Δύο εικοσιτετράωρα μετά τη διαβεβαίωση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ότι ουδείς περιβαλλοντικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να αλλάξει κατά τη δεύτερη πενταετή θητεία της, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο χαρακτήρισε «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα για πλήρη κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μιλώντας στη γαλλική οικονομική εφημερίδα «Les Echos» ο ντε Μέο απηύθυνε έκκληση προς τις Βρυξέλλες για μια «ευέλικτη» εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση.
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
«Η μετάβαση σε δώδεκα χρόνια του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 100% από το 10% που είναι σήμερα, είναι πραγματικά πολύ περίπλοκη», εξήγησε ο Λούκα ντε Μέο στη συνέντευξη που δημοσίευσε η «Les Echos» τη Δευτέρα.
«Χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευελιξία στο χρονοδιάγραμμα. Η θέση της Γαλλίας και του ομίλου Renault μάς υποχρεώνει να πούμε ότι το 2035 είναι μάλλον πολύ νωρίς. Και ότι αντί αυτής της προθεσμίας θα πρέπει να εξετάσουμε το 2040», είπε ο ιταλός μάνατζερ που εδώ και ακριβώς τέσσερα χρόνια (από τον Ιούλιο του 2020) βρίσκεται στο τιμόνι της γαλλικής εταιρείας.
«Να μην πετάξουμε τα λεφτά»
Πρόσθεσε, ωστόσο, ο ντε Μέο ότι θα ήταν λάθος να σταθεί ο κλάδος στην εσχάτως παρατηρούμενη επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να εγκαταλείψει εντελώς τον στόχο. «Θα ήταν σοβαρό στρατηγικό λάθος», τόνισε το αφεντικό της Renault και υπενθύμισε ότι ήδη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση» και ότι «δεν πρέπει να τα πετάξουμε τα λεφτά αυτά από το παράθυρο».
Ο Λούκα ντε Μέο σημείωσε ότι ο κλάδος αυτοκινήτου «δεν πρέπει να αρνηθεί την πρόοδο» και ότι «η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα είναι μέρος της προόδου». Το πρόβλημα γι’ αυτόν εντοπίζεται στο ρυθμό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ότι «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ το μερίδιο αγοράς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει ακόμη ξεπεράσει το 7%».
«Πρέπει να υπάρξει συντονισμός. Το οικοσύστημα πρέπει να προχωρήσει στο σύνολό του μπροστά. Αυτό είναι που εννοώ όταν ζητώ ευελιξία και ρεαλιστική θεώρηση των πραγμάτων», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο μάνατζερ.
Απαξίωση του προϊόντος
Από τον περασμένο Φεβρουάριο ο Λούκα ντε Μέο είχε ήδη αποφανθεί ότι «η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ το 2035 είναι μια ευπρόσδεκτη απόφαση, είναι όμως και περίπλοκη στην εφαρμογή της». Μιλώντας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ο ντε Μέο είχε εκφράσει την ελπίδα να εφαρμοστεί η απαγόρευση «λίγο αργότερα» ώστε «να μην απαξιωθεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή αλυσίδα των αυτοκινήτων».
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μόνο μία από τις λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα σε ό,τι αφορά τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γι’ αυτό θα ήταν πιο συνετό να επιταχύνουμε την ανανέωση του στόλου μας ταυτόχρονα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά τους τύπους των καυσίμων. Δεν είναι δυνατόν τα επόμενα δέκα χρόνια να κυκλοφορήσουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσα τουλάχιστον που θα επηρεάσουν πραγματικά την απανθρακοποίηση», σημειώνει στη «Les Echos» ο ντε Μέο για να καταλήξει: «Στη ρουλέτα δεν μπορείς να ποντάρεις τα πάντα σε ένα χρώμα».
Σημειωτέον ότι η πατρίδα του ντε Μέο, η Ιταλία, και η αρκετά συντηρητική κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ηγείται του μετώπου κατά του ξαφνικού θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσεως το 2035. Τουλάχιστον δέκα ακόμα χώρες της ΕΕ έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους για τη ρεαλιστικότητα του στόχου για την απόλυτη εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μια δεκαετία.
Ο υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας Ρομπέρτο Τσινγκολάνι έχει προτείνει μεταρρυθμίσεις του ευρωπαϊκού σχεδίου που θα ικανοποιούν τους Ιταλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η περίφημη «Πράσινη Συμφωνία», που τόσο υπερασπίζεται η επανεκλεγείσα (χάρη και στις ψήφους των Πρασίνων) πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προβλέπει την απαγόρευση της πώλησης από το 2035 καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, υγραερίου ή φυσικού αερίου, αλλά και υβριδικών, «ήπιων» ή με εξωτερικώς φορτιζόμενη μπαταρία.
«Πρόκειται για μια επιλογή πάνω απ’ όλα ιδεολογική», αποφαίνεται ο ιταλός υπουργός Τσινγκολάνι.
Latest News
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης
Πώς οι εκπομπές ρύπων φέρνουν 5 δισ. στα ελληνικά ταμεία – Ο ρόλος των ΑΠΕ
Η αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ στην Ελλάδα, το πλεόνασμα των δικαιωμάτων για εκπομπές ρύπων και η ζήτηση από Γερμανία και Ιταλία
Η Ελλάδα χάνει ετησίως 2,2 δισ. ευρώ απο την κλιματική αλλαγή
Τα δεδομένα έχουν δείξει ότι τα προβλήματα στην υγεία και την παραγωγικότητα των εργαζομένων ξεκινούν να εμφανίζονται από τους 15 βαθμούς Κελσίου.
Τι είναι οι διάδρομοι ψυχρού αέρα που προτείνονται ως λύση στους καύσωνες
Σε πολλές πόλεις η ζέστη είναι ανυπόφορη το καλοκαίρι – ιδίως στην καρδιά του αστικού ιστού, όπου υπάρχει παντού τσιμέντο
Κλιματική αλλαγή: Πώς αυξάνει τη διάρκεια της μέρας
Η κλιματική αλλαγή προκαλεί το λιώσιμο των πάγων, επιβραδύνοντας την περιστροφή του πλανήτη, πράγμα που προκαλεί μία σειρά από συνέπειες
Γιατί βυθίζονται οι πωλήσεις της Tesla στην Καλιφόρνια
Οι ανταγωνιστές μύρισαν αίμα
Ο Τραμπ υπόσχεται το τέλος των EV
Μιλάει για "πράσινη απάτη"
Από τον Άννα στον Καϊάφα… τα χωροταξικά για ΑΠΕ και τουρισμό – Γολγοθάς… οι επενδύσεις
Χωρίς πυξίδα οι επενδύσεις με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να δίνει παρατάσεις για την ολοκλήρωση των ειδικών χωροταξικών πλαισίων