Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει ανεβάσει σημαντικά ταχύτητα μετά το μεγάλο χτύπημα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς οι νεότερες γενιές ανακαλύπτουν ένα τρόπο διακοπών που κυριαρχούσαν κατά κανόνα οι Baby Boomers.

Σύμφωνα με την Cruise Lines International Association (CLIA), περίπου 35,7 εκατομμύρια επιβάτες αναμένεται να κάνουν διακοπές μέσω κρουαζιέρας το 2024, 6% περισσότεροι από ό,τι το 2019. Ήδη μάλιστα η αυξητική τάση έχει επιβεβαιωθεί από τις αρχές του έτους, με τους παρόχους να προσφέρουν τις καλύτερες προσφορές τους.

Το λάθος που έδιωξε την «αρκούδα» της Wall Street από την JPMorgan

“Ένα σημαντικό σημείο που υπογραμμίζει την πιο εποικοδομητική άποψή μας για τον κλάδο της κρουαζιέρας μετά την πανδημία είναι η αύξηση του μεριδίου στη μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά διακοπών των 1,9 τρισ. δολαρίων “, δήλωσε ο Matt Boss, Head of Leisure and Retailing (Department Stores & Specialty Softlines) στην J.P. Morgan. «Η ζήτηση παραμένει ισχυρή, ιδίως στην καμπύλη κρατήσεων και τις ενσωματωμένες δαπάνες».

Θετικές δημογραφικές αλλαγές

Στο παρελθόν, οι Baby Boomers αποτελούσαν τη βασική καταναλωτική βάση για τη βιομηχανία κρουαζιέρας. Σήμερα, ωστόσο, ένας αυξανόμενος αριθμός νεότερων ταξιδιωτών έρχεται στα πλοία.

Σύμφωνα με την CLIA, το 73% των ταξιδιωτών Millennials και Gen X λέει ότι θα σκεφτόταν να κάνει διακοπές με κρουαζιέρα. Και κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, η Royal Caribbean International σημείωσε ότι οι μισοί από τους πελάτες της κρουαζιέρας είναι Millennials ή νεότεροι.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στην αύξηση της ευημερίας. «Είναι σημαντικό ότι η ικανότητα δαπανών των Millennials έχει αυξηθεί κατά ~49% από το 2019, με τη μέση καθαρή αξία σήμερα για ένα άτομο ηλικίας 40 ετών και κάτω να ανέρχεται πλέον σε ~259.000 δολ.», παρατήρησε ο Boss.

Οι κρουαζιέρες προσελκύουν επίσης περισσότερους επιβάτες για πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, η Carnival Cruise Line σημείωσε ότι υπήρχε ένας υγιής συνδυασμός «νέων στην κρουαζιέρα» στις κρατήσεις της για το 2025 μέχρι σήμερα, με την ομάδα πελατών να αυξάνεται πάνω από 30% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Προσφορές προϊόντων και προορισμών

Οι εταιρείες κρουαζιέρας αναθεωρούν τις προσφορές τους προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές. «Οι βασικοί φορείς εκμετάλλευσης επενδύουν σε νέο υλικό, ιδίως σε μεγάλα πλοία και ιδιωτικούς προορισμούς. Αυτό οδηγεί προσελκύει περισσότερους στη βιομηχανία, επιταχύνοντας το ενδιαφέρον των νέων για κρουαζιέρες», είπε ο Boss.

Τον Απρίλιο του 2024, η Norwegian Cruise Line έκανε τη μεγαλύτερη παραγγελία πλοίου στην ιστορία της για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια κρουαζιέρας. Η εταιρεία θα παραλάβει οκτώ νέα πλοία μεταξύ 2026 και 2036.

Οι επενδύσεις σε χερσαίες προσφορές αυξάνονται επίσης. Για παράδειγμα, το ιδιωτικό νησί της Royal Caribbean στις Μπαχάμες, το Perfect Day στο CocoCay, αναμένεται να προσελκύσει πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες το 2024.

Στο ίδιο πνεύμα, η Carnival Cruise Line αναπτύσσει έναν προορισμό ιδιωτικής παραλίας, το Celebration Key, στο Grand Bahama. Ανοίγοντας το 2025, θα διαθέτει πέντε χώρους, ο καθένας με τις δικές του ξεχωριστές ανέσεις.

«Οι επενδύσεις σε τέτοια αξιοθέατα παρέχουν στον κλάδο της κρουαζιέρας τη βελτιωμένη ικανότητα να προσφέρει στους πελάτες μια εμπειρία που είναι καλύτερα σε θέση να ανταγωνιστεί τις επίγειες εναλλακτικές λύσεις», πρόσθεσε ο Boss.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή