Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις που θέλουν το retail της ομορφιάς να μην ορίζεται αποκλειστικά από την τιμή, η ελληνική αγορά καλλυντικών εμφανίζεται το 2023 ενισχυμένη κατά 12,5% σε σύγκριση με το 2022, με τις λιανικές πωλήσεις να ανέρχονται στο 1,2 δισ. ευρώ, από 1,066 δισ. ευρώ το 2022 και 997 εκατ. ευρώ το 2021, με βάση τα στοιχεία της Cosmetics Europe.

Προσελκύοντας κατά κύριο λόγο γυναικείο κοινό, αλλά κάθε ηλικίας, τα καταστήμανα λιανικής αλλά και τα ηλεκτρονικά τους κανάλια, αναδείχθηκαν από την πανδημία κι ύστερα σε μικρούς «τόπους λατρείας», όπου πρωταγωνιστούν μεγάλοι παίκτες όπως ο Hondos Center, η γαλλική Sephora και τα ανερχόμενα εκ Σερβίας Lili Drogerie.

ICAP: Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης

Στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων για το 2024 έδειξαν πως ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης για την εγχώρια αγορά θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 7%, ακολουθώντας εν πολλοίς τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη της διεθνούς αγοράς. Σε ό,τι αφορά το 2023, ο τζίρος στην αγορά διευρύνθηκε σε 1,3 δισ ευρώ, καταγράφοντας σημαντική θετική μεταβολή σε σχέση με το 2022.

Retail ομορφιάς: Η παντοκρατορία της Hondos Center

Στην αύξηση των πωλήσεων και των κερδών, όπως και την εδραίωσή του ως ο πιο διαδεδομένος παίκτης της λιανικής αγοράς ομορφιάς, στοχεύει η Hondos Center, με ένα δίκτυο 74 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, που έχει ισχυροποιηθεί μέσα στο πέρασμα των χρόνων, παρά την οικονομική κρίση, τις γεωπολιτικές συνθήκες και φυσικά τις πληθωριστικές πιέσεις.

Ακόμη πιο πίσω ωστόσο, βρίσκεται μια πικρή ιστορία που ξεκίνησε με τα πέντε αδέλφια Χόντου (Νίκος, Γιώργος, Κώστας, Γιάννης, Αργύρης) που δημιούργησαν μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς. Παρά την ενιαία στρατηγική σε θέματα προμηθειών και brands ανέπτυξαν ξεχωριστές νομικές και ιδιοκτησιακές οντότητες. Από αυτή τη στρατηγική είχε παρεκκλίνει ο Γιώργος Χόντος, ο οποίος δημιούργησε δική του αλυσίδα από το 2004 με την επωνυμία Hondos Palace Πολυκαταστήματα ΑΕ, η οποία πτώχευσε το 2017.

Σήμερα, η ΑΤΗΝΗ Χόντος Aνώμυμη Eμπορική Eταιρεία – Πολυκατάστημα που λειτουργεί τα πολυκαταστήματα Hondos Center σε Γλυφάδα και Ομόνοια, κατέγραψε μέσα στο 2022 αύξηση κατά 24% στον κύκλο εργασιών της, κυρίως χάρη στην τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα και τα νότια προάστια, αλλά και την γενικότερη tax free πολιτική της. retail omorfia

Στόχος της εταιρείας με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νικόλαο Χόντο είναι η αύξηση του τζίρου και η βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού κέρδους. Οι εκτιμήσεις για το 2023 μιλούσαν για σημαντικά βελτιωμένη πορεία ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα έναντι του 2022. Οι πωλήσεις της εταιρείας έτρεξαν με αύξηση 20%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης 2022.

Την ίδια στιγμή μια πορεία με οριακά ζημιογόνο χαρακτήρα ακολούθησε η Hondos Center AEΒE Πολυκαταστήματα (Καλλιθέα, Κολωνάκι). Ο κύκλος εργασιών για το 2022 για την Makaldi AEE υπό τον Κωνσταντίνο Χόντο (Πειραιάς, Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι) διαμορφώθηκε στα 28,662 εκατ. αυξημένος κατά 5,63% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Η Answer ΑΕΕ υπό τον Αργύριο Χόντο (Κηφισιά, Ερμού, Μαρούσι, Παγκράτι) που ιδρύθηκε το 1990, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών για την ίδια εξεταζόμενη περίοδο της τάξης του 16,58%, σύμφωνα με τις οικονομικές εκθέσεις. retail omorfia

Sephora: Η αγαπημένη των εφήβων

Στα εμπορικά κέντρα όπου μέχρι στιγμής δεν διατηρεί παρουσία, αλλά και στην είσοδό της στο mega project του Ελληνικού και σε μεγάλες εμπορικές αγορές στοχεύει η Sephora Greece.

Έχοντας πίσω της μια διετία με ρεκόρ πωλήσεων, το ελληνικό τμήμα της Sephora -μέρος του LVMH Group από το 1997- εμφάνισε κύκλο εργασιών στα 54,4 εκατ., αυξημένο κατά 40%, ύστερα από την πανδημία, ενώ για το 2023 κινούνταν επίσης με θετικό πρόσημο με το α’ τετράμηνο να παρουσιάζει +58%, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

Η Sephora Greece επενδύει συνεχώς σε νέες συνεργασίες με μάρκες που έχουν μεγάλη απήχηση στο νεανικό κοινό, σε own-branded σειρές, σε ενεργοποιήσεις στα social media, στο app και στο ηλεκτρονικό κανάλι της.

Σήμερα το δίκτυό της έχει πλέον 30 καταστήματα, που ο όμιλος προγραμματίζει να βελτιώσει. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, αναμένονται ανακαινίσεις σε 2 σημεία, μετεγκατάσταση σε ένα κατάστημα και νέα καταστήματα. retail ομορφιά

Τα οικονομικά Lili Drogerie

Σε ακόμη πιο δυναμική παρουσία ποντάρει η η αλυσίδα που δημιουργήθηκε το 2003 στο Βελιγράδι και ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά τον Απρίλιο του 2021 και μάλιστα εν μέσω πανδημίας, επενδύοντας στο κωδικολόγιο και στις τιμές των προϊόντων της.

Με ένα δίκτυο 25 καταστημάτων εκ των οποίων τα 22 στην Αττική, μετρά πλέον σημεία και στην υπόλοιπη χώρα με εγκαίνια σε Λαμία, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη (Καλαμαριά) και Κατερίνη.

Η εταιρεία αναπτύσσει δικά της brands, όπως τα Velnea, Solevita, 21 Cosmetics κ.ά, που διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, ενώ διαθέτει και επώνυμα σήματα μέσω συνεργασιών τόσο με ελληνικές εταιρείες (Σαράντης, Frezyderm, ΜΕΓΑ, Septona), όσο και με πολυεθνικές (Procter & Gamble, Unilever, L’Oréal, Johnson & Johnson, Colgate & Palmolive, Beiersdorf, Nestlé, Henkel).

Η Lilly Drogerie ακόμη δεν διαθέτει eshop στην ελληνική αγορά, αλλά οι ψηφιακές πωλήσεις είναι στα άμεσα σχέδια της, ενώ προς το παρόν οι ενδιαφερόμενοι βρίσκουν τα προϊόντα της online μέσω της Skroutz.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις της εταιρείας που υπογράφει ο διαχειριστής Μιχάλης Ζερβογιαννάκης, το 2022, οι πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά έφτασαν τα 1,73 εκατ. ευρώ στη χώρα μας έναντι 322 χιλ. ευρώ το 2021.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΕΒΕΑ: «Χάσμα» μεταξύ μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων για τις οικονομικές προοπτικές – Τι λένε για τις εξαγωγές
Επιχειρήσεις |

«Χάσμα» μεταξύ μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων για τις οικονομικές προοπτικές - Τι λένε για τις εξαγωγές

Η έρευνα του ΕΒΕΑ αναδεικνύει πως οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να δηλώνουν ότι δεν έχουν ενστερνιστεί τα δυνητικά οφέλη από την πράσινη μετάβαση