Μηδένα προ του τέλους μακάριζε λέει το ρητό το οποίο φαίνεται να ισχύει και στην περίπτωση της πολύπαθης Boeing, καθώς, παρά τα προβλήματα, η αμερικανική αεροδιαστημική βιομηχανία κυριάρχησε την πρώτη ημέρα των συμφωνιών στο Διεθνές Αεροπορικό Σόου του Farnborough, σφραγίζοντας εκτιμώμενες πωλήσεις αεροσκαφών ύψους 12,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο μεγαλύτερο γεγονός της αεροπορικής βιομηχανίας της χρονιάς.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου βρέθηκαν στο επίκεντρο της δράσης, αφού οι αεροπορικές εταιρείες βγήκαν από την πανδημία πέρυσι φορτωμένες με αεροσκάφη στενής ατράκτου.

Η Korean Air Lines Co. ηγήθηκε της λίστας παραγγελιών για την Boeing τη Δευτέρα με 20 αεροσκάφη 777-9 και 20 787-10 Dreamliner, καθώς και επιλογές για 10 ακόμη από τη μεγαλύτερη έκδοση 787.

Boeing: Συμφωνεί να αγοράσει την Spirit Aero για 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια,

Η Boeing, της οποίας ο απερχόμενος Διευθύνων Σύμβουλος Ντέιβ Καλχούν δεν παρευρίσκεται, έχει μειώσει την παρουσία της στο Farnborough, μια εκδήλωση που εναλλάσσεται με εκείνη στο Le Bourget στο Παρίσι κάθε χρόνο. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση προβλημάτων ποιότητας κατασκευής που την έχουν βυθίσει σε κρίση εδώ και μήνες.

Ωστόσο, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων ξεκίνησε με μια σειρά νέων εργασιών που υπογράμμισαν το μακροχρόνιο πλεονέκτημά της έναντι της Airbus στο μεγαλύτερο και ακριβότερο αεροσκάφος. Συνολικά, οι παραγγελίες της Boeing τη Δευτέρα ανήλθαν σε 78 αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένων 56 σταθερών παραγγελιών και 22 επιλογών, ενώ ο Ευρωπαίος αντίπαλός της υπέγραψε συμφωνία για 20 A330. Boeing

Σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε μια μέρα

Από μόνες τους οι σταθερές παραγγελίες της Boeing έχουν πραγματική αξία περίπου 9,39 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με βάση τις εκτιμήσεις της αγοραίας αξίας που παρέχονται από την εταιρεία συμβούλων πολιτικής αεροπορίας Ishka που παρακολουθεί τις πωλήσεις αεροσκαφών. Οι αεροπορικές εταιρείες λαμβάνουν συνήθως μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές καταλόγου Boeing και Airbus.

Εκτός από τη συμφωνία με την Korean Air, η Boeing ολοκλήρωσε μια παραγγελία αεροσκαφών ευρείας ατράκτου με την Japan Airlines που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο, προσθέτοντας επιλογές για έως και 10 787 και υπέγραψε μικρότερες συμφωνίες με τη λουξεμβουργιανή εταιρεία εμπορευμάτων Luxair και τη National Airlines της Φλόριντα.

Η VietJet Aviation παρείχε στην Airbus το μόνο σταθερό συμβόλαιο της ημέρας, παραγγέλνοντας 20 από τα αεροσκάφη της A330neo με αξία λίστας 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροπλάνων στον κόσμο συνήψε επίσης μνημόνιο συμφωνίας με την Drukair – Royal Bhutan Airlines για πέντε αεροσκάφη στενής ατράκτου της σειράς A320, συμπεριλαμβανομένων δύο από τα A321XLR μεγάλων αποστάσεων.

Υστέρηση της Airbus

Συνδυαστικά, οι δύο συμφωνίες της Airbus έχουν εκτιμώμενη αγοραία αξία περίπου 2,56 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Ishka.

Η Boeing εστιάζει πλέον στη βελτίωση της ποιότητας κατασκευής μετά από ένα παρολίγον καταστροφικό ατύχημα τον Ιανουάριο. Αυτό ανάγκασε την εταιρεία να επιβραδύνει την παραγωγή, οδηγώντας σε καθυστερήσεις παράδοσης με πολλούς μεταφορείς.

Τη Δευτέρα, αεροπορική εταιρεία του Ντουμπάι, FlyDubai, δήλωσε ότι δεν θα παραλάβει κανένα επιπλέον αεροσκάφος από τον αμερικανικό κατασκευαστή φέτος, αναγκάζοντας την εταιρεία να επαναβαθμονομήσει τον στόλο και τα σχέδια δρομολογίων της.

Άλλοι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Ryanair Holdings, δήλωσαν ότι έχουν έλλειψη αεροσκαφών από την Boeing, αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείψουν επίσης ορισμένα δρομολόγια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή