![Κρουαζιέρα: Μεγάλα τα οφέλη για την οικονομία του Ηρακλείου Κρήτης [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/krouaziera.jpg)
Στα 60 εκατ. ευρώ ανέρχεται το οικονομικό όφελος από την κρουαζιέρα για την οικονομία του Ηρακλείου σύμφωνα με μελέτη των καθηγητών Θάνου Πάλλη του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Πειραιώς και του Αναπληρωτή Καθηγητή Γιώργου Βαγγέλα του Τμήματος Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών που παρουσιάσθηκε σε εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου την προηγούμενη Τετάρτη.
Ένα όφελος που αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια καθώς ο νέος βασικός μέτοχος του λιμανιού, ο Ιταλικός Όμιλος Grimadli Group έχει μεγάλα σχέδια αναπτυξιακά σχέδια για την κρουαζιέρα. Όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Ομίλου κ. Emanuele Grimaldi το αναπτυξιακό σχέδιο περιλαμβάνονται επενδύσεις στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, τη κατασκευή ξενοδοχείου, επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά και στην αιολική ενέργεια.
Πλώρη για νέα ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα – Αισιοδοξία στον κλάδο

Ο καθηγητής Θάνος Πάλλης παρουσιάζει την μελέτη
Η μελέτη για την κρουαζιέρα
Η μελέτη των δυο καθηγητών, που αποδεικνύει την αδιαμφησβήτητή ωφέλεια της κρουαζιέρας για ένα προορισμό, αφορά το διάστημα Μάιος 2023-Μάιος 2024 διάστημα κατά το οποίο πραγματοποιήθηκαν 254 προσεγγίσεις στο λιμάνι του Ηρακλείου εκ των οποίων 15 ήταν homeporting (αναχώρηση και κατάληξη στο Ηράκλειο) και 239 transit με συνολικά 419.753 επιβάτες εκ των οποίων 67.432 homeporting και 352.321 transit. Τα κρουαζιερόπλοια είχαν και 171.286 μέλη πλήρωμα.
Σύμφωνα με την μελέτη η χωρητικότητα των κρουαζιερόπλοιων ήταν 478.428 επιβάτες και το ποσοστό πληρότητας 80,7%. Η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο ήταν 1.876 επιβάτες και ο μέσος αριθμός πληρώματος ανά πλοίο 674 άτομα.
Η έρευνα ανέλυσε τις δαπάνες 7.266 επιβατών με τις ακραίες τιμές (δαπάνες) να μένουν εκτός ανάλυσης. Το 79% των επιβατών αποβιβάσθηκαν στον συγκεκριμένο προορισμό εκ των οποίων το 47% επέλεξαν να κάνουν μία εκδρομή και το 53,0% επέλεξαν να παραμείνουν στην πόλη.
Η μέση δαπάνη των επιβατών που ξόδεψαν χρήματα στην πόλη ήταν 52,8 ευρώ ενώ η μέση δαπάνη ανά αποβιβασθέντα επιβάτη ήταν 45,2 ευρώ. Η μέση δαπάνη ανά αποβιβασθέντα επιβάτη υπολογίζεται ως εξής: η συνολική δαπάνη διά το σύνολο επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται τη πόλη κατά τη διάρκεια ενός έτους κρουαζιέρας. Έτσι ο πραγματικός αριθμός των επιβατών που δαπανούν είναι χαμηλότερος καθώς αποβιβάζονται το 79% του συνόλου των επιβατών και από αυτούς το 85,2% προχωρούν σε δαπάνες στην πόλη του Ηρακλείου.
Οι συνολικές δαπάνες κατά την παραμονή επιβατών στη πόλη ήταν 12.725.031 ευρώ. Εξ αυτών για ψώνια ξόδεψαν 3,7 εκατ. ευρώ, για μεταφορές 3,48 εκατ. ευρώ, για γεύματα 2,36 εκατ. ευρώ, αξιοθέατα 2,34 εκατ. ευρώ κλπ.
Επίσης στα 70,2 ευρώ ανήλθε η μέση δαπάνη για την αγορά μίας εκδρομής ανά επιβάτη ενώ 22,21 η μέση δαπάνη κατά τη διάρκεια της εκδρομής ανά επιβάτη που πραγματοποίησε την εκδρομή
Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και 1.513.887 ευρώ τα εκτιμώμενα έσοδα της ΟΛΗ ΑΕ από δραστηριότητες κρουαζιέρας, περί τα 1.719.138 τα εκτιμώμενα έσοδα υπηρεσιών ρυμούλκησης, πλοήγησης και καβοδεσίας και περί τα 8.005.400 ευρώ οφέλη στην τοπική οικονομία από την οργάνωση εκδρομών και την πρακτόρευση των κρουαζιερόπλοιων. Συνυπολογίζοντας και τις δαπάνες πληρώματος, τα έσοδα από λιμενικά τέλη από τοπικές εκδρομές, από τροφοδοσία πλοίων και ναυτιλιακούς πράκτορες ο συνολικός εκτιμώμενος αντίκτυπος άμεσος φτάνει τα 36,461.132 εκατ. ευρώ στα οποία πρέπει να προστεθούν και 24.428.959 ευρώ της έμμεσης επίπτωσης που ανεβάζουν τη συνολική προστιθέμενη αξία στα 60.890.092 ευρώ.
Επισημαίνεται ότι στην διάρκεια του 2023 στο λιμάνι του Ηρακλείου «έπιασαν» 253 κρουαζιερόπλοια με 382.981 επιβάτες έναντι 227 κρουαζιερόπλοιων με 304.257 επιβάτες το 2022. Τα αμέσως επόμενα χρόνια αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδους της κρουαζιέρας


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού