Κέρδη και έσοδα δεύτερου τριμήνου που ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street ανακοίνωσε η General Motors, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη της για δεύτερη φορά φέτος, χάρη στη ζήτηση για φορτηγά με κινητήρα φυσικού αερίου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μίσιγκαν στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις της με βενζινοκινητήρες που τροφοδοτούν τα κέρδη της, αφήνοντας πιο πίσω όμως την αναμενόμενη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

General Motors: Εγκρίθηκε η επαναγορά μετοχών αξίας 6 δισ. δολαρίων

Τα στελέχη της GM εκτιμούν ωστόσο ότι η εταιρεία έχει πλέον θέσει τα απαραίτητα θεμέλια για να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της στα EVs.«Τα πρώτα αποτελέσματα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ενθαρρυντικά, τόσο που μπορούμε πλέον να τα κατασκευάσουμε σε κλίμακα», επιβεβαίωσε ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson.

Όπως ανέφερε το Reuters, οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο άνω του 4% κατά την προσυνεδριακή διαπραγμάτευση. Η GM αύξησε την πρόβλεψή της για προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων για το έτος στα 13 έως 15 δισ. δολάρια, από το προηγούμενο εύρος των 12,5 έως 14,5 δισ. δολαρίων.

Η εταιρεία ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ύψους 3,06 δολαρίων που ξεπέρασαν τη μέση εκτίμηση της Wall Street για 2,75 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε έσοδα 48 δισ. δολαρίων για το τρίμηνο, ξεπερνώντας τη συναίνεση των αναλυτών για 45,5 δισ. δολάρια στο τρίμηνο του Ιουνίου.

Τα στελέχη της GM παρείχαν επίσης μια ενημέρωση σχετικά με τη μονάδα αυτόματης οδήγησης Cruise, λέγοντας ότι θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της για ανάπτυξη σε ένα Chevrolet Bolt επόμενης γενιάς και όχι στο σχεδιαζόμενο φουτουριστικό όχημα Origin που δεν θα έχει τιμόνι ή θα χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση.

General Motors: Πάνω από τις προσδοκίες

Η GM ήταν μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επλήγησαν από την κυβερνοεπίθεση που έπληξε τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων σε όλες τις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα. Η επίθεση, η οποία μείωσε προσωρινά τις πωλήσεις στις αμερικανικές αντιπροσωπείες, δεν αποδυνάμωσε τα τριμηνιαία αποτελέσματα της GM. Τα στελέχη της ανακοίνωσαν αύξηση των καθαρών κερδών κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 2,9 δισ. δολάρια.

Η μετοχή της GM υπεραπέδωσε έναντι των ανταγωνιστών της και του S&P 500 το 2024. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά 38% φέτος, ενώ η αντίπαλος της Ford Motor σημείωσε άνοδο 18% και η κατασκευάστρια εταιρεία Jeep Stellantis έχασε 11%. gm

Επενδύσεις και υποχωρήσεις

Η GM έλαβε άλλη μια ταμειακή ενίσχυση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι για να υποστηρίξει τις φιλοδοξίες της στον τομέα των EV, αν και έχει υποχωρήσει σε πολλούς από τους στόχους της κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν δήλωσε πως θα χορηγήσει στην GM 500 εκατομμύρια δολάρια για τη μετατροπή ενός από τα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων με κινητήρα φυσικού αερίου στο Μίσιγκαν για την παραγωγή EV.

Ωστόσο η αυτοκινητοβιομηχανία την περασμένη εβδομάδα αρνήθηκε να επαναλάβει τον στόχο της να επιτύχει 1 εκατομμύριο μονάδες παραγωγικής ικανότητας EV στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του 2025. Μείωσε επίσης πρόσφατα την προβλεπόμενη παραγωγή EV για το έτος, προβλέποντας τώρα ότι το υψηλότερο άκρο της παραγωγής της το 2024 θα είναι 250.000 μονάδες, από μια προηγούμενη πρόβλεψη 300.000 μονάδων.

Παρόλα αυτά, στελέχη της GM δήλωσαν ότι η εταιρεία αυξάνει την παραγωγή του Chevrolet Equinox EV και σχεδιάζει να λανσάρει πολλά νέα μοντέλα με μπαταρία τους επόμενους μήνες.

Η Ford και οι αμερικανικές εκλογές

Παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ έχει διατηρήσει το βλέμμα της στραμμένο στη μετάβαση της γκάμας της σε EV, η CEO Mary Barra δήλωσε ότι σχεδιάζει να παρουσιάσει plug-in υβριδικά το 2027, σε έναν τομέα δηλαδή όπου σημαντική αύξηση σημειώνει σταθερά πάλι ο ανταγωνιστής της, Ford, η οποία πρόκειται να ανακοινώσει τα δικά της αποτελέσματα την Τετάρτη.

Το αποτέλεσμα των αμερικανικών προεδρικών εκλογών τον Νοέμβριο θα επηρεάσει πιθανότατα και τα σχέδια της GM. Ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει επικρίνει την προσέγγιση του προέδρου Τζο Μπάιντεν σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία περιελάμβανε σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις.

Η χασούρα στην Κίνα

Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με αυξανόμενο έλεγχο από τους επενδυτές σχετικά με τις δραστηριότητές της στην Κίνα, οι οποίες κατά την τελευταία δεκαετία έχουν μετατραπεί από μοχλό κερδών σε αφαίμαξη των οικονομικών της εταιρείας.

Χαρακτηριστικό είναι πως κατέγραψε ζημίες ύψους 104 εκατομμυρίων δολαρίων στην Κίνα για το τρίμηνο. Ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson ασχολήθηκε με τις απώλειες της εταιρείας στην Κίνα και δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τον εκεί εταίρο της κοινοπραξίας της για την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της. «Είναι σαφές ότι τα μέτρα που έχουμε λάβει, αν και σημαντικά, δεν ήταν αρκετά», εξήγησε ο Jacobson.

Τον περασμένο μήνα, ένας κορυφαίος αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας κάλεσε τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ να αποσυρθούν από την Κίνα για να εξοικονομήσουν χρήματα προκειμένου να τα επενδύσουν στην δαπανηρή παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή