Το ρεκόρ της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής ζήτησης ήταν βέβαιο ότι θα μεταφραζόταν σε υψηλά κέρδη για τις αεροπορικές εταιρείες – αλλά οι τριμηνιαίες εκθέσεις δεν φαίνονται και τόσο ευνοϊκές.

Ενώ πολλοί επισκέπτες συρρέουν σε ταξιδιωτικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, οι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν ότι η πλεονάζουσα προσφορά πιο ακριβών θέσεων τις ανάγκασε να κάνουν εκπτώσεις στους ναύλους για να γεμίσουν τα αεροπλάνα τους.

Low cost αεροπορικές εταιρείες: Χαμηλές αποτιμήσεις στο ταμπλό

Αυτήν την εβδομάδα, τα κέρδη από την American και τη Southwest Airlines αναμένεται να φέρουν περισσότερα άσχημα νέα μετά τις δυσμενείς προβλέψεις για το τρίμηνο από τις United, Delta, Alaska Airlines, και Ryanair.

Τα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών απέδωσαν την πλεονάζουσα χωρητικότητα σε μια υπεραισιόδοξη άποψη για την ταξιδιωτική ζήτηση, η οποία, σύμφωνα με τα περισσότερα πρότυπα, και υπήρχε και ήταν εύρωστη.

Αεροπορικές εταιρείες: Επίπεδα ρεκόρ χωρίς αύξηση κερδών

Η επιβατική κίνηση στις ΗΠΑ αγγίζει φέτος επίπεδα ρεκόρ. Τους πρώτους έξι μήνες, η αμερικανική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) έλεγξε κατά μέσο όρο περίπου 2,46 εκατομμύρια επιβάτες αεροπορικών εταιρειών ανά ημέρα, αριθμός αυξημένος κατά 6% σε σχέση με πέρυσι.

«Απλώς οι αεροπορικές εταιρείες ήλπιζαν ότι η ζήτηση θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη», δήλωσε στο Reuters ο οικονομικός διευθυντής της Alaska, Shane Tackett.

Εκτός από την πίεση των εκπτώσεων και των προσφορών, οι νέες συμβάσεις εργασίας και οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης και το κόστος συντήρησης έχουν αυξήσει τα λειτουργικά έξοδα του κλάδου.

Τον Μάιο, η American μείωσε τις προβλέψεις της για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου, επικαλούμενη ασθενέστερη τιμολογιακή δύναμη στην εγχώρια αγορά, και ενώ ο αερομεταφορέας με έδρα το Τέξας έχει υποσχεθεί επανεκκίνηση, οι αναλυτές εκτιμούν πως η αντιστροφή της πορείας θα είναι χρονοβόρα και δαπανηρή.

«Το δίκτυο της American την αφήνει περισσότερο εκτεθειμένη στις αγορές που σήμερα έχουν την μεγαλύτερη υπερπροσφορά και είναι λιγότερο ικανή να αντισταθμίσει το περιβάλλον υψηλότερου κόστους», δήλωσε ο αναλυτής της TD Cowen, Thomas Fitzgerald.

Η Southwest έχει πληγεί σκληρά από τις καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών της Boeing και δέχεται πιέσεις από έναν ακτιβιστή επενδυτή να απομακρύνει τον διευθύνοντα σύμβουλό της, να αναμορφώσει το διοικητικό συμβούλιο και να ανατάξει τις δραστηριότητές της.

Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους μείωσε τις προβλέψεις για τα έσοδά του για το δεύτερο τρίμηνο. Ο Fitzgerald πρόσθεσε μάλιστα πως η Southwest δεν τα καταφέρνει πολύ καλά στην ενίσχυση των εσόδων της, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για τον ισολογισμό της. Τόσο η American όσο και η Southwest θα ανακοινώσουν τα κέρδη τους την Πέμπτη.

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη

Το πρώτο τρίμηνο για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ήταν πιο δύσκολο από ό,τι αναμενόταν, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της Ryanair.

Τα κέρδη της Ryanair υποχώρησαν σχεδόν στο μισό για το τρίμηνο, αφού οι τιμές των εισιτηρίων έπεσαν κατά 15%, καθώς οι πελάτες αντιδρούσαν στις υψηλότερες τιμές.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτές οι ανησυχίες για την τιμολόγηση θα μπορούσαν να εξαπλωθούν σε ολόκληρο τον κλάδο στην Ευρώπη. «Η πιο επιθετική τιμολόγηση από τον ηγέτη της αγοράς είναι πιθανό να οδηγήσει σε δυσμενείς επιπτώσεις για τις άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες», ανέφερε και ο αναλυτής της Liberum Gerald Khoo.

Η Deutsche Lufthansa μείωσε για δεύτερη φορά τις προβλέψεις της για τα κέρδη του 2024 και εξέδωσε προειδοποίηση κερδών για το δεύτερο τρίμηνο την περασμένη εβδομάδα λόγω των ασθενέστερων αποδόσεων.

Τα κέρδη του βρετανικού οικονομικού αερομεταφορέα easyJet την Τετάρτη και της Air France-KLM την Πέμπτη, θα ξεκαθαρίσουν την εικόνα με τις πιέσεις κόστους και εσόδων, με ορισμένους να φοβούνται ότι η Air France-KLM μπορεί να μην είναι σε θέση να ανακάμψει από ένα ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο.

Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών υποχώρησαν σε όλα τα επίπεδα τη Δευτέρα, με τη Ryanair να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα, με πτώση 14%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Jozsef Varadi, δήλωσε ότι ο οικονομικός αερομεταφορέας εξακολουθεί να αναμένει μακροπρόθεσμα αύξηση των αποδόσεων, αν και αντιμετώπισε περιορισμούς που συνδέονται με τους ελέγχους των κινητήρων RTX, καθηλώνοντας έναν αριθμό του στόλου του.

«Νομίζω ότι τα πάμε καλύτερα από αυτό», δήλωσε ο Varadi στο Reuters, αναφερόμενος στις προκλήσεις της Ryanair λόγω της πιο ήπιας τιμολόγησης.

Τι εκτιμούν οι αμερικανικές αεροπορικές

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες μετριάζουν τώρα τη χωρητικότητα. Η ετήσια αύξηση των εγχώριων θέσεων εκτιμάται ότι θα επιβραδυνθεί στο 3% το τρίμηνο του Σεπτεμβρίου από 6% πριν από ένα τρίμηνο. Ορισμένοι αερομεταφορείς ελπίζουν ότι αυτό θα ενισχύσει την τιμολογιακή τους δύναμη, αλλά αυτό μπορεί να μην είναι αρκετό για να αυξήσει τα κέρδη τους.

Επί του παρόντος, η United αναμένει ότι τα κέρδη για το σύνολο του έτους θα υποχωρήσουν στο χαμηλότερο σημείο της πρόβλεψής της για 9 έως 11 δολάρια ανά μετοχή. Η εταιρεία ποντάρει στους ανταγωνιστές της να μειώσουν περαιτέρω τις μη κερδοφόρες πτήσεις για να βοηθήσουν στην αύξηση των κερδών.

«Ενώ βλέπουμε αυτή την απίστευτη καμπή που βρίσκεται μπροστά μας στον κλάδο, ο ακριβής χρόνος και το μέγεθος είναι δύσκολο να προσδιοριστούν», δήλωσε ο πρόεδρος της United, Μπρετ Χαρτ, στους επενδυτές την Πέμπτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή