Η αναζήτηση για εργασία σίγουρα δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, και σύμφωνα με κάποια νέα δεδομένα ορισμένοι διευθυντές προσλήψεων θα μπορούσαν να κάνουν τα πράγματα πιο δύσκολα.
Σύμφωνα με έρευνα από τον ιστότοπο καριέρας, Resume Builder, με τη συμμετοχή 649 διευθυντών προσλήψεων, περίπου 4 στις 10 εταιρείες λένε ότι έχουν δημοσιεύσει μια «ψεύτικη λίστα θέσεων εργασίας» φέτος, και 3 στις 10 εταιρείες λένε ότι αυτή τη στιγμή διαφημίζονται για μία θέση που δεν είναι πραγματική.
Οι ψεύτικες θέσεις εργασίας, σε αυτήν την περίπτωση, αναφέρονται σε διαδικτυακές καταχωρίσεις για ρόλους για τους οποίους η εταιρεία δεν προσλαμβάνει ενεργά αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει για τη συλλογή βιογραφικών, μεταξύ άλλων λόγων. Όπως επισημαίνει το CNBC οι ψεύτικες δουλειές που αποδεικνύονται απάτες είναι ένα άλλο ζήτημα.
ΗΠΑ: Οι ψεύτικες αγγελίες και πώς επηρεάζουν την απασχόληση
Η στρατηγική, όσο απογοητευτική κι αν είναι, δεν είναι εντελώς νέα, λέει η Stacie Haller, επικεφαλής σύμβουλος σταδιοδρομίας στο Resume Builder.
Για παράδειγμα, οι εταιρείες «χρειάζονται συνεχώς νέα ταλέντα και προβάλλουν πάντα νέες αγγελίες εργασίας επειδή, εάν ένας πελάτης χρειάζεται κάποιον, χρειάζεται [έναν υποψήφιο] που έχει ήδη ελεγχθεί», λέει η Haller στο CNBC Make It. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα πρακτορεία μπορούν να επικοινωνήσουν με τους υποψηφίους και να πάρουν συνέντευξη για να διατηρήσουν τα στοιχεία τους στο αρχείο μέχρι να ανοίξει μια πραγματική κενή θέση.
Γιατί οι εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις για εργασία
Σύμφωνα με την έρευνα, οι μάνατζερ προσλήψεων είναι πιο πιθανό να δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για κατώτερα και μεσαία στελέχη. Ανέφεραν ότι δημοσίευσαν αυτές τις καταχωρίσεις στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ιστοσελίδων της εταιρείας τους καθώς και εφαρμογών όπως το LinkedIn, το ZipRecruiter, το Indeed και το Glassdoor.
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι 7 στους 10, διευθυντές προσλήψεων λένε ότι η πρακτική της δημοσίευσης ψεύτικων καταχωρίσεων θέσεων εργασίας είναι «ηθικά αποδεκτή». Γιατί να ξοδέψετε χρόνο και προσπάθεια για να διαφημίσετε μια θέση εργασίας που στην πραγματικότητα δεν είναι ανοιχτή;
Όλα εξαρτώνται από «λόγους παρουσίας», λέει η Haller.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι πιστεύουν ότι η διαφήμιση ανύπαρκτων θέσεων εργασίας έχει θετικό αντίκτυπο στα έσοδά τους, καθώς φαίνεται ότι η εταιρεία τους αναπτύσσεται ταχύτερα από ό,τι είναι. Πιστεύουν ότι η πρακτική αυτή αυξάνει το ηθικό των εργαζομένων, δημιουργώντας ψεύτικες ελπίδες ο φόρτος εργασίας τους σύντομα θα μετριαστεί.
Άλλοι πιστεύουν ότι η κίνηση ενισχύει την παραγωγικότητα κάνοντας τους υπαλλήλους να νιώθουν ότι μπορούν να αντικατασταθούν και ότι πρέπει να αποδείξουν την ικανότητά τους απέναντι σε έναν πιθανό νεοφερμένο.
Τέλος, οι διευθυντές προσλήψεων λένε ότι διατηρούν ψεύτικες λίστες για να συλλέξουν βιογραφικά για να κρατήσουν στο αρχείο για αργότερα.
Ανεξάρτητα από τους συλλογισμούς της κάθε επιχείρησης, η Χάλερ λέει ότι η πρακτική διαβρώνει την εμπιστοσύνη στο τοπίο των προσλήψεων και μπορεί να αφήσει όσους αναζητούν εργασία να αισθάνονται εξαντλημένοι.
«Δεν μπορώ να πω ότι αυτή είναι μια καλή προσέγγιση για την πρόσληψη», λέει: «Τίποτα από αυτά δεν είναι αποδεκτό».
Η φωτεινή πλευρά
Παρά την πρακτική προσλήψεων, η Haller λέει ότι υπάρχει ένα μικρό φωτεινό σημείο όταν οι υπεύθυνοι προσλήψεων δημοσιεύουν ψεύτικες θέσεις εργασίας: από τις εταιρείες που ανέφεραν ανύπαρκτες κενές θέσεις εργασίας, το 84% λέει ότι είτε πάντα είτε μερικές φορές επικοινωνεί με τους αιτούντες που υποβάλλουν τα στοιχεία τους. Και από τις εταιρείες που επικοινωνούν με τους αιτούντες, το 85% λέει ότι προχωρά και παίρνει συνέντευξη από υποψηφίους, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για άμεσοη πρόσληψη.
«Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι άνθρωποι εξετάζονται και μπορούν να προσληφθούν στο μέλλον», λέει ο Χάλερ, είτε όταν είναι διαθέσιμο ένα άνοιγμα είτε ίσως εάν η επόμενη πρόσληψη της εταιρείας δεν έχει αποτέλεσμα.
«Η ουσία είναι, πολλές φορές, αν ενδιαφέρεσαι για την εταιρεία και είσαι καλός, τότε όταν υπάρχει κάτι διαθέσιμο, θα σε καλέσουν», προσθέτει. «Απλώς μπορεί να μην είναι σήμερα».
Latest News
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)
Βρίσκουν νόημα οι εργαζόμενοι στην εργασία τους; - Γιατί 1 στους 3 βλέπουν προς την έξοδο
Οι εργαζόμενοι περιμένουν ότι η εργασία τους, θα τους προσφέρει περισσότερα - Σε κρίσιμο σταυροδρόμι η σχέση τους με τους εργοδότες
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους