Το σφάλμα λογισμικού της CrowdStrike που οδήγησε σε κατάρρευση τα λειτουργικά συστήματα της Microsoft, καταγράφοντας το μεγαλύτερο ψηφιακό blackout στην ιστορία, προκάλεσε διακοπές στα λιμάνια και τα αεροδρόμια των ΗΠΑ και του κόσμου, με τα εξαιρετικά πολύπλοκα συστήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα.
«Τα αεροπλάνα και τα cargo δεν είναι εκεί που υποτίθεται ότι είναι και θα χρειαστούν μέρες ή και εβδομάδες για να επιλυθούν πλήρως», δήλωσε στο CNBC, ο Niall van de Wouw, επικεφαλής αεροπορικών μεταφορών στη συμβουλευτική εταιρεία αλυσίδας εφοδιασμού Xeneta. «Αυτή είναι μια υπενθύμιση του πόσο ευάλωτες είναι οι αλυσίδες εφοδιασμού των ωκεανών και του αέρα σε αστοχίες της πληροφορικής».
Χιλιάδες πτήσεις ακινητοποιήθηκαν ή καθυστέρησαν στους μεγαλύτερους κόμβους αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών στον κόσμο στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική.
Microsoft: Περίπου 8,5 εκατ. συσκευές επηρεάστηκαν από την υπόθεση CrowdStrike
Σημαντικά προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού
Η νέα πρόκληση για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έρχεται εν μέσω αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης, με τις αποστολές να ενισχύονται κατά 13% από έτος σε έτος τον Ιούνιο. Η προσφορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών έχει αυξηθεί, αλλά μόνο κατά 3% από έτος σε έτος, προκαλώντας ήδη υψηλότερο κόστος για τους φορτωτές λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας, σύμφωνα με τη Xeneta. «Οι ναυλωτές είχαν ήδη ανησυχίες σχετικά με τη χωρητικότητα αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών λόγω των τεράστιων αυξήσεων της ζήτησης το 2024, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εκπληκτική ανάπτυξη των προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου που εξάγονται από την Κίνα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ», δήλωσε ο van de Wouw. «Η διαθέσιμη χωρητικότητα στην αγορά είναι ήδη περιορισμένη, επομένως οι αεροπορικές εταιρείες θα δυσκολευτούν να μετακινήσουν αύριο φορτίο που θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί σήμερα.
Ο Pete Buttigieg, υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, δήλωσε στο CNBC το πρωί της Παρασκευής ότι αυτό που η κυβέρνηση παρακολουθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπως έχει εντοπιστεί το ζήτημα, είναι «το είδος των κυματισμών ή των καταρρακτών, καθώς τα δίκτυα επιστρέφουν στο κανονικό».
«Αυτά τα συστήματα, αυτές οι πτήσεις, λειτουργούν τόσο σφιχτά, τόσο πλάτη με πλάτη που ακόμα και μετά την αντιμετώπιση μιας βασικής αιτίας, μπορεί κανείς να βλέπει τις επιπτώσεις», είπε ο Buttigieg.
Υπογράμμισε επίσης ότι τα λειτουργικά συστήματα της FAA, όπως ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ή τα περισσότερα συστήματα εντός του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ, καθώς και τα μεγάλα συστήματα αστικής διαμετακόμισης, όπως το MTA της Νέας Υόρκης, λειτουργούσαν αν και θα μπορούσαν να υπάρξουν «τοπικά» προβλήματα καθ′ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αλλά «όσον αφορά τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες, σίγουρα θα περιμένουμε περισσότερα εκεί», είπε.
Σχέδια έκτακτης ανάγκης στις αλυσίδες εφοδιασμού
Η FedEx ανέφερε σε δήλωσή της ότι έχει ενεργοποιήσει σχέδια έκτακτης ανάγκης, αλλά πρόσθεσε ότι «είναι πιθανές καθυστερήσεις για τις παραδόσεις πακέτων».
Η UPS ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι επηρεάστηκαν τα συστήματα υπολογιστών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αλλά η αεροπορική της εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί αποτελεσματικά και οι οδηγοί βρίσκονται στους δρόμους για την παράδοση για τους πελάτες. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να επιλύσουμε όλα τα ζητήματα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Ενδέχεται να υπάρξουν κάποιες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση», δήλωσε η UPS.
Λιμάνια, εμπορευματικές σιδηροδρομικές γραμμές, αναφέρουν κάποια προβλήματα, αλλά κανονικές λειτουργίες
Οι περισσότεροι σιδηρόδρομοι και λιμάνια τα πήγαιναν καλύτερα μετά από κάποιες διακοπές νωρίς το πρωί.
Μόνο ένας μεγάλος σιδηρόδρομος εμπορευματικών μεταφορών των ΗΠΑ ανέφερε ζητήματα σχετικά με τη διακοπή της πληροφορικής το πρωί της Παρασκευής, με την Union Pacific να υφίσταται διαφορετικά επίπεδα επιπτώσεων στο δίκτυό της και ορισμένες καθυστερήσεις επεξεργασίας στις αποστολές πελατών.
Άλλοι μεγάλοι φορείς εκμετάλλευσης εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων των CSX, Norfolk Southern και BNSF, θυγατρικής της Berkshire Hathaway, δήλωσαν ότι οι δραστηριότητές τους δεν επηρεάζονται επί του παρόντος.
Στα λιμάνια
Ο Buttigieg είπε ότι στα λιμάνια, μικρά ζητήματα μπορεί να μετατραπούν σε μεγάλο ζήτημα, σημειώνοντας ότι ακόμη και όταν λειτουργούν τα πλοία και οι γερανοί, επηρεάστηκαν οι πύλες, πράγμα που σημαίνει ότι τα φορτηγά δεν μπορούσαν να μπουν ή να βγουν, κάτι που οδήγησε σε καθυστερήσεις σε ορισμένα λιμάνια, αλλά είναι «σε λειτουργία και ανοιχτά για επιχειρήσεις σήμερα», πρόσθεσε.
Το λιμάνι του Χιούστον, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι αντιμετώπισε «μεγάλες διακοπές συστήματος» κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά είπε ότι όλα τα συστήματά του είναι τώρα σε λειτουργία με «ελάχιστη καθυστέρηση στη λειτουργία».
Το λιμάνι του Λος Άντζελες, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, επιβεβαίωσε στο CNBC ότι ένας από τους τερματικούς σταθμούς του, το APM Terminals, ήταν προσωρινά εκτός λειτουργίας, αλλά επανήλθε νωρίς το πρωί. Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τους πελάτες, η APM, θυγατρική της Maersk, ειδοποίησε τους πελάτες φορτηγών ότι το λιμάνι ήταν «σε θέση να ανακάμψει αρκετά γρήγορα» και άρχισε να λειτουργεί ξανά γύρω στις 2 π.μ. Όλοι οι οδηγοί που δεν μπορούσαν να ολοκληρώσουν τις παραλαβές τους είπαν να επικοινωνήσουν με την εισαγωγή της εταιρείας ομάδα, ώστε να μπορέσουν να εξασφαλίσουν ένα νέο ραντεβού για να έχουν απαλλαγή από την υποχρέωση αποζημίωσης για αυτά τα κοντέινερ.
Ο Mario Cordero, εκτελεστικός διευθυντής του Port of Long Beach, είπε ότι υπήρξαν ελάχιστες επιπτώσεις σε ορισμένους από τους τερματικούς σταθμούς του, αλλά τα συστήματα είναι σε λειτουργία ή βρίσκονται σε διαδικασία αποκατάστασης.
Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και το Νιου Τζέρσεϊ ανέφεραν καθυστέρηση στο άνοιγμα δύο τερματικών σταθμών, αλλά μέσα σε λίγες ώρες, οι τερματικοί σταθμοί λειτούργησαν ξανά.
«Η Λιμενική Αρχή συνεργάζεται στενά με τους επηρεαζόμενους φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών από τις νυκτερινές ώρες, βοηθώντας στην ανάκτησή τους, ενώ επίσης κοινοποιεί ενημερώσεις μέσω πολλών καναλιών στην τεράστια κοινότητα των ενδιαφερομένων του λιμανιού», δήλωσε ο Bethann Rooney, διευθυντής λιμένων της Λιμενικής Αρχής Νέα Υόρκη και Νιου Τζέρσεϊ. Είπε ότι το λιμάνι μπόρεσε να ξεκινήσει «μια γρήγορη και αποτελεσματική απάντηση για να επαναφέρει το φορτίο».
Η Emily Stausbøll, ανώτερη αναλυτής ναυτιλίας της Xeneta, είπε στο CNBC ότι η ψηφιακή διακοπή μπορεί να προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στα λιμάνια, εάν τα πλοία εμποδίζονται να εκφορτώνουν και να φορτώνουν εμπορευματοκιβώτια, και αυτό μπορεί να διασχίσει τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Αλυσιδωτές επιπτώσεις
«Υπάρχουν επίσης αρνητικές επιπτώσεις στις εσωτερικές αλυσίδες εφοδιασμού εάν οι υπηρεσίες φορτηγών και σιδηροδρομικών μεταφορών δεν μπορούν να παραλάβουν και να αποβιβάσουν φορτίο στο λιμάνι», δήλωσε ο Stausbøll.
Η εταιρεία ναυτιλιακών πληροφοριών Kpler είπε στο CNBC ότι οι πρώτες ενδείξεις έδειξαν ότι η παγκόσμια διακοπή της πληροφορικής επηρεάζει τις λειτουργίες σε παγκόσμιους λιμένες, συμπεριλαμβανομένου του Gdansk της Πολωνίας και του Dover, Felixstowe και Liverpool στο Ηνωμένο Βασίλειο
Το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη, ενημέρωσε τους πελάτες στον ιστότοπό του για πιθανές διακοπές, αλλά σε ένα email στο CNBC, εκπρόσωπος του λιμανιού είπε ότι οι κρίσιμες λιμενικές λειτουργίες του Harbour Master Division και των παρόχων ναυτικών υπηρεσιών παραμένουν λειτουργικές. «Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες στο λιμάνι, συμπεριλαμβανομένου ενός τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της διαταραχής και έχουν προσαρμόσει τις διαδικασίες τους. Εργάζονται για μια λύση».
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley