Οι κατασκευαστές και οι έμποροι αυτοκινήτων μειώνουν τις τιμές για να αντισταθμίσουν την εξασθένηση της ζήτησης, καθώς τα υψηλά επιτόκια τσακίζουν την όρεξη των Αμερικανών καταναλωτών για νέα οχήματα, σύμφωνα με δημοσίευμα των FT.

Τα κατά μέσο όρο πακέτα προσφοράς κινήτρων για τα νέα οχήματα αυξήθηκαν κατά 53% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Motor Intelligence, με κατασκευαστές όπως η Hyundai, η General Motors και η Volkswagen να προσφέρουν επιστροφή μετρητών, χαμηλά επιτόκια και μειώσεις τιμών για να τονώσουν τη ζήτηση και να εκκαθαρίσουν τα αποθέματα, τα οποία έχουν σημειώσει ανοδική πορεία από τότε που αμβλύνθηκαν οι περιορισμοί προσφοράς της εποχής της πανδημίας. Σύμφωνα με την JD Power, μια εταιρεία ανάλυσης καταναλωτικών δεδομένων, μόνο το 16,9% των νέων αυτοκινήτων πωλήθηκαν πάνω από την προτεινόμενη από τον κατασκευαστή τιμή λιανικής πώλησης, από 34,9% πέρυσι.

Αυτοκίνητα: Έκρηξη πωλήσεων για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τον Ιούνιο

«Κάπως λόγω της αύξησης των προμηθειών και κάπως λόγω της συγκρατημένης ζήτησης, βλέπουμε τους κατασκευαστές να προσπαθούν να βγάλουν τα αυτοκίνητα από την αγορά προσφέροντας πολύ πιο ελκυστικές προσφορές», δήλωσε ο οικονομολόγος της Bank of America Stephen Juneau.

Η τελευταία έκθεση για τον δείκτη τιμών καταναλωτή στις ΗΠΑ, που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, έδειξε ότι το κόστος των νέων και των μεταχειρισμένων οχημάτων μειώθηκε κατά 0,4% και 1,5%, αντίστοιχα, τον Ιούνιο, ενώ οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα – αν και μέρος της μείωσης οφείλεται σε μια επίθεση στον κυβερνοχώρο στην εταιρεία λογισμικού των αντιπροσώπων CDK. Σύμφωνα με την JPMorgan, οι τιμές των οχημάτων ευθύνονται για το 79% της μείωσης των βασικών τιμών των αγαθών κατά το τελευταίο έτος.

Η πίεση των επιτοκίων

Η πτώση των τιμών και τα υψηλά κίνητρα υποδηλώνουν ότι η αμερικανική οικονομία και η καταναλωτική ζήτηση υποκύπτουν επιτέλους στην πίεση των αυξήσεων των επιτοκίων που πραγματοποιεί εδώ και δύο και πλέον χρόνια η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ στη μάχη της για τον έλεγχο του πληθωρισμού.

Παρόλο που οι καταναλωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ παρέμειναν επίμονα υψηλές, τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές άρχισαν να συγκρατούν τις αγορές τους -ιδίως σε μεγαλύτερα διαρκή αγαθά- με τις δαπάνες για μηχανοκίνητα οχήματα και ανταλλακτικά να μειώνονται κατά 20% από το υψηλό της πανδημίας του κορονοίου τον Απρίλιο του 2021, ενώ οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 15%.

«Μου αρέσει να μιλάω για τα αυτοκίνητα που είναι ένα ελαστικό αγαθό μέχρι να μην είναι», δήλωσε ο Matt Smith, αναλυτής στην υπηρεσία ερευνών CarGurus. «Αν οι άνθρωποι μπορούν να αναβάλουν μια αγορά, το κάνουν, αλλά όταν χρειάζονται ένα αυτοκίνητο, τώρα περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ψάχνουν για αυτά που είναι λιγότερο ακριβά, επειδή έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλότερα επιτόκια».

Τα τετραετή επιτόκια χρηματοδότησης για τα νέα οχήματα ανήλθαν στο 8,65% τον Μάιο, το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2001.

Αγώνας

Οι κατασκευαστές αγωνίζονται να εκκαθαρίσουν τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων, τα οποία έχουν αυξηθεί από τότε που μειώθηκαν οι ελλείψεις της εποχής του Covid. Ο όγκος αυξήθηκε κατά περισσότερο από 1 εκατ. το τελευταίο έτος, σύμφωνα με την Cox Automotive, με μάρκες όπως η Jeep και η Lincoln να κατέχουν σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο των ημερών αποθεμάτων του κλάδου.

«Πέρυσι υπήρχαν ακόμη άνθρωποι που περίμεναν να φτάσουν επιτέλους τα οχήματα, αλλά τώρα αυτό έχει περάσει προ πολλού», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Capital Economics στις ΗΠΑ Paul Ashworth, ενώ σημείωσε πως «Τώρα ο μεγαλύτερος παράγοντας που κρατά τις πωλήσεις σε ουσιαστικά υφεσιακό επίπεδο είναι τα υψηλά επιτόκια».

Τα επίπεδα αποθεμάτων είναι ιδιαίτερα στενά για τα μικρά και μεσαία οχήματα, καθώς οι αγοραστές που έχουν συνείδηση των τιμών μειώνουν τις πωλήσεις τους. Κατασκευαστές όπως η Ford, η GM και η Stellantis έχουν καταργήσει πολλά από τα μικρά μοντέλα τους τα τελευταία χρόνια.

«Βλέπουμε τα compact SUV και τα αυτοκίνητα να πωλούνται συχνότερα, κάτι που έχει να κάνει περισσότερο με την προσιτή τιμή», δήλωσε η Erin Keating, αναλύτρια της Cox Automotive, καταλήγοντας: «Οι άνθρωποι χρειάζονται ρόδες και αν πρέπει να θυσιάσουν κάτι, θα θυσιάσουν το μέγεθος».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή