Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει ανεβάσει σημαντικά ταχύτητα μετά το μεγάλο χτύπημα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς οι νεότερες γενιές ανακαλύπτουν ένα τρόπο διακοπών που κυριαρχούσαν κατά κανόνα οι Baby Boomers.
Σύμφωνα με την Cruise Lines International Association (CLIA), περίπου 35,7 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται να κάνουν διακοπές μέσω κρουαζιέρας το 2024, 6% περισσότεροι από ό,τι το 2019. Ήδη μάλιστα η αυξητική τάση έχει επιβεβαιωθεί από τις αρχές του έτους, με τους παρόχους να προσφέρουν τις καλύτερες προσφορές τους.
Το λάθος που έδιωξε την «αρκούδα» της Wall Street από την JPMorgan
“Ένα σημαντικό σημείο που υπογραμμίζει την πιο εποικοδομητική άποψή μας για τον κλάδο της κρουαζιέρας μετά την πανδημία είναι η αύξηση του μεριδίου στη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά διακοπών των 1,9 τρισ. δολαρίων “, δήλωσε ο Matt Boss, Head of Leisure and Retailing (Department Stores & Specialty Softlines) στην J.P. Morgan. «Η ζήτηση παραμένει ισχυρή, ιδίως στην καμπύλη κρατήσεων και τις ενσωματωμένες δαπάνες».
Θετικές δημογραφικές αλλαγές
Στο παρελθόν, οι Baby Boomers αποτελούσαν τη βασική καταναλωτική βάση για τη βιομηχανία κρουαζιέρας. Σήμερα, ωστόσο, ένας αυξανόμενος αριθμός νεότερων ταξιδιωτών έρχεται στα πλοία.
Σύμφωνα με την CLIA, το 73% των ταξιδιωτών Millennials και Gen X λέει ότι θα σκεφτόταν να κάνει διακοπές με κρουαζιέρα. Και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, η Royal Caribbean International σημείωσε ότι οι μισοί από τους πελάτες της κρουαζιέρας είναι Millennials ή νεότεροι.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αύξηση της ευημερίας. «Είναι σημαντικό ότι η ικανότητα δαπανών των Millennials έχει αυξηθεί κατά ~49% από το 2019, με τη μέση καθαρή αξία σήμερα για ένα άτομο ηλικίας 40 ετών και κάτω να ανέρχεται πλέον σε ~259.000 δολ.», παρατήρησε ο Boss.
Οι κρουαζιέρες προσελκύουν επίσης περισσότερους επιβάτες για πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, η Carnival Cruise Line σημείωσε ότι υπήρχε ένας υγιής συνδυασμός «νέων στην κρουαζιέρα» στις κρατήσεις της για το 2025 μέχρι σήμερα, με την ομάδα πελατών να αυξάνεται πάνω από 30% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Προσφορές προϊόντων και προορισμών
Οι εταιρείες κρουαζιέρας αναθεωρούν τις προσφορές τους προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές. «Οι βασικοί φορείς εκμετάλλευσης επενδύουν σε νέο υλικό, ιδίως σε μεγάλα πλοία και ιδιωτικούς προορισμούς. Αυτό οδηγεί προσελκύει περισσότερους στη βιομηχανία, επιταχύνοντας το ενδιαφέρον των νέων για κρουαζιέρες», είπε ο Boss.
Τον Απρίλιο του 2024, η Norwegian Cruise Line έκανε τη μεγαλύτερη παραγγελία πλοίου στην ιστορία της για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια κρουαζιέρας. Η εταιρεία θα παραλάβει οκτώ νέα πλοία μεταξύ 2026 και 2036.
Οι επενδύσεις σε χερσαίες προσφορές αυξάνονται επίσης. Για παράδειγμα, το ιδιωτικό νησί της Royal Caribbean στις Μπαχάμες, το Perfect Day στο CocoCay, αναμένεται να προσελκύσει πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2024.
Στο ίδιο πνεύμα, η Carnival Cruise Line αναπτύσσει έναν προορισμό ιδιωτικής παραλίας, το Celebration Key, στο Grand Bahama. Ανοίγοντας το 2025, θα διαθέτει πέντε χώρους, ο καθένας με τις δικές του ξεχωριστές ανέσεις.
«Οι επενδύσεις σε τέτοια αξιοθέατα παρέχουν στον κλάδο της κρουαζιέρας τη βελτιωμένη ικανότητα να προσφέρει στους πελάτες μια εμπειρία που είναι καλύτερα σε θέση να ανταγωνιστεί τις επίγειες εναλλακτικές λύσεις», πρόσθεσε ο Boss.
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell