Προκηρύχθηκε σήμερα το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη -Τοξότες από την ΕΡΓΟΣΕ  με προϋπολογισμό δημοπράτησης  στα 192,5 εκατομμύρια ευρώ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027.

Ο διαγωνισμός δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 19 Ιουλίου και ακολούθησε σήμερα η δημοσίευση του ηλεκτρονικού διαγωνισμού στο ΕΣΗΔΗΣ. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για την 3η Σεπτεμβρίου 2024.

Σιδηρόδρομος: Δημοπρατείται το έργο για την κατασκευή της γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες

Το έργο αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

«Εργο στρατηγικής σημασίας»

Με αφορμή τη δημοσίευση του διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:

«Μετά από συντονισμένη προσπάθεια με την ΕΡΓΟΣΕ καταφέραμε, σε συνέχεια πρωτοβουλιών της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, να εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής του Μηχανισμού για τη Σύνδεση της Ευρώπης CEF 2021 – 2027, για το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ν. Καρβάλη – Τοξότες.

Ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα της Καβάλας, ο οποίος θα συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σημειώνεται πως το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας αποτελεί βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη των εναλλακτικών ευρωπαϊκών διαδρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων, μέσα από τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με την υπόλοιπη Ευρώπη (Διάδρομος ΒΒΑ – Baltic, Black, Aegean Seas και πρωτοβουλία 3Seas – Baltic, Black, Adriatic, με την επέκταση προς το Αιγαίο).

Πρωτοβουλία, την οποία υποστηρίζει με συνέπεια η ελληνική Κυβέρνηση.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα εντάχθηκαν άλλα τέσσερα, νέα, μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στο πρόγραμμα CEF II, ενώ έχει ξεκινήσει και το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Η εξασφάλιση κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, ύψους σχεδόν 800 εκατ. ευρώ, σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα καταδεικνύει ότι η εντατική προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανάταξη, τον εκσυγχρονισμό, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου του ελληνικού σιδηρόδρομου αναγνωρίζεται εμπράκτως και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ταμείο Ανάκαμψης
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Λιμάνια |

Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας

Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Παπαθανάσης: Τον Οκτώβριο το επόμενο αίτημα για εκταμίευση 3,6 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης
ΕΣΠΑ |

Διπλό αίτημα τον Οκτώβριο για δόση 3,6 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Παπαθανάσης

Τα δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα προσδώσουν περίπου 5,3% στο ελληνικό ΑΕΠ από το 2022 μέχρι και το 2030 - Στην 3η θέση η Ελλάδα στην απορρόφηση του νέου ΕΣΠΑ