Aπό τα ελληνικά νησιά ως την Αλάσκα και από τις Μαλδίβες έως τις Βαλεαρίδες   o υπερτουρισμός έχει αρχίσει και ενοχλεί ντόπιους.Στην Βαρκελώνη βγήκαν… τα νεροπίστολα. Αλλού, όπως στην Βενετία, έπεσαν ταρίφες.

Το φαινόμενο της αντίδρασης στον υπερτουρισμό ανάγκασε τον Ευρωπαίο επικεφαλής του μεγαλύτερου οργανισμού κρουαζιέρας στον κόσμο προειδοποιήσει τα μέλη του ότι  μπορεί να χρειαστεί να αποφύγουν ορισμένους από τους πιο διάσημους προορισμούς στον κόσμο για να προστατεύσουν τους επιβάτες εν μέσω αντιδράσεων κατά του υπερτουρισμού, αναφέρει το Fortune.

Τουρισμός: Η στεγαστική κρίση, ο υπερτουρισμός και τα διδάγματα της Βαρκελώνης

Σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις επικρατεί απογοήτευση για την αύξηση των τουριστών και τον αντίκτυπό της στην τιμή των πάντων, από το φαγητό μέχρι τη διαμονή και το τοπικό οικοσύστημα. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του τουρισμού είναι μια καταγγελία που συνήθως αφορά γιγάντια κρουαζιερόπλοια που εκπέμπουν άνθρακα.

Στη Βαρκελώνη, δημοφιλές σημείο εκκίνησης για τα κρουαζιερόπλοια, οι κάτοικοι έχουν βάλει στο μάτι τους τουρίστες με νεροπίστολα. Οι διαδηλωτές στα ισπανικά Κανάρια Νησιά ξεκίνησαν απεργία πείνας τον Απρίλιο για να διαμαρτυρηθούν για τον συνωστισμό.

Τον περασμένο Οκτώβριο, διαδηλωτές ντυμένοι ως πολικές αρκούδες και θαλάσσια λιοντάρια υποδέχτηκαν τους επιβάτες της κρουαζιέρας, καθώς αποβιβάζονταν στο γαλλικό λιμάνι της Βρετάνης, καταγγέλοντας την ρυπογόνα τάση της βιομηχανίας.

Μελέτη από την ομάδα ακτιβισιών Transport & Environment διαπίστωσε ότι τα πολυτελή κρουαζιερόπλοια της Ευρώπης εκπέμπουν τόσο τοξικό θείο όσο 1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα.

Μορφή χιονοστιβάδας

Καθώς οι διαμαρτυρίες γίνονται όλο και πιο εχθρικές, η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρων (CLIA) πρότεινε να εκτρέψει τα πλοία για να προστατεύσει τους επιβάτες από τη βία.

«Θα εξεταστεί το ενδεχόμενο προσαρμογής των δρομολογίων εάν για κάποιο λόγο πιστεύουμε ότι όλοι οι επιβάτες δεν θα τυγχάνουν καλής μεταχείρισης», δήλωσε στο Reuters η Μαρί-Καρολάιν Λοράν, διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.

Η Λοράν δεν διευκρίνισε ποιες πόλεις ενδέχεται να διαγραφούν από τα δρομολόγια, αλλά δεν είναι δύσκολο να βρεθούν μετά από το κύμα διαμαρτυριών σε ολόκληρη την ήπειρο τους τελευταίους μήνες.

Ο δήμαρχος της Βαρκελώνης είπε ότι η πόλη δεν μπορούσε να δεχθεί περισσότερους επιβάτες από τα 3,5 εκατομμύρια που δέχτηκε το 2023.

Πρόσφατα, η CLIA υπερασπίστηκε την παρουσία της στη Βαρκελώνη, λέγοντας ότι μόνο το 4% των επισκεπτών της πόλης ήταν επιβάτες κρουαζιέρας.

Η Βενετία, η οποία απαγόρευσε τα κρουαζιερόπλοια στο κέντρο το 2021, εισήγαγε τον λεγόμενο «τουριστικό φόρο» για να αποτρέψει ή να κερδίσει επιπλέον χρήματα από τους ημερήσιους ταξιδιώτες στην πόλη αυτό το καλοκαίρι.

Το Άμστερνταμ, εν τω μεταξύ, σχεδιάζει να μειώσει σχεδόν στο μισό τον αριθμό των κρουαζιέρων που μπορούν να σταματούν στο λιμάνι του κάθε χρόνο έως το 2026 και να τις απαγορεύσει εντελώς έως το 2035.

Και στην Ελλάδα, οι ντόπιοι έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν drones για να ελέγχουν τους νέους κανόνες στις ξαπλώστρες σε μια προσπάθεια να σταματήσουν τον συνωστισμό στις παραλίες της χώρας.

Παρά τις γκρίνιες για την αυξανόμενη έλλειψη φιλοξενίας, η παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας πρόκειται να μεταφέρει 10,7% περισσότερους επιβάτες το 2028 από ό,τι το 2023, όταν 31,7 εκατομμύρια τουρίστες επιβιβάστηκαν σε κρουαζιερόπλοια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή