Σε ανοδική τροχιά κινείται η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ, αυξάνοντας πωλήσεις και μερίδια σε Ελλάδα και Ευρώπη παρά τον έντονο ανταγωνισμό και την πίεση που υφίστανται διεθνώς τα εισοδήματα των νοικοκυριών από τον υψηλό πληθωρισμό.

Για φέτος μάλιστα ο πήχης των εσόδων της βορειοελλαδίτικης εταιρείας της οικογένειας Χατζάκου μπαίνει ακόμη πιο ψηλά και τοποθετείται μια… ανάσα από τα 200 εκατ. ευρώ, και συγκεκριμένα μεταξύ 190 εκατ. ευρώ και 195 εκατ. ευρώ.

Τα ντεσού της σαρωτικής νίκης Θεοδωρόπουλου στον ΣΕΒ – Η παλιά φρουρά και το νέο «αίμα»

Όπως αναφέρει η πρόεδρος της ΜΕΒΓΑΛ, Μαίρη Χατζάκου μιλώντας στον ΟΤ, πρόκειται για εφικτό στόχο, με δεδομένο ότι ο τζίρος της εταιρείας ανήλθε πέρυσι σε περίπου 182 εκατ. ευρώ ενώ ανεβαίνει και φέτος με σημαντικούς ρυθμούς. 

Γιαούρτι και τυροκομικά είναι οι δυο κατηγορίες που δίνουν τον τόνο, αντισταθμίζοντας ταυτόχρονα την ελαφρά κάμψη που εμφανίζει η κατηγορία του γάλακτος.

Υψηλές προσδοκίες υπάρχουν και σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA). Ο πήχης μπαίνει και φέτος στα επίπεδα των 15,5 εκατ. ευρώ παρά την πίεση που ασκείται από την πλευρά του κόστους.

Καταλύτης οι εξαγωγές

Καταλυτικό ρόλο στην βελτίωση των αποτελεσμάτων παίζουν οι εξαγωγές, οι οποίες συνεισφέρουν σταθερά περίπου το 40% των ετήσιων πωλήσεων και συνεχίζουν να «τρέχουν» και φέτος με διψήφια ανάπτυξη. 

Ξεχωρίζουν οι εξαγωγές γιαουρτιού στην Ιταλία και φέτας στις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία έχει εδραιωμένη παρουσία και πορεία εδώ και πολλά χρόνια.

«Η δουλειά που κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια στις διεθνείς αγορές αποδίδει καρπούς. Και αυτό αποτυπώνεται στα μεγέθη μας», αναφέρει χαρακτηριστικά η κα. Χατζάκου, επισημαίνοντας παράλληλα πως το ελληνικό γιαούρτι (greek yogurt) και η φέτα (feta cheese) γίνονται πλέον πρεσβευτές της ελληνικής διατροφής στο εξωτερικό.

«Όχι» σε αυξήσεις τιμών

Ιδιαίτερα έμφαση δίνεται και στην τιμολογιακή πολιτική. Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και με δεδομένη την ανάγκη των καταναλωτών για φθηνότερες λύσεις, η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία αποφάσισε να μην αυξήσει τις τιμές της. 

«Θέλουμε να βοηθήσουμε τον καταναλωτή να συνεχίζει να αγοράζει. Δεν θέλουμε να μειωθεί η κατανάλωση», επισημαίνει η κα. Χατζάκου αναλύοντας την στρατηγική στο θέμα των τιμών.

Προτεραιότητα μας, όπως λέει, είναι να απορροφούμε τις όποιες ανατιμήσεις στο κόστος των πρώτων υλών και να μην περάσουν στο τελικό προϊόν. 

Για αυτό, και η εταιρεία συμμετείχε ενεργά στο μέτρο που υιοθέτησε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που αφορούσαν στη μόνιμη μείωση τιμής κατά τουλάχιστον 5% σε αρκετά προϊόντα.

Αναγνωρίζει ωστόσο ότι όλα εξαρτώνται από την πορεία των πρώτων υλών, και κυρίως του ενεργειακού κόστους που όπως λέει είναι η μοναδική στην παρούσα φάση πηγή ανησυχίας.

Επενδύσεις 50 εκατ. στην νέα εποχή Χατζάκου

Σημαντικές πάντως αναμένεται να είναι και φέτος οι επενδύσεις για την αύξηση της παραγωγικότητας και την εξοικονόμηση κόστους. Περίπου 10 εκατ. ευρώ διατίθενται σε ετήσια βάση προς αυτή την κατεύθυνση σταθερά την τελευταία 5ετία.

Σύμφωνα με την κα. Χατζάκου, από τη στιγμή που ανέλαβε ξανά η οικογένειά της τα ηνία της επιχείρησης πριν από περίπου 8 χρόνια έχουν επενδυθεί περίπου 50 εκατ. ευρώ παρά τις αντίξοες συνθήκες. 

Η κατάσταση πλέον έχει ισορροπήσει και η εταιρεία έχει «γυρίσει οριστικά σελίδα», όντας έτοιμη να γιορτάζει τα 75 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας στις αρχές του 2025.

Η συνεργασία με Θεοδωρόπουλο

Κομβική στην όλη προσπάθεια είναι η παρουσία με τον πρόσφατα εκλεγέντα πρόεδρο του ΣΕΒ, Σπύρο Θεοδωρόπουλο, ο οποίος απέκτησε ποσοστό 21% στην ΜΕΒΓΑΛ στις αρχές του 2020. 

Σύμφωνα με την κα. Χατζάκου, η συνεργασία της οικογένειας Χατζάκη με τον γνωστό επιχειρηματία που διατηρεί θέση στο δ.σ. της εταιρείας είναι αρμονική και συμβάλλει καταλυτικά με τις γνώσεις και την εμπειρία που διαθέτει σε κρίσιμες αποφάσεις.

Η κα. Χατζάκου θεωρεί πως ο κ. Θεοδωρόπουλος μπορεί να προσφέρει πολλά στο επιχειρείν από τη θέση του προέδρου του ΣΕΒ, όπως έκανε τόσα χρόνια ως επιχειρηματίας. 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Οι εξαγωγές και οι πράσινες επενδύσεις απογειώνουν το success story της βιομηχανίας – Το παράδειγμα των ομίλων Ηρακλής και Παπαστράτος
Επιχειρήσεις |

Εξαγωγές και πράσινες επενδύσεις οδηγούν το success story της βιομηχανίας - Τα case study Παπαστράτου, Ηρακλή

Ο CEO του ομίλου Ηρακλής, Δημήτρης Χανής και ο Γιώργος Μαργώνης, CEO της Παπαστράτος εξήγησαν στο ΟΤ FORUM πώς θα αυξηθεί η συμμετοχή της βιομηχανίας στο ΑΕΠ