Δύο εικοσιτετράωρα μετά τη διαβεβαίωση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ότι ουδείς περιβαλλοντικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να αλλάξει κατά τη δεύτερη πενταετή θητεία της, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο χαρακτήρισε «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα για πλήρη κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μιλώντας στη γαλλική οικονομική εφημερίδα «Les Echos» ο ντε Μέο απηύθυνε έκκληση προς τις Βρυξέλλες για μια «ευέλικτη» εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση.
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
«Η μετάβαση σε δώδεκα χρόνια του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 100% από το 10% που είναι σήμερα, είναι πραγματικά πολύ περίπλοκη», εξήγησε ο Λούκα ντε Μέο στη συνέντευξη που δημοσίευσε η «Les Echos» τη Δευτέρα.
«Χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευελιξία στο χρονοδιάγραμμα. Η θέση της Γαλλίας και του ομίλου Renault μάς υποχρεώνει να πούμε ότι το 2035 είναι μάλλον πολύ νωρίς. Και ότι αντί αυτής της προθεσμίας θα πρέπει να εξετάσουμε το 2040», είπε ο ιταλός μάνατζερ που εδώ και ακριβώς τέσσερα χρόνια (από τον Ιούλιο του 2020) βρίσκεται στο τιμόνι της γαλλικής εταιρείας.
«Να μην πετάξουμε τα λεφτά»
Πρόσθεσε, ωστόσο, ο ντε Μέο ότι θα ήταν λάθος να σταθεί ο κλάδος στην εσχάτως παρατηρούμενη επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να εγκαταλείψει εντελώς τον στόχο. «Θα ήταν σοβαρό στρατηγικό λάθος», τόνισε το αφεντικό της Renault και υπενθύμισε ότι ήδη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση» και ότι «δεν πρέπει να τα πετάξουμε τα λεφτά αυτά από το παράθυρο».
Ο Λούκα ντε Μέο σημείωσε ότι ο κλάδος αυτοκινήτου «δεν πρέπει να αρνηθεί την πρόοδο» και ότι «η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα είναι μέρος της προόδου». Το πρόβλημα γι’ αυτόν εντοπίζεται στο ρυθμό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ότι «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ το μερίδιο αγοράς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει ακόμη ξεπεράσει το 7%».
«Πρέπει να υπάρξει συντονισμός. Το οικοσύστημα πρέπει να προχωρήσει στο σύνολό του μπροστά. Αυτό είναι που εννοώ όταν ζητώ ευελιξία και ρεαλιστική θεώρηση των πραγμάτων», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο μάνατζερ.
Απαξίωση του προϊόντος
Από τον περασμένο Φεβρουάριο ο Λούκα ντε Μέο είχε ήδη αποφανθεί ότι «η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ το 2035 είναι μια ευπρόσδεκτη απόφαση, είναι όμως και περίπλοκη στην εφαρμογή της». Μιλώντας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ο ντε Μέο είχε εκφράσει την ελπίδα να εφαρμοστεί η απαγόρευση «λίγο αργότερα» ώστε «να μην απαξιωθεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή αλυσίδα των αυτοκινήτων».
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μόνο μία από τις λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα σε ό,τι αφορά τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γι’ αυτό θα ήταν πιο συνετό να επιταχύνουμε την ανανέωση του στόλου μας ταυτόχρονα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά τους τύπους των καυσίμων. Δεν είναι δυνατόν τα επόμενα δέκα χρόνια να κυκλοφορήσουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσα τουλάχιστον που θα επηρεάσουν πραγματικά την απανθρακοποίηση», σημειώνει στη «Les Echos» ο ντε Μέο για να καταλήξει: «Στη ρουλέτα δεν μπορείς να ποντάρεις τα πάντα σε ένα χρώμα».
Σημειωτέον ότι η πατρίδα του ντε Μέο, η Ιταλία, και η αρκετά συντηρητική κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ηγείται του μετώπου κατά του ξαφνικού θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσεως το 2035. Τουλάχιστον δέκα ακόμα χώρες της ΕΕ έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους για τη ρεαλιστικότητα του στόχου για την απόλυτη εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μια δεκαετία.
Ο υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας Ρομπέρτο Τσινγκολάνι έχει προτείνει μεταρρυθμίσεις του ευρωπαϊκού σχεδίου που θα ικανοποιούν τους Ιταλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η περίφημη «Πράσινη Συμφωνία», που τόσο υπερασπίζεται η επανεκλεγείσα (χάρη και στις ψήφους των Πρασίνων) πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προβλέπει την απαγόρευση της πώλησης από το 2035 καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, υγραερίου ή φυσικού αερίου, αλλά και υβριδικών, «ήπιων» ή με εξωτερικώς φορτιζόμενη μπαταρία.
«Πρόκειται για μια επιλογή πάνω απ’ όλα ιδεολογική», αποφαίνεται ο ιταλός υπουργός Τσινγκολάνι.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας