Στη ναυπήγηση πλοίων που έχουν τη δυνατότητα χρήσης συστημάτων διπλού καυσίμου (συμβατικού και εναλλακτικού) στρέφονται οι πλοιοκτήτες προκειμένου να προσαρμόζονται σταδιακά στον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών και να ανταποκρίνονται στα τρέχοντα περιβαλλοντικά πρότυπα στον ναυτιλιακό τομέα.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας VesselsValue, καταγράφεται μια συνεχής αύξηση των επενδύσεων σε πλοία με τη δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου στους κύριους ναυτιλιακούς κλάδους, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο αριθμός των πλοίων με τη δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου έχει αυξηθεί σε όλους τους τομείς.
Maersk: Στροφή στο LNG ως καύσιμο
Ετσι από 13 πλοία συνολικά που παραδόθηκαν το 2018 από τα ναυπηγεία, φτάσαμε στα 151 πλοία που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2024. Σε μια σύγκριση με το τι συνέβη το 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue, ο αριθμός των νέων παραδόσεων είναι πολύ υψηλός. Το 2023 ολοκληρώθηκε η κατασκευή συνολικά 88 πλοίων διπλού καυσίμου – πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 72% περίπου σε ετήσια βάση.
Η συνεχής αύξηση των επενδύσεων σε πλοία που έχουν τη δυνατότητα της χρήσης και εναλλακτικών καυσίμων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπου καταγράφονται και οι περισσότερες παραγγελίες. Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται στην πρώτη θέση το 2024 με την αναμενόμενη παράδοση 99 πλοίων που έχουν τη δυνατότητα διπλού καυσίμου.
Σημειώθηκε μία αύξηση κατά 241% στις παραδόσεις των πλοίων αυτού του τύπου από το 2023 όταν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή μόλις 29 containerships. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 παραδόθηκε μόλις ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου. Η σημαντική αύξηση των παραδόσεων οφείλεται κυρίως σε μια «άνευ προηγουμένου αύξηση των παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία χρόνια» λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων το 2022 μαζί με την αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα, καθώς η ναυτιλία βαδίζει προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Νέες παραγγελίες
Η τάση αυτή φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον, με αρκετές νέες παραγγελίες πλοίων που έγιναν φέτος, με περίπου τις μισές από αυτές να προβλέπουν ότι τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν κινητήρες διπλού καυσίμου. Αξιοσημείωτες οι πρόσφατες νέες παραγγελίες, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της VV, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 18.000 TEU το ένα, τα οποία προγραμματίζεται να κατασκευαστούν στη New Times Shipbuilding και να παραδοθούν μεταξύ 2028-2029.
Στη δεύτερη θέση των πλοίων με διπλό καύσιμο με μερίδιο 26% για το 2024 βρίσκεται ο τομέας των δεξαμενόπλοιων. Θα παραδοθούν φέτος 35 δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου, έναντι 40 πέρυσι (μείωση περίπου 13%). Επίσης τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κατατάσσονται στην τρίτη θέση, με μερίδιο 11% περίπου για το 2024. Ο όγκος των φορτηγών πλοίων διπλού καυσίμου που πρόκειται να παραδοθούν φέτος έχει επίσης μειωθεί, αυτή τη φορά κατά 11% περίπου σε σχέση με πέρυσι, καθώς θα παραδοθούν 17 πλοία έναντι 19 πλοίων το 2023.
Ωστόσο, αν το συγκρίνουμε με τα επίπεδα του 2018, όταν παραδόθηκαν μόλις τρία dual fuel bulkers και εννέα δεξαμενόπλοια, είναι προφανές ότι η τάση αυτή παραμένει ισχυρή.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του νηογνώμονα DNV, τους τελευταίους 12 μήνες τα συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 18% των συνολικών παραγγελιών, ενώ στο συνολικό βιβλίο παραγγελιών τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 15,67%.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%