Στη ναυπήγηση πλοίων που έχουν τη δυνατότητα χρήσης συστημάτων διπλού καυσίμου (συμβατικού και εναλλακτικού) στρέφονται οι πλοιοκτήτες προκειμένου να προσαρμόζονται σταδιακά στον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών και να ανταποκρίνονται στα τρέχοντα περιβαλλοντικά πρότυπα στον ναυτιλιακό τομέα.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της πλατφόρμας VesselsValue, καταγράφεται μια συνεχής αύξηση των επενδύσεων σε πλοία με τη δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου στους κύριους ναυτιλιακούς κλάδους, όπως είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο αριθμός των πλοίων με τη δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου έχει αυξηθεί σε όλους τους τομείς.
Maersk: Στροφή στο LNG ως καύσιμο
Ετσι από 13 πλοία συνολικά που παραδόθηκαν το 2018 από τα ναυπηγεία, φτάσαμε στα 151 πλοία που πρόκειται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2024. Σε μια σύγκριση με το τι συνέβη το 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue, ο αριθμός των νέων παραδόσεων είναι πολύ υψηλός. Το 2023 ολοκληρώθηκε η κατασκευή συνολικά 88 πλοίων διπλού καυσίμου – πρόκειται για μια αύξηση της τάξης του 72% περίπου σε ετήσια βάση.
Η συνεχής αύξηση των επενδύσεων σε πλοία που έχουν τη δυνατότητα της χρήσης και εναλλακτικών καυσίμων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπου καταγράφονται και οι περισσότερες παραγγελίες. Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκεται στην πρώτη θέση το 2024 με την αναμενόμενη παράδοση 99 πλοίων που έχουν τη δυνατότητα διπλού καυσίμου.
Σημειώθηκε μία αύξηση κατά 241% στις παραδόσεις των πλοίων αυτού του τύπου από το 2023 όταν είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή μόλις 29 containerships. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 παραδόθηκε μόλις ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου. Η σημαντική αύξηση των παραδόσεων οφείλεται κυρίως σε μια «άνευ προηγουμένου αύξηση των παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία χρόνια» λόγω της μεγάλης ανόδου των ναύλων το 2022 μαζί με την αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα, καθώς η ναυτιλία βαδίζει προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Νέες παραγγελίες
Η τάση αυτή φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και στο μέλλον, με αρκετές νέες παραγγελίες πλοίων που έγιναν φέτος, με περίπου τις μισές από αυτές να προβλέπουν ότι τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν κινητήρες διπλού καυσίμου. Αξιοσημείωτες οι πρόσφατες νέες παραγγελίες, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της VV, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 18.000 TEU το ένα, τα οποία προγραμματίζεται να κατασκευαστούν στη New Times Shipbuilding και να παραδοθούν μεταξύ 2028-2029.
Στη δεύτερη θέση των πλοίων με διπλό καύσιμο με μερίδιο 26% για το 2024 βρίσκεται ο τομέας των δεξαμενόπλοιων. Θα παραδοθούν φέτος 35 δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου, έναντι 40 πέρυσι (μείωση περίπου 13%). Επίσης τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου κατατάσσονται στην τρίτη θέση, με μερίδιο 11% περίπου για το 2024. Ο όγκος των φορτηγών πλοίων διπλού καυσίμου που πρόκειται να παραδοθούν φέτος έχει επίσης μειωθεί, αυτή τη φορά κατά 11% περίπου σε σχέση με πέρυσι, καθώς θα παραδοθούν 17 πλοία έναντι 19 πλοίων το 2023.
Ωστόσο, αν το συγκρίνουμε με τα επίπεδα του 2018, όταν παραδόθηκαν μόλις τρία dual fuel bulkers και εννέα δεξαμενόπλοια, είναι προφανές ότι η τάση αυτή παραμένει ισχυρή.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του νηογνώμονα DNV, τους τελευταίους 12 μήνες τα συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 18% των συνολικών παραγγελιών, ενώ στο συνολικό βιβλίο παραγγελιών τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 15,67%.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στη Βουλή η επικύρωση της σύμβασης για το λιμάνι του Ηρακλείου
Ποιες οι υποχρεώσεις του νέου επενδυτή - Ίδρυση λιμενικού Ταμείου για τους χώρους που δεν παραχωρούνται
Κρουαζιέρα «χρυσάφι» για το Ηράκλειο - Ρεκόρ επιβατών [πίνακες]
Τι δείχνει μελέτη για την κρουαζιέρα στο Ηράκλειο Κρήτης
Στροφή της Maersk στο LNG ως καύσιμο
Η Maersk έχει απευθύνει αίτημα υποβολής προτάσεων σε ναυπηγεία για μια σειρά 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών- Ξεπέρασε τα 1,5 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα υποτροφιών
Ισχυρή στήριξη της νέας γενιάς από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Στην «πρίζα» 4 λιμάνια με 10 εκατ. ευρώ από την ΕΕ
Τα χρήματα αποσκοπούν στην ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών, αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Παγκόσμια πρωτιά για τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας
Η ναυπηγική βιομηχανία στην Κίνα είδε τις νέες παραγγελίες να αυξάνονται κατά 43,9% σε ετήσια βάση
Παραιτήθηκε ο CEO του ΟΛΘ Arie Koppelaar
Τι αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας
Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα
Παρέμβαση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη στον ΟΤ, ζητώντας να μην υποβαθμιστεί η πόλη ως βάση κρουαζιέρας.
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%