Οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων προβληματίζουν την παγκόσμια ναυτιλία καθώς είναι πλέον συχνά το φαινόμενο ανάφλεξης τους και η πρόκληση πυρκαγιών είτε επί του πλοίου είτε στη στεριά όπως συνέβη πρόσφατα στις εγκαταστάσεις της ΣΕΠ στο Νέο Ικόνιο στον Πειραιά.
Στην περίπτωση του Πειραιά η παρέμβαση ήταν άμεση υπό το συντονισμό της Πυροσβεστικής με την διάθεση τεσσάρων οχημάτων και την παροχή συνδρομής που ζητήθηκε από το ρυμουλκό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ που διαθέτει ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό κατηγορίας FiFi1 και το οποίο συνετέλεσε μαζί με τους πυροσβέστες στην κατάσβεση της πυρκαγιάς εντός 20 λεπτών μόνο.
Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, με αφορμή το γεγονός αυτό επισημαίνει ότι σε μεγάλα λιμάνια όπως ο Πειραιάς που υποδέχονται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία περιέχουν ακόμη και επικίνδυνα υλικά, όπως και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων, ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι πολύ αυξημένος, ενώ η καταστολή της, εξαιτίας των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται, έχει μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας για όσους συμμετέχουν.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα με την Ένωση, «αντίστοιχα αυξημένες θα πρέπει να είναι και οι πρόνοιες των κανονισμών ρυμούλκησης που εκδίδουν οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων σε ό,τι αφορά την πυροσβεστική ικανότητα των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται σε λιμάνια με μεγάλη κίνηση κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιστατικού».
Όπως τονίζει ο κ. Παύλος Ξηραδάκης, , το περιστατικό αυτό έρχεται να προστεθεί στα πάρα πολλά αντίστοιχα συμβάντα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα που καταγράφονται παγκοσμίως έχοντας προβληματίσει την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η αντιμετώπιση συμβάντων πυρκαγιάς σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τα δεξαμενόπλοια εξαιτίας των διαφόρων τύπων επικίνδυνων φορτίων που μεταφέρουν σε συνάρτηση με το μέγεθος των πλοίων.
Είναι επίσης με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο, προσθέτει ο κ. Ξηραδάκης, ότι συμβάντα πυρκαγιάς θα συμβούν πάλι στα ελληνικά λιμάνια.
Στο πλαίσιο αυτό ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων επισημαίνει την ανάγκη ύπαρξης ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών πολλά εκ των οποίων δεν διαθέτουν χερσαίο σύστημα πυρόσβεσης.
Επίσης προσθέτει είναι ορθή η πρόβλεψη του π.δ. 83/2022 που επιβάλλει στα ρυμουλκά να διαθέτουν υποχρεωτικά τον προβλεπόμενο πυροσβεστικό εξοπλισμό όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά πυρκαγιάς σε πλοία και λιμενικές εγκαταστάσεις πάντοτε σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και ευρωπαϊκών κανονισμών.
Τέλος ζητά τα λιμάνια να καταρτίσουν κανονισμό ρυμούλκησης που να περιλαμβάνει ειδική πρόβλεψη για ενισχυμένο πυροσβεστικό εξοπλισμό των ρυμουλκών, επιπέδου τουλάχιστον FiFi1.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ