Περισσότερα από 2.000 πλοία ναυπηγούνται αυτή την περίοδο στην Κίνα, η οποία δεν είναι μόνο το «εργοστάσιο» του πλανήτη αλλά και το «μεγαλύτερο ναυπηγείο» του.
Τα κινεζικά ναυπηγεία διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ή του «βιβλίου παραγγελιών», όπως λέγεται στη ναυτική διάλεκτο.
Κίνα: Παγκόσμια πρωτιά στη ναυπήγηση νέων πλοίων
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv κατέγραψε σε ποιες ναυπηγικές χώρες κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή τα περισσότερα πλοία στις τέσσερις βασικές κατηγορίες, που είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers), τα δεξαμενόπλοια (tankers), τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου (Gas Carriers).
Οπως προέκυψε από τη μελέτη, το 67% των υπό παραγγελία bulk carriers κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ τα βιβλία παραγγελιών δεξαμενοπλοίων και εμπορευματοκιβωτίων έχουν παρόμοια ποσοστά, 65% και 64% αντίστοιχα. Τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν μερίδιο αγοράς 33% στο βιβλίο παραγγελιών των Gas Carriers καταλαμβάνοντας όμως στον τομέα αυτόν τη δεύτερη θέση με τους Κορεάτες να έχουν τα πρωτεία. Από τα σχεδόν 2.000 πλοία που έχουν παραγγελθεί στην Κίνα, το 41,5% είναι bulk carriers, ενώ τα Tankers, τα Containerships και τα Gas carriers αντιστοιχούν στο 27,5%, 21,1% και 9,6% αντίστοιχα.
Στη Νότια Κορέα
Από τα 660 πλοία που έχουν παραγγελθεί στη Νότια Κορέα, τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου αποτελούν το 55% του βιβλίου παραγγελιών, ενώ τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιστοιχούν στο 20% και 25% αντίστοιχα. Οι παραγγελίες δεξαμενοπλοίων MR2 και Suezmax κυριαρχούν στα κορεάτικα ναυπηγεία, αντιπροσωπεύοντας το 48% και το 28% του βιβλίου παραγγελιών αντίστοιχα. Από την πλευρά των containerships, τα κορεάτικα ναυπηγεία προτιμώνται σαφώς για πολύ μεγάλα με σχεδόν το 60% των παραγγελιών τους να αφιερώνεται σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 12.000 TEU. Οσον αφορά τα πλοία μεταφοράς αερίου, το 70% των παραγγελιών αφορά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του μεγέθους των 101.000 – 200.000 κυβικών μέτρων, ενώ το 22% αφορά μεγάλα πλοία μεταφοράς υγραερίου (VLGC).
Στην Ιαπωνία
Τέλος, τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέχουν την τρίτη θέση με το 16% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών να κατασκευάζεται επί του παρόντος εκεί. Εξετάζοντας τους τέσσερις τομείς, το 27% του βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Αντίθετα, οι τομείς των δεξαμενοπλοίων, των εμπορευματοκιβωτίων και του φυσικού αερίου κατέχουν τα μικρότερα μερίδια, αντιπροσωπεύοντας 11%, 9% και 6% του βιβλίου παραγγελιών κάθε κατηγορίας αντίστοιχα. Επί του παρόντος, 520 πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή στην Ιαπωνία. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου αποτελούν το 65% αυτού του συνόλου, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια με 18%, τα εμπορευματοκιβώτια με 11% και τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου με 6%.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη