Πτώση 46% στα κέρδη μετά από φόρους για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανακοίνωσε η budget friendly αεροπορική εταιρεία Ryanair, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, προειδοποίησε ότι οι ναύλοι για τους βασικούς καλοκαιρινούς μήνες θα είναι επίσης «σημαντικά χαμηλότεροι» από πέρυσι, αλλάζοντας το τοπίο των αερομεταφορών.
Ryanair: Πώς θα διαμορφωθούν τα εισιτήρια το καλοκαίρι – Ιστορικά κέρδη για τον αερομεταφορέα
Τα κέρδη μετά από φόρους για τους τρεις μήνες έως τα τέλη Ιουνίου, το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους της Ryanair, ήταν 360 εκατομμύρια ευρώ (392 εκατομμύρια δολάρια), πολύ χαμηλότερα από τα 538 εκατομμύρια ευρώ κέρδη που προέβλεπε η σχετική μελέτη της εταιρείας.
Ο μέσος ναύλος ανά επιβάτη μειώθηκε κατά 15% το τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς η αεροπορική εταιρεία αναγκάστηκε να προβεί σε «μεγαλύτερη τόνωση των τιμών από ό,τι αναμέναμε προηγουμένως», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο’Λίρι.
Ryanair: Πτώση λόγω επιφυλακτικότητας των επιβατών
«Ενώ η ζήτηση του β’ τριμήνου είναι ισχυρή, η τιμολόγηση παραμένει πιο ήπια από ό,τι περιμέναμε και αναμένουμε τώρα ότι οι ναύλοι του β’ τριμήνου θα είναι σημαντικά χαμηλότεροι από ό,τι το περασμένο καλοκαίρι – ενώ προηγουμένως αναμενόταν να είναι σταθεροί έως ελαφρώς αυξημένοι», δήλωσε ο Ο’Λίρι, αναφερόμενος στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, όταν η Ryanair συνήθως πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της.
Επισήμανε επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψει τα κέρδη για ολόκληρο το οικονομικό έτος, το οποίο λήγει στις 31 Μαρτίου.
Ο οικονομικός διευθυντής Νιλ Σόραχαν δήλωσε ότι πιστεύει ότι η μείωση των ναύλων ήταν απλώς ένα ζήτημα των καταναλωτών που είναι «λίγο πιο λιτοί, λίγο πιο προσεκτικοί».
«Νομίζω ότι μόλις είχαμε δύο χρόνια διψήφιας (ποσοστιαίας) αύξησης, τόσο στους ναύλους όσο και στην κίνηση, και έτσι υπάρχει μια μικρή απώθηση», δήλωσε σε συνέντευξή του.
Ερωτηθείς πότε θα μπορούσε να τελειώσει η υποχώρηση αυτή, είπε στο Reuters ότι «η εξέλιξη του φαινομένου αυτού παραμένει άγνωστη. Βλέπουμε και πράττουμε».
Το αποτύπωμα
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη με βάση τον αριθμό των επιβατών, έχει ήδη δει τις μετοχές της να υποχωρούν κατά 24% από το ανώτατο επίπεδο της 8ης Απριλίου, σε μεγάλο βαθμό λόγω της μείωσης των ναύλων.
Η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα παραλάβει 20 αεροσκάφη Boeing 737 MAX λιγότερα από τα προγραμματισμένα για την κορυφαία καλοκαιρινή της περίοδο, από 23 αεροσκάφη που είχε προβλέψει τον Μάιο.
Ωστόσο, δήλωσε ότι σημείωσε «βελτίωση της ποιότητας και της συχνότητας των παραδόσεων» από την Boeing τους τελευταίους μήνες.
Ο Σόραχαν σχολίασε στο Sky News ότι είναι «εύλογα βέβαιος» ότι η Boeing θα ανακτήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο και θα παραδώσει τα τελευταία 50 αεροσκάφη εγκαίρως για το επόμενο καλοκαίρι και ότι οι παραδόσεις των νέων, μεγαλύτερων αεροσκαφών MAX 10 θα ξεκινήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το 2027.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley