Μέσα σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά, όπου μπορεί ο κάθε καταναλωτής να αγοράσει ό,τι θέλει όχι μόνο από φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας του, αλλά από όλο τον κόσμο, η JYSK (σ.σ. πήρε το όνομά της από τη δυτική εκφορά της δανέζικης γλώσσας, η οποία ομιλείται στη χερσόνησο της Γιουτλάνδης στη Δανία) έχει καταφέρει να αποκτήσει τη δική της θέση, δείχνοντας συνέπεια και σταθερότητα – ήδη από το 1979 όταν λειτούργησε από τον Λαρς Λάρσεν το πρώτο κατάστημα με το χαρακτηρισμό Sengetøjslager στην πόλη Ώρχους της Δανίας, όπου λειτουργεί μέχρι και σήμερα.

Με τα είδη ύπνου να παραμένουν στον πυρήνα της αλυσίδας των 3.400 σημείων σε 48 αγορές, η JYSK στάθηκε από την αρχή απέναντι στη σουηδική ΙΚΕΑ που προέκρινε τον DIY χαρακτήρα της. Η «σχέση» αυτή μεταφέρθηκε και στην ελληνική αγορά όταν το Σεπτέμβριο του 2015 -παρά τη δύσκολη συγκυρία των capital controls και τον εκλογών στην ελληνική πραγματικότητα- η δανέζικη αλυσίδα εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα. 

JYSK: Τριπλά εγκαίνια στην Ελλάδα την Πέμπτη

Ύστερα από εννέα χρόνια, η αλυσίδα έχει αυξήσει τον αριθμό των σημείων της και έχει αναπτύξει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα. «Βασικό μας διακριτό στοιχείο είναι η σχέση ποιότητας-τιμής, η προσήλωση σκανδιναβικό design, η εμπειρία μας από 3.4οο καταστήματα και η ευρεία γνώση μας για το πώς λειτουργεί η αγορά σε Ευρώπη και Ασία, όπως και ένα επιτυχημένο μοντέλο που ξεχωρίζει για τη μεγάλη διασπορά καταστημάτων (μικρότερα σε μέγεθος αλλά περισσότερα σε αριθμό για να είναι κοντά στον καταναλωτή)», εξηγεί στον ΟΤ ο Κώστας Δημόπουλος, Sales & Marketing Manager της JYSK Ελλάδος.

JYSK: Ανάπτυξη παντού

Χαρακτηριστικά που βρήκαν ανταπόκριση και οδήγησαν τη δανέζικη αλυσίδα να επεκτείνει το δίκτυό της. Ο πρόσφατες προσθήκες αφορούν δύο σημεία στην Κρήτη τον Ιούνιο και τρία ακόμη που ανοίγουν ταυτόχρονα στις 25 Ιουλίου. «Προβλέπεται άμεσα ακόμη ένα στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με το πλάνο, ενώ με το νέο οικονομικό έτος από 1 Σεπτεμβρίου υπάρχει ακόμη ένα δρομολογημένο για να λειτουργήσει πριν τα Χριστούγεννα».

«Συνήθως τα περισσότερα ανοίγματα πραγματοποιούνται στο β’ εξάμηνο κάθε έτους -το διάστημα Ιανουάριο-Αύγουστο- με 5 ή 6 καταστήματα. Μέσα στο φετινό καλοκαίρι και μάλιστα σε 40 ημέρες μετράμε 3 καταστήματα στην Κρήτη, ενώ δραστηριοποιούμαστε σε Ρόδο, Κέρκυρα, Σαλαμίνα, Ζάκυνθο και παραμένουμε ανοιχτοί σε περισσότερα σημεία», προσθέτει ο κ. Δημόπουλος.

Με το πλάνο ανάπτυξης να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η JYSK έχει πετύχει βαθμιαία να καλύψει τις πόλεις στην ηπειρωτική Ελλάδα, εστιάζοντας περαιτέρω σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και νησιά, με το Ανατολικό Αιγαίο να βρίσκεται μέσα στα δυνητικά σχέδια, ενώ όπως επισημαίνει ο κ. Δημόπουλος «εάν και εφόσον βρεθούν χώροι και τα δεδομένα συγκλίνουν προς μια θετική εξέλιξη, και οι Κυκλάδες θα μπορούσαν να περιληφθούν σε αυτά».

jysk

O Κώστας Δημόπουλος, Sales & Marketing Manager της JYSK Ελλάδος

Το πετυχημένο μοντέλο και η ελληνική πρόκληση

«Σε κάθε περίπτωση, το μοτίβο μας είναι συγκεκριμένο – τα καταστήματα αναπτύσσονται σταθερά μεταξύ 800-1.200 τ.μ. χωρίς να υπάρχουν τεράστιες διαφορές. Μόνο το μοντέλο City Stores είναι μικρότερο ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα, καθώς δεν έχει εγκριθεί κάτι ανάλογο για την εγχώρια αγορά».

Εξάλλου η ελληνική αγορά εμπορικών ακινήτων αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τη δανέζικη εταιρεία, καθώς οι περιφερειακές πόλεις δεν διακρίνονται για την ύπαρξη εμπορικών κέντρων σε κάθε γειτονιά όπου θα μπορούσαν να αναπτυχθούν καταστήματα αλυσίδων.

«Από την εμπειρία μας σε 48 χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, μπορούμε να καταλάβουμε πως εδώ υπάρχει διαφορετικός τρόπος ανάπτυξης της εμπορικής δραστηριότητας. Κυριαρχούν περισσότερο τα stand alone καταστήματα με τις δικές τους δυσκολίες, τις οποίες καταφέραμε να ξεπεράσουμε και να βρούμε τον ρυθμό μας. Όταν ανοίξαμε το 2015, υποσχεθήκαμε στην πενταετία 40 καταστήματα, κάτι το οποίο επετεύχθη. Συνεχίζουμε βάσει πλάνου και υπολογίζουμε πως στο τέλος του επόμενου οικονομικού έτους θα αγγίζουμε τον στόχο των 70 σημείων», αναφέρει ο κ. Δημόπουλος για τους επόμενους στόχους της JYSK.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις

Οι πωλήσεις κινούνται σταθερά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και το τέλος του οικονομικού έτους ο καθαρός τζίρος θα φτάσει περίπου 110 εκατ. ευρώ.

Η JYSK μάλιστα ήταν από τις πρώτες εταιρείες που εφάρμοσαν με επιτυχία το σύστημα Click & Collect για τις online παραγγελίες αρκετά νωρίς -μια υπηρεσία που αναπτύχθηκε αργότερα ευρύτατα λόγω της πανδημίας- γεγονός που την οδήγησε σε μια σταθερή παρουσία στο e-commerce.

Σύμφωνα με τον κ. Δημόπουλο, οι online πωλήσεις αποτελούν περίπου το 10% των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς κατά μέσο όρο, έχοντας φτάσει και το 15% κάποιους μήνες με την κατηγορία των επίπλων να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των online αγορών, ακολουθούμενη από τα στρώματα και είδη ύπνου αλλά και από τα είδη σπιτιού γενικότερα (διακόσμηση, μπάνιο κ.λπ). jysk

Το B2B

Το τμήμα εταιρικών πελατών B2B ξεκίνησε τη λειτουργία του το Μάιο του 2021 και ήδη αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης καθώς εξυπηρετεί πάνω από 144.000 πελάτες στην Ελλάδα και συμμετέχει στο συνολικό τζίρο της JYSK σε ποσοστό 16,7%. «Κάτι που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση από επαγγελματίες, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια αλλά και άλλες εταιρίες ιδιωτικού ή δημοσίου φορέα, που αναζητούν την καλύτερη λύση σε σχέση ποιότητας και τιμής για την επίπλωση και τον εξοπλισμό των χώρων τους».

Όπως τονίζει ο κ. Δημόπουλος στον ΟΤ, η διεύρυνση της γκάμας προϊόντων και η δημιουργία ειδικών προσφορών και προγραμμάτων για επαγγελματίες τονίζουν την πρόθεση του τμήματος για επέκταση και ισχυρή παρουσία στην αγορά B2B. «Το τμήμα εταιρικών πελατών αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες και προσφέρει εξειδικευμένη εξυπηρέτηση προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε πελάτη».

Στο πλαίσιο αυτό, είναι πιθανό στα άμεσο μέλλον το τμήμα να προβεί σε ενέργειες όπως η ενίσχυση της γκάμας προϊόντων με ειδικές σειρές επίπλων και εξοπλισμού προσαρμοσμένες στις ανάγκες των επαγγελματιών και η παροχή ειδικών προσφορών και εκπτώσεων μέσω προγραμμάτων πιστότητας, καθώς και ειδικές προσφορές για μεγάλες παραγγελίες. Εξάλλου, στόχος είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών με τη δημιουργία ειδικών ομάδων πωλήσεων και υποστήριξης για επαγγελματίες πελάτες, καθώς και η ανάπτυξη συνεργειών με επαγγελματίες σχεδιαστές και αρχιτέκτονες για τη δημιουργία ολοκληρωμένων λύσεων.

Τι ζητούν οι Έλληνες καταναλωτές

«Τίποτα περισσότερο ή λιγότερο από ό,τι ισχύει γενικότερα», διευκρινίζει ο κ. Δημόπουλος, αναφερόμενος στο προφίλ του καταναλωτή στην εγχώρια αγορά.

«Σήμερα οι Έλληνες και ξέρουν και είναι αρκετά έμπειροι να αναγνωρίζουν τι είναι αυτό που θέλουν και αγοράζουν. Επιθυμούν και τεχνική υποστήριξη και καλό after sales, και κυρίως να είναι περήφανοι και να μην ντρέπονται να πουν από πού έκαναν τις αγορές τους».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο