Σήμερα, η Koμισιόν δημοσιεύει αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, οι οποίες θα διευκολύνουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και θα εναρμονίσουν την επιβολή από τους εθνικούς φορείς. Από το 2016, η Επιτροπή παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση των κοινών ανησυχιών που εξέφρασαν οι εθνικοί φορείς επιβολής, οι επιβάτες και οι ενώσεις τους, καθώς και οι εκπρόσωποι του κλάδου.
Κομισιόν: Αρχίζει τώρα το σκληρό παζάρι για τους επιτρόπους
Η σημερινή αναθεώρηση λαμβάνει ιδίως υπόψη τις αποφάσεις του Δικαστηρίου από το 2016 και μετά, οι οποίες αποσαφηνίζουν ορισμένες διατάξεις, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη και συνεπέστερη επιβολή των κανόνων. Προστέθηκε επίσης μια νέα ενότητα σχετικά με τις μαζικές διακοπές των ταξιδιών.
Έχουν επίσης δημοσιευθεί αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς.
Τα δικαιώματα των επιβατών που καθορίζονται σε επίπεδο ΕΕ εφαρμόζονται από τους παρόχους μεταφορών και επιβάλλονται από εθνικούς φορείς. Οι διαφορές μεταξύ των εθνικών πρακτικών μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους επιβάτες όταν αντιμετωπίζουν προκλήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ιδίως εάν αυτό εκτείνεται σε σύνορα της ΕΕ. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο για τους επιβάτες να κατανοήσουν τα απαραίτητα βήματα και να βρουν την κατάλληλη βοήθεια. Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές θα συμβάλουν στη βελτίωση της εφαρμογής και θα συμπληρώσουν τις προσπάθειες της Επιτροπής για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, μεταξύ άλλων μέσω τακτικών διαδικτυακών εκστρατειών ευαισθητοποίησης, των ιστοσελίδων «Η Ευρώπη σου» και μιας εφαρμογής για κινητά σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών.
Ανεπαρκώς πληροφορημένοι για τα δικαιώματά τους
Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές συνοδεύονται από τη δημοσίευση νέας έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, η οποία επισημαίνει ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβατών, ακόμη και αν η ευαισθητοποίηση αυξήθηκε σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να αισθάνονται καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών για σιδηροδρομικά ταξίδια (33%), ακολουθούμενα από τις αεροπορικές μεταφορές (30%), τα πούλμαν (27%) και στη συνέχεια τα πλοία / πορθμεία (16%). Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 84% των ερωτηθέντων που ζήτησαν βοήθεια για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα ήταν ικανοποιημένοι με την απάντηση.
Το 35% των ταξιδιωτών έχει δει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, ποσοστό αυξημένο κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019. Συνηθέστερα, αυτό ήταν σε σιδηροδρομικούς σταθμούς (9%, +5). Το 75% των επιβατών αεροπλάνων έλαβαν πληροφορίες πριν από το ταξίδι σχετικά με τα δικαιώματά τους, σε σύγκριση με το 61% για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, το 51% για τα πούλμαν και το 54% για τα πλοία/πορθμεία. Η ευαισθητοποίηση παραμένει εξαιρετικά σημαντική.
Η ικανοποίηση από τον τρόπο χειρισμού των σημαντικών διαταραχών είναι υψηλότερη για τις πτήσεις (66%, +12 ποσοστιαίες μονάδες, ακολουθούμενες από τα πλοία/πορθμεία (53%, -3 ποσοστιαίες μονάδες), τις σιδηροδρομικές μεταφορές (52%, +8 ποσοστιαίες μονάδες) και τα πούλμαν (50%, +8 ποσοστιαίες μονάδες).
Η χρήση μεμονωμένων εισιτηρίων για πολυτροπικά ταξίδια παραμένει περιορισμένη στο 11 % (αμετάβλητη), με τους σιδηροδρόμους/πούλμαν (39 %, +9 ποσοστιαίες μονάδες) και τις αεροπορικές/σιδηροδρομικές μεταφορές (25 %, +1 ποσοστιαίες μονάδες) να είναι οι συνηθέστεροι συνδυασμοί. Το 32% (+7 ποσοστιαίες μονάδες) αντιμετώπισε προβλήματα, το 13% (+4 ποσοστιαίες μονάδες) σχεδόν έχασε μια σύνδεση και το 11% (+3 ποσοστιαίες μονάδες) έχασε πραγματικά μια σύνδεση.
Επόμενα βήματα
Οι κατευθυντήριες γραμμές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται από τους φορείς εκμετάλλευσης και τους εθνικούς φορείς επιβολής. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, καθώς και οι κατευθυντήριες γραμμές, είναι στη διάθεση των συννομοθετών, καθώς εξετάζουν τις δύο προτάσεις της Επιτροπής του Νοεμβρίου 2023 σχετικά με την επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών και τα δικαιώματα των επιβατών στο πλαίσιο των πολυτροπικών ταξιδιών, καθώς και τη νομοθετική πρόταση της Επιτροπής του 2013 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη