
Δύο εικοσιτετράωρα μετά τη διαβεβαίωση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ότι ουδείς περιβαλλοντικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να αλλάξει κατά τη δεύτερη πενταετή θητεία της, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο χαρακτήρισε «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα για πλήρη κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μιλώντας στη γαλλική οικονομική εφημερίδα «Les Echos» ο ντε Μέο απηύθυνε έκκληση προς τις Βρυξέλλες για μια «ευέλικτη» εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση.
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
«Η μετάβαση σε δώδεκα χρόνια του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 100% από το 10% που είναι σήμερα, είναι πραγματικά πολύ περίπλοκη», εξήγησε ο Λούκα ντε Μέο στη συνέντευξη που δημοσίευσε η «Les Echos» τη Δευτέρα.
«Χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευελιξία στο χρονοδιάγραμμα. Η θέση της Γαλλίας και του ομίλου Renault μάς υποχρεώνει να πούμε ότι το 2035 είναι μάλλον πολύ νωρίς. Και ότι αντί αυτής της προθεσμίας θα πρέπει να εξετάσουμε το 2040», είπε ο ιταλός μάνατζερ που εδώ και ακριβώς τέσσερα χρόνια (από τον Ιούλιο του 2020) βρίσκεται στο τιμόνι της γαλλικής εταιρείας.
«Να μην πετάξουμε τα λεφτά»
Πρόσθεσε, ωστόσο, ο ντε Μέο ότι θα ήταν λάθος να σταθεί ο κλάδος στην εσχάτως παρατηρούμενη επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να εγκαταλείψει εντελώς τον στόχο. «Θα ήταν σοβαρό στρατηγικό λάθος», τόνισε το αφεντικό της Renault και υπενθύμισε ότι ήδη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση» και ότι «δεν πρέπει να τα πετάξουμε τα λεφτά αυτά από το παράθυρο».
Ο Λούκα ντε Μέο σημείωσε ότι ο κλάδος αυτοκινήτου «δεν πρέπει να αρνηθεί την πρόοδο» και ότι «η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα είναι μέρος της προόδου». Το πρόβλημα γι’ αυτόν εντοπίζεται στο ρυθμό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ότι «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ το μερίδιο αγοράς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει ακόμη ξεπεράσει το 7%».
«Πρέπει να υπάρξει συντονισμός. Το οικοσύστημα πρέπει να προχωρήσει στο σύνολό του μπροστά. Αυτό είναι που εννοώ όταν ζητώ ευελιξία και ρεαλιστική θεώρηση των πραγμάτων», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο μάνατζερ.
Απαξίωση του προϊόντος
Από τον περασμένο Φεβρουάριο ο Λούκα ντε Μέο είχε ήδη αποφανθεί ότι «η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ το 2035 είναι μια ευπρόσδεκτη απόφαση, είναι όμως και περίπλοκη στην εφαρμογή της». Μιλώντας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ο ντε Μέο είχε εκφράσει την ελπίδα να εφαρμοστεί η απαγόρευση «λίγο αργότερα» ώστε «να μην απαξιωθεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή αλυσίδα των αυτοκινήτων».
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μόνο μία από τις λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα σε ό,τι αφορά τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γι’ αυτό θα ήταν πιο συνετό να επιταχύνουμε την ανανέωση του στόλου μας ταυτόχρονα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά τους τύπους των καυσίμων. Δεν είναι δυνατόν τα επόμενα δέκα χρόνια να κυκλοφορήσουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσα τουλάχιστον που θα επηρεάσουν πραγματικά την απανθρακοποίηση», σημειώνει στη «Les Echos» ο ντε Μέο για να καταλήξει: «Στη ρουλέτα δεν μπορείς να ποντάρεις τα πάντα σε ένα χρώμα».
Σημειωτέον ότι η πατρίδα του ντε Μέο, η Ιταλία, και η αρκετά συντηρητική κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ηγείται του μετώπου κατά του ξαφνικού θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσεως το 2035. Τουλάχιστον δέκα ακόμα χώρες της ΕΕ έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους για τη ρεαλιστικότητα του στόχου για την απόλυτη εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μια δεκαετία.
Ο υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας Ρομπέρτο Τσινγκολάνι έχει προτείνει μεταρρυθμίσεις του ευρωπαϊκού σχεδίου που θα ικανοποιούν τους Ιταλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η περίφημη «Πράσινη Συμφωνία», που τόσο υπερασπίζεται η επανεκλεγείσα (χάρη και στις ψήφους των Πρασίνων) πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προβλέπει την απαγόρευση της πώλησης από το 2035 καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, υγραερίου ή φυσικού αερίου, αλλά και υβριδικών, «ήπιων» ή με εξωτερικώς φορτιζόμενη μπαταρία.
«Πρόκειται για μια επιλογή πάνω απ’ όλα ιδεολογική», αποφαίνεται ο ιταλός υπουργός Τσινγκολάνι.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική