Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων προβληματίζουν την παγκόσμια ναυτιλία καθώς είναι πλέον συχνά το φαινόμενο ανάφλεξης τους και η πρόκληση πυρκαγιών είτε επί του πλοίου είτε στη στεριά όπως συνέβη πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ στο Νέο Ικόνιο στον Πειραιά.
Στην περίπτωση του Πειραιά η παρέμβαση ήταν άμεση υπό το συντονισμό της Πυροσβεστικής με την διάθεση τεσσάρων οχημάτων και την παροχή συνδρομής που ζητήθηκε από το ρυμουλκό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ που διαθέτει ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό κατηγορίας FiFi1 και το οποίο συνετέλεσε μαζί με τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς εντός 20 λεπτών μόνο.
Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή το γεγονός αυτό επισημαίνει ότι σε μεγάλα λιμάνια όπως ο Πειραιάς που υποδέχονται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία περιέχουν ακόμη και επικίνδυνα υλικά, όπως και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων, ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι πολύ αυξημένος, ενώ η καταστολή της, εξαιτίας των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται, έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για όσους συμμετέχουν.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την Ένωση, «αντίστοιχα αυξημένες θα πρέπει να είναι και οι πρόνοιες των κανονισμών ρυμούλκησης που εκδίδουν οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων σε ό,τι αφορά την πυροσβεστική ικανότητα των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια με μεγάλη κίνηση κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιστατικού».
Όπως τονίζει ο κ. Παύλος Ξηραδάκης, , το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί στα πάρα πολλά αντίστοιχα συμβάντα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα που καταγράφονται παγκοσμίως έχοντας προβληματίσει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η αντιμετώπιση συμβάντων πυρκαγιάς σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τα δεξαμενόπλοια εξαιτίας των διαφόρων τύπων επικίνδυνων φορτίων που μεταφέρουν σε συνάρτηση με το μέγεθος των πλοίων.
Είναι επίσης με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο, προσθέτει ο κ. Ξηραδάκης, ότι συμβάντα πυρκαγιάς θα συμβούν πάλι στα ελληνικά λιμάνια.
Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων επισημαίνει την ανάγκη ύπαρξης ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών πολλά εκ των οποίων δεν διαθέτουν χερσαίο σύστημα πυρόσβεσης.
Επίσης προσθέτει είναι ορθή η πρόβλεψη του π.δ. 83/2022 που επιβάλλει στα ρυμουλκά να διαθέτουν υποχρεωτικά τον προβλεπόμενο πυροσβεστικό εξοπλισμό όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά πυρκαγιάς σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις πάντοτε σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών.
Τέλος ζητά τα λιμάνια να καταρτίσουν κανονισμό ρυμούλκησης που να περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για ενισχυμένο πυροσβεστικό εξοπλισμό των ρυμουλκών, επιπέδου τουλάχιστον FiFi1.
Latest News
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης
Στη Βουλή η επικύρωση της σύμβασης για το λιμάνι του Ηρακλείου
Ποιες οι υποχρεώσεις του νέου επενδυτή - Ίδρυση λιμενικού Ταμείου για τους χώρους που δεν παραχωρούνται
Στην «πρίζα» 4 λιμάνια με 10 εκατ. ευρώ από την ΕΕ
Τα χρήματα αποσκοπούν στην ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών, αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Παραιτήθηκε ο CEO του ΟΛΘ Arie Koppelaar
Τι αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης