Σήμερα, η Koμισιόν δημοσιεύει αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, οι οποίες θα διευκολύνουν τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και θα εναρμονίσουν την επιβολή από τους εθνικούς φορείς. Από το 2016, η Επιτροπή παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την αντιμετώπιση των κοινών ανησυχιών που εξέφρασαν οι εθνικοί φορείς επιβολής, οι επιβάτες και οι ενώσεις τους, καθώς και οι εκπρόσωποι του κλάδου.
Κομισιόν: Αρχίζει τώρα το σκληρό παζάρι για τους επιτρόπους
Η σημερινή αναθεώρηση λαμβάνει ιδίως υπόψη τις αποφάσεις του Δικαστηρίου από το 2016 και μετά, οι οποίες αποσαφηνίζουν ορισμένες διατάξεις, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη και συνεπέστερη επιβολή των κανόνων. Προστέθηκε επίσης μια νέα ενότητα σχετικά με τις μαζικές διακοπές των ταξιδιών.
Έχουν επίσης δημοσιευθεί αναθεωρημένες ερμηνευτικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς.
Τα δικαιώματα των επιβατών που καθορίζονται σε επίπεδο ΕΕ εφαρμόζονται από τους παρόχους μεταφορών και επιβάλλονται από εθνικούς φορείς. Οι διαφορές μεταξύ των εθνικών πρακτικών μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους επιβάτες όταν αντιμετωπίζουν προκλήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ιδίως εάν αυτό εκτείνεται σε σύνορα της ΕΕ. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο για τους επιβάτες να κατανοήσουν τα απαραίτητα βήματα και να βρουν την κατάλληλη βοήθεια. Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές θα συμβάλουν στη βελτίωση της εφαρμογής και θα συμπληρώσουν τις προσπάθειες της Επιτροπής για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, μεταξύ άλλων μέσω τακτικών διαδικτυακών εκστρατειών ευαισθητοποίησης, των ιστοσελίδων «Η Ευρώπη σου» και μιας εφαρμογής για κινητά σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών.
Ανεπαρκώς πληροφορημένοι για τα δικαιώματά τους
Οι σημερινές κατευθυντήριες γραμμές συνοδεύονται από τη δημοσίευση νέας έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, η οποία επισημαίνει ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβατών, ακόμη και αν η ευαισθητοποίηση αυξήθηκε σε σύγκριση με πριν από πέντε χρόνια.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανό να αισθάνονται καλά ενημερωμένοι σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών για σιδηροδρομικά ταξίδια (33%), ακολουθούμενα από τις αεροπορικές μεταφορές (30%), τα πούλμαν (27%) και στη συνέχεια τα πλοία / πορθμεία (16%). Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 84% των ερωτηθέντων που ζήτησαν βοήθεια για άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα ήταν ικανοποιημένοι με την απάντηση.
Το 35% των ταξιδιωτών έχει δει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών, ποσοστό αυξημένο κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019. Συνηθέστερα, αυτό ήταν σε σιδηροδρομικούς σταθμούς (9%, +5). Το 75% των επιβατών αεροπλάνων έλαβαν πληροφορίες πριν από το ταξίδι σχετικά με τα δικαιώματά τους, σε σύγκριση με το 61% για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, το 51% για τα πούλμαν και το 54% για τα πλοία/πορθμεία. Η ευαισθητοποίηση παραμένει εξαιρετικά σημαντική.
Η ικανοποίηση από τον τρόπο χειρισμού των σημαντικών διαταραχών είναι υψηλότερη για τις πτήσεις (66%, +12 ποσοστιαίες μονάδες, ακολουθούμενες από τα πλοία/πορθμεία (53%, -3 ποσοστιαίες μονάδες), τις σιδηροδρομικές μεταφορές (52%, +8 ποσοστιαίες μονάδες) και τα πούλμαν (50%, +8 ποσοστιαίες μονάδες).
Η χρήση μεμονωμένων εισιτηρίων για πολυτροπικά ταξίδια παραμένει περιορισμένη στο 11 % (αμετάβλητη), με τους σιδηροδρόμους/πούλμαν (39 %, +9 ποσοστιαίες μονάδες) και τις αεροπορικές/σιδηροδρομικές μεταφορές (25 %, +1 ποσοστιαίες μονάδες) να είναι οι συνηθέστεροι συνδυασμοί. Το 32% (+7 ποσοστιαίες μονάδες) αντιμετώπισε προβλήματα, το 13% (+4 ποσοστιαίες μονάδες) σχεδόν έχασε μια σύνδεση και το 11% (+3 ποσοστιαίες μονάδες) έχασε πραγματικά μια σύνδεση.
Επόμενα βήματα
Οι κατευθυντήριες γραμμές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται από τους φορείς εκμετάλλευσης και τους εθνικούς φορείς επιβολής. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου, καθώς και οι κατευθυντήριες γραμμές, είναι στη διάθεση των συννομοθετών, καθώς εξετάζουν τις δύο προτάσεις της Επιτροπής του Νοεμβρίου 2023 σχετικά με την επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών και τα δικαιώματα των επιβατών στο πλαίσιο των πολυτροπικών ταξιδιών, καθώς και τη νομοθετική πρόταση της Επιτροπής του 2013 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley