Σήμερα, η Koμισιόν δημοσιεύει αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, οι οποίες θα διευκολύνουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και θα εναρμονίσουν την επιβολή από τους εθνικούς φορείς. Από το 2016, η Επιτροπή παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση των κοινών ανησυχιών που εξέφρασαν οι εθνικοί φορείς επιβολής, οι επιβάτες και οι ενώσεις τους, καθώς και οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Κομισιόν: Αρχίζει τώρα το σκληρό παζάρι για τους επιτρόπους

Η σημερινή αναθεώρηση λαμβάνει ιδίως υπόψη τις αποφάσεις του Δικαστηρίου από το 2016 και μετά, οι οποίες αποσαφηνίζουν ορισμένες διατάξεις, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη και συνεπέστερη επιβολή των κανόνων. Προστέθηκε επίσης μια νέα ενότητα σχετικά με τις μαζικές διακοπές των ταξιδιών.

Έχουν επίσης δημοσιευθεί αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς.

Τα δικαιώματα των επιβατών που καθορίζονται σε επίπεδο ΕΕ εφαρμόζονται από τους παρόχους μεταφορών και επιβάλλονται από εθνικούς φορείς. Οι διαφορές μεταξύ των εθνικών πρακτικών μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους επιβάτες όταν αντιμετωπίζουν προκλήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ιδίως εάν αυτό εκτείνεται σε σύνορα της ΕΕ. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο για τους επιβάτες να κατανοήσουν τα απαραίτητα βήματα και να βρουν την κατάλληλη βοήθεια. Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές θα συμβάλουν στη βελτίωση της εφαρμογής και θα συμπληρώσουν τις προσπάθειες της Επιτροπής για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, μεταξύ άλλων μέσω τακτικών διαδικτυακών εκστρατειών ευαισθητοποίησης, των ιστοσελίδων «Η Ευρώπη σου» και μιας εφαρμογής για κινητά σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών.

Ανεπαρκώς πληροφορημένοι για τα δικαιώματά τους

Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές συνοδεύονται από τη δημοσίευση νέας έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, η οποία επισημαίνει ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβατών, ακόμη και αν η ευαισθητοποίηση αυξήθηκε σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.

Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να αισθάνονται καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών για σιδηροδρομικά ταξίδια (33%), ακολουθούμενα από τις αεροπορικές μεταφορές (30%), τα πούλμαν (27%) και στη συνέχεια τα πλοία / πορθμεία (16%). Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 84% των ερωτηθέντων που ζήτησαν βοήθεια για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα ήταν ικανοποιημένοι με την απάντηση.

Το 35% των ταξιδιωτών έχει δει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, ποσοστό αυξημένο κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019. Συνηθέστερα, αυτό ήταν σε σιδηροδρομικούς σταθμούς (9%, +5). Το 75% των επιβατών αεροπλάνων έλαβαν πληροφορίες πριν από το ταξίδι σχετικά με τα δικαιώματά τους, σε σύγκριση με το 61% για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, το 51% για τα πούλμαν και το 54% για τα πλοία/πορθμεία. Η ευαισθητοποίηση παραμένει εξαιρετικά σημαντική.

Η ικανοποίηση από τον τρόπο χειρισμού των σημαντικών διαταραχών είναι υψηλότερη για τις πτήσεις (66%, +12 ποσοστιαίες μονάδες, ακολουθούμενες από τα πλοία/πορθμεία (53%, -3 ποσοστιαίες μονάδες), τις σιδηροδρομικές μεταφορές (52%, +8 ποσοστιαίες μονάδες) και τα πούλμαν (50%, +8 ποσοστιαίες μονάδες).

Η χρήση μεμονωμένων εισιτηρίων για πολυτροπικά ταξίδια παραμένει περιορισμένη στο 11 % (αμετάβλητη), με τους σιδηροδρόμους/πούλμαν (39 %, +9 ποσοστιαίες μονάδες) και τις αεροπορικές/σιδηροδρομικές μεταφορές (25 %, +1 ποσοστιαίες μονάδες) να είναι οι συνηθέστεροι συνδυασμοί. Το 32% (+7 ποσοστιαίες μονάδες) αντιμετώπισε προβλήματα, το 13% (+4 ποσοστιαίες μονάδες) σχεδόν έχασε μια σύνδεση και το 11% (+3 ποσοστιαίες μονάδες) έχασε πραγματικά μια σύνδεση.

Επόμενα βήματα

Οι κατευθυντήριες γραμμές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται από τους φορείς εκμετάλλευσης και τους εθνικούς φορείς επιβολής. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, καθώς και οι κατευθυντήριες γραμμές, είναι στη διάθεση των συννομοθετών, καθώς εξετάζουν τις δύο προτάσεις της Επιτροπής του Νοεμβρίου 2023 σχετικά με την επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών και τα δικαιώματα των επιβατών στο πλαίσιο των πολυτροπικών ταξιδιών, καθώς και τη νομοθετική πρόταση της Επιτροπής του 2013 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Κάμαλα Χάρις: Το επιχειρηματικό της όραμα και οι σχέσεις με τις Big Tech και το Κλίμα
Διεθνή |

Η... business friendly Κάμαλα Χάρις: Οι σχέσεις με τις Big Tech και οι πράσινες πολιτικές

Η Κάμαλα Χάρις έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής για τις επιχειρηματικές απόψεις - Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν εξέλεξαν ποτέ γυναίκα πρόεδρο και η Χάρις πέρασε μεγάλο μέρος του χρόνου της ως αντιπρόεδρος