Τα ξεσπάσματα του Ντόναλντ Τραμπ εναντίον της Κίνας είναι γνωστά και επαναλαμβανόμενα. Ιδίως το μένος του για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που συνδυάζει δύο ενοχλήσεις: είναι κινεζικά και είναι ηλεκτροκίνητα.
Όμως, ίσως κάτι να άλλαξε, καθώς ο πρώην πρόεδρος και γνωστός dealmaker Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι είναι ανοιχτό για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ ως τρόπο ενίσχυσης της οικονομίας, σηματοδοτώντας μια δυνητικά διαφορετική προσέγγιση από την κυβέρνηση Μπάιντεν που επιδίωξε να κρατήσει έξω τα οχήματα που συνδέονται με τη χώρα.
Τραμπ: Υπέρ εκμετάλλευσης κοιτασμάτων πετρελαίου, «πράσινη απάτη» τα μέτρα για το κλίμα
«Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, μεγάλα εργοστάσια χτίζονται πέρα από τα σύνορα στο Μεξικό» από την Κίνα για την κατασκευή αυτοκινήτων προς πώληση στις ΗΠΑ, είπε ο Τραμπ σε ομιλία του στο Εθνικό Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών στο Μιλγουόκι την Πέμπτη. «Αυτά τα εργοστάσια θα κατασκευαστούν στις Ηνωμένες Πολιτείες και ο λαός μας θα επανδρώσει αυτά τα εργοστάσια», είπε, προσθέτοντας ότι διαφορετικά θα επιβάλει δασμούς έως και 200% σε κάθε αυτοκίνητο για να αποτρέψει την είσοδό τους στη χώρα, σημειώνει το Bloomberg.
Τα σχόλια είναι παρόμοια με τα σχόλια που έκανε τον Μάρτιο σε συγκέντρωση οπαδών του στο Οχάιο προσκαλώντας κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων να κατασκευάσουν εργοστάσια στις ΗΠΑ, χωρίς να κατονομάσει καμία εταιρεία. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας BYD θέλει να δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια αυτοκινήτων στο Μεξικό.
Ανεπιθύμητα όσα κατασκευάζονται εκτός ΗΠΑ
Τόσο ο Τραμπ όσο και ο Μπάιντεν επιδιώκουν να εμποδίσουν τα αυτοκίνητα κατασκευασμένα στην Κίνα να εισέλθουν στις ΗΠΑ για να προστατεύσουν τους εγχώριους κατασκευαστές. Αλλά ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος φαίνεται να ακολουθεί μια πιο συναλλακτική προσέγγιση όσον αφορά τις κινεζικές εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ.
Ο Μπάιντεν, αντίθετα, έχει εξετάσει ενδελεχώς κινεζικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων δυνητικά οχημάτων που κατασκευάζονται εκτός της χώρας. Η κυβέρνηση Μπάιντεν προσπάθησε να αποκλείσει εταιρείες που ανήκουν τουλάχιστον κατά 25% σε κινεζική οντότητα από το να επωφελούνται από φορολογικές εκπτώσεις. Ξεκίνησε επίσης έρευνα για αυτοκίνητα με λογισμικό κατασκευασμένο στην Κίνα που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τα δεδομένα και την ασφάλεια των πολιτών των ΗΠΑ.
Και οι δύο υποψήφιοι θέλουν να φανούν σκληροί με το Πεκίνο καθώς κατευθύνονται προς τις κάλπες τον Νοέμβριο. Ο Τραμπ αναφέρθηκε στην Covid-19 ως «ο ιός της Κίνας» κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, υπό τα χειροκροτήματα του κοινού, καθώς θυμήθηκε τις εμπορικές του διαπραγματεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Λευκό Οίκο.
Ο Τραμπ υποσχέθηκε επίσης να τερματίσει την «εντολή ηλεκτρικών οχημάτων» την πρώτη ημέρα, εάν αναλάβει τα καθήκοντά του. Ενώ η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν έχει τέτοια «εντολή», οι επικριτές των νέων ορίων ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εκδόθηκαν από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος είπαν ότι θα ανάγκαζαν παράνομα τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν EV.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley