![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals.jpg)
Σταθερό χρηματοδοτικό εργαλείο αποκτούν για πρώτη φορά τα ελληνικά λιμάνια που έχουν ανάγκη σημαντικών επενδύσεων στην κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης αλλά και του εκσυγχρονισμού τους.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των Θυγατρικών της και Λοιπές Διατάξεις» στο άρθρο 36 δίνει τη δυνατότητα στο ΤΑΙΠΕΔ να διευρύνει το σκοπό του και παράλληλα να αποκτήσει κεφάλαια από την αξιοποίηση των λιμανιών τα οποία θα χρηματοδοτούν την ανάπτυξη των υπολοίπων που παραμένουν στο χαρτοφυλάκιο του.
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Το ΤΑΙΠΕΔ
Όπως είναι γνωστό με βάση την ισχύουσα νομοθεσία το τίμημα που καταβάλλεται από τους επενδυτές που αναδεικνύονται πλειοδότες στους διαγωνισμούς αξιοποίησης των λιμανιών «πηγαίνουν» για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους. Με την προτεινόμενη ρύθμιση το 50% αυτών θα μπαίνουν σε ειδικό λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ και θα αξιοποιούνται για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και μόνο το άλλο 50% θα αξιοποιείται για τη μείωση του δημοσίου χρέους.
Όπως υπολογίζεται ο λογαριασμός του ΤΑΙΠΕΔ θα «γεμίσει» το επόμενο διάστημα με 80 εκατ. ευρώ τουλάχιστον δεδομένου ότι έχει «μπροστά του» την ολοκλήρωση της μετάβασης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (το τίμημα είναι 80 εκατ. ευρώ), την ολοκλήρωση της παραχώρησης του εμπορικού λιμανιού Φίλιππος Β της Καβάλας (34 εκατ. ευρώ) και την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (51 εκατ. ευρώ), τρεις περιπτώσεις που είναι γνωστό το προσφερόμενο τίμημα και ανέρχεται στο σύνολο στα 164 εκατ. ευρώ.
Επίσης δεν υπολογίζονται σε αυτά τα χρήματα τα ετήσια έσοδα του δημοσίου από τα λιμάνια που έχουν δοθεί προς αξιοποίηση, το 50% των οποίων θα πηγαίνει στον «κουμπαρά» του ΤΑΙΠΕΔ.
Τα κεφάλαια
Τα κεφάλαια αυτά αναμένεται να αξιοποιηθούν και για το ¨»πρασίνισμα» λιμανιών που είναι στη δύναμη του ΤΑΙΠΕΔ καθώς μέχρι το 2030 λόγω των απαιτήσεων του ευρωπαϊκού κανονισμού «FuelEU maritime» θα πρέπει τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας να ηλεκτροδοτούν τα πλοία από στη στεριά (containerships, επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια) εφόσον μένουν πάνω από δυο ώρες το λιμάνι.
Τα λιμάνια
To ΤΑΙΠΕΔ έχει την ευθύνη ως αρχή σχεδιασμού λιμένος για τα παρακάτω λιμάνια «και ανεξαρτήτως της μετοχικής σύνθεσης αυτών: 1) Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (Ο.Λ.Π.), 2) Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ.), 3) Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.), 4) Οργανισμός Λιμένος Καβάλας (Ο.Λ.Κ.), 5) Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας (Ο.Λ.ΗΓ.), 6) Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ.), 7) Οργανισμός Λιμένος Βόλου (Ο.Λ.Β.), 8) Οργανισμός Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ.), 9) Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.), 10) Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας (Ο.Λ.Ρ.), 11) Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (Ο.Λ.Λ.), 12) Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (Ο.Λ.Η.)».
Ωστόσο με υπουργικές αποφάσεις μπορεί να «αναλάβει» και άλλα λιμάνια. Ήδη έχουν προστεθεί το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, ο Λιμένας Σκιάθου, ο Οργανισμός Λιμένων Νήσου Ευβοίας Α.Ε. (Ο.Λ.Ν.Ε. Α. Ε.) – Λιμένας Κύμης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης
![Λιμάνι Ηρακλείου: Στη Βουλή η επικύρωση της σύμβασης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/λιμανι-ηρακλειου-600x344.jpg)
Στη Βουλή η επικύρωση της σύμβασης για το λιμάνι του Ηρακλείου
Ποιες οι υποχρεώσεις του νέου επενδυτή - Ίδρυση λιμενικού Ταμείου για τους χώρους που δεν παραχωρούνται
![ΤΑΙΠΕΔ: Πράσινη χρηματοδότηση 10 εκατ. από ΕΕ για 4 λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/limani_lavrio-600x337.jpeg)
Στην «πρίζα» 4 λιμάνια με 10 εκατ. ευρώ από την ΕΕ
Τα χρήματα αποσκοπούν στην ανάπτυξη υποδομών cold ironing και την εκπόνηση σχετικών μελετών, αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
![ΟΛΘ: Παραιτήθηκε ο CEO της εταιρείας Arie Koppelaar](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olth-scaled-1-600x400.jpg)
Παραιτήθηκε ο CEO του ΟΛΘ Arie Koppelaar
Τι αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης