδόν 2,67 δισ. δολαρίων.
Ο γίγαντας τακτικών γραμμών που ελέγχεται από τον Rodolphe Saade κατονομάζεται ως ο πλοιοκτήτης πίσω από την παραγγελία μιας σειράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE). Ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος δήλωσε ότι υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή 12 πλοίων τύπου boxships με ναυτιλιακή εταιρεία που εδρεύει στην Ευρώπη. Πολλαπλές ναυπηγικές πηγές δήλωσαν ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει τα πλοία αυτά μεταφορικής ικανότητας 15.500 teu το ένα. Με βάση την τιμή, είπαν ότι τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου LNG.
Οι νέες παραγγελίες έρχονται να προστεθούν και σε αυτές άλλων πλοιοκτητών καθώς τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons δείχνουν ότι ενώ οι παραγγελίες πλοίων με καύσιμο μεθανόλη έχουν υποχωρήσει φέτος, υπήρξαν 109 παραγγελίες πλοίων με δυνατότητα χρήσης LNG από την αρχή του έτους έως τον Ιούνιο.
Αυτό δείχνει ότι το LNG ως καύσιμο έχει γίνει πιο προσιτό σε σχέση με τη μεθανόλη και επίσης διαθέτει ήδη μια καθιερωμένη αλυσίδα εφοδιασμού στη θάλασσα.
Παράλληλα ενισχυτικά λειτουργεί το γεγονός ότι εντείνονται οι προσπάθειες αντιμετώπισης του φαινομένου διαφυγής μεθανίου, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα δύο χρόνων ερευνών της πρωτοβουλίας Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), η οποία απαρτίζεται από ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ναυτιλίας με καύσιμο LNG.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους