Τεράστια προβλήματα καταγράφονται στα αεροδρόμια στον πλανήτη μετά το τεχνικό μπλακ άουτ στην Microsoft Corp. Δεκάδες πτήσεις ακυρώνονται ενώ πολλά δρομολόγια είναι στην κόψη του ξυραφιού.

Τεχνικές δυσλειτουργίες διέκοψαν τις υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών αφού η Microsoft ανέφερε διακοπή σε όλες τις διαδικτυακές υπηρεσίες της. Σύμφωνα με της εταιρεία αναλύσεων Citium περισσότερες από 1.000 πτήσεις έχουν ακυρωθεί σήμερα σε όλο τον κόσμο.

Πώς μια αποτυχημένη αναβάθμιση της Crowdstrike προκάλεσε παγκόσμιο χάος

Η Microsoft και τα ξένα αεροδρόμια

Ήδη οι αμερικανικές αεροπορικές United, Delta και American Airlines εξέδωσαν ανακοίνωση ότι θα κρατήσουν καθηλωμένα τα αεροσκάφη τους.

Αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλο τον κόσμο αναφέρουν καθυστερήσεις, ενώ ορισμένες πτήσεις έχουν ανασταλεί. Στην Αυστραλία, επηρεάζονται αεροδρόμια, καταστήματα και επικοινωνίες, ενώ ο Εθνικός Συντονιστής Κυβερνοασφάλειας της Αυστραλίας κάνει λόγο για «μεγάλης κλίμακας τεχνική διακοπή».

Εν τω μεταξύ, στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ, οι πληροφορίες εξαφανίστηκαν από τους πίνακες αναχωρήσεων. Σε ανακοίνωση προς τους επιβάτες στον τερματικό σταθμό εσωτερικού, ο οικονομικός αερομεταφορέας Jetstar ανέφερε ότι ένα «πρόβλημα με τη Microsoft» σήμαινε ότι δεν μπορούσε να κάνει check-in στους επιβάτες ή να επιβιβαστεί στις πτήσεις του.

Η Virgin Australia δήλωσε επίσης στους ταξιδιώτες της ότι υπήρξε «πλήρης στάση των πτήσεων». Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέφεραν ουρές σε καταστήματα όπως τα Woolworths, με τα συστήματα πληρωμών να έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.

Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.

Η Lufthansa έκανε λόγο για «ελαφρύ πλήγμα» στις λειτουργίες της και προειδοποίησε για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων κάποιων πτήσεών της.

«Δεν υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις λόγω των προβλημάτων στα συστήματα πληροφορικής», δήλωσε εκπρόσωπος, ενώ ο ταξιδιωτικός όμιλος TUI με ανακοίνωσή του σημείωσε ότι μέχρι τώρα δεν έχουν ακυρωθεί πτήσεις της θυγατρικής του, Tuifly και τόνισε ότι καταβάλλεται προσπάθεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από την κατάρρευση του συστήματος.

Η Aena διαχειρίστρια εταιρεία των ισπανικών αεροδρομίων σε μήνυμά της στο Χ έκανε λόγο για πιθανές «καθυστερήσεις». Η σκανδιναβική εταιρεία SAS επεσήμανε ότι τεχνικά προβλήματα επηρεάζουν το σύστημα κρατήσεών της, καθιστώντας αδύνατη την κράτηση εισιτηρίου μέσω του διαδικτύου.

Το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου επιβεβαίωσε ότι άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα «νωρίς σήμερα το πρωί» που επηρέαζαν «τα συστήματα check-in ορισμένων αεροπορικών εταιρειών, τις αποσκευές και την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των eGates».


Η Qantas της Αυστραλίας είπε ότι οι πτήσεις της εξακολουθούν να εκτελούνται με ορισμένες καθυστερήσεις, ενώ η Cathay Pacific είπε ότι οι εγκαταστάσεις self-service check-in στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ δεν λειτουργούσαν.

Η Microsoft και το Ελ. Βενιζέλος

Καθώς το παγκόσμιο φαινόμενο τεχνικής βλάβης σε συστήματα πληροφορικής παραμένει σε εξέλιξη, το επιβατικό κοινό που πρόκειται να ταξιδέψει, παρακαλείται να επικοινωνεί προηγουμένως με την αεροπορική εταιρεία του, αναφέρει σε ανακοίνωση του προς τους επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες καταγράφεται ήδη μια αναστάτωση στο αεροδρόμιο και καθυστερήσεις πτήσεων κυρίως από τις αεροπορικές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα συστήματα τους. Σημειώνεται ότι καθώς δεν λειτουργούν τα συστήματα το check in πραγματοποιείται χειροκίνητα. Επίσης καθώς βρισκόμαστε στη θερινή σεζόν, καθυστερήσεις μπορεί να οφείλονται και στη συνήθη λειτουργία των αερομεταφορών αυτή την περίοδο.

Κανονικά πραγματοποιούνται οι πτήσεις της SKY Express, χωρίς να έχει επηρεαστεί η επιχειρησιακή της λειτουργία από το black out στη Microsoft, σύμφωνα με την ενημέρωση που παρχείχε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

«Η SKY express, με αφορμή τα δημοσιεύματα εγχώριου και διεθνούς Τύπου αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν παρουσιαστεί σε αεροπορικές εταιρείες λόγω προβλήματος σε πάροχο συστήματος, ενημερώνει το επιβατικό της κοινό ότι οι πτήσεις της πραγματοποιούνται κανονικά, και η επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα, η AEGEAN εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «όπως αποτυπώνεται και σε δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, λόγω των προβλημάτων σε πάροχο συστήματος antivirus, έχουν δημιουργηθεί προβλήματα στις αερομεταφορές παγκοσμίως, χωρίς όμως να έχει επηρεαστεί σημαντικά η δική μας επιχειρησιακή λειτουργία. Ωστόσο, λόγω των προβλημάτων που έχουν προκληθεί σε όλη την παγκόσμια αλυσίδα και σε συστήματα υποστήριξης, έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας από και προς αεροδρόμια, των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί. Οι επιβάτες μας μπορούν να ενημερώνονται από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός