
Εννέα στους δέκα ταξιδιώτες (ποσοστό 88%) θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για εμπειρίες το 2024 σε σύγκριση με το 2023. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Mastercard, που εξετάζει τους λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες προτιμούν να δαπανούν χρήματα σε εμπειρίες, ιδίως σε μια χρονιά γεμάτη από παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις, περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο των 16.000 καταναλωτών, ανέδειξε ότι φέτος τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι διεθνείς επισκέπτες θα επικεντρωθούν σε τέτοιου είδους δαπάνες.
Τουρισμός: Ποια ταξίδια προτιμούν οι Έλληνες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παράλληλα επιβεβαιώνεται, από στοιχεία του Οικονομικού Ινστιτούτου της Mastercard, τα οποία αποκαλύπτουν ότι το μερίδιο των δαπανών για εμπειρίες, όπως τα ταξίδια ή το φαγητό σε όλη την Ευρώπη, αυξήθηκε το 2023, αγγίζοντας το 22% των συνολικών δαπανών, έναντι 19% το 2019, ενώ συγκριτικά το ποσοστό των δαπανών για υλικά αγαθά παρέμεινε σταθερό.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι κορυφαίες εμπειρίες που οι άνθρωποι περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία φέτος σχετίζονται με τα ταξίδια, ενώ ακολουθούν μουσικά γεγονότα, εμπειρίες σε εξωτερικούς χώρους, γαστρονομικές εκδρομές και αποδράσεις με στόχο την ευεξία.
Οι λόγοι
Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους επικεντρωνόμαστε σε τέτοιου είδους επενδύσεις χρημάτων, το «άυλο» όφελος των εμπειριών αναφέρεται ως βασικός παράγοντας. Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, σε πλήρη αντίθεση με το 4% που θεωρεί ότι σπάνια ή ποτέ δεν αξίζουν. Μάλιστα, το 29% των καταναλωτών προτεραιοποιεί την εξοικονόμηση χρημάτων για εμπειρίες στο πλαίσιο του συνολικού οικονομικού προϋπολογισμού τους.
Παράλληλα, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εμπειρίες είναι αυτές που εξασφαλίζουν τις καλύτερες αναμνήσεις τους, με πάνω από το ένα τρίτο (35%) να εκφράζει ότι αυτές τους βοήθησαν να δουν τον κόσμο υπό νέο πρίσμα, και το 33% να υποστηρίζει ότι οι κοινές εμπειρίες με άλλους είναι ιδιαίτερα εποικοδομητικές, είτε πρόκειται για την εξερεύνηση ενός νέου προορισμού, είτε για την παρακολούθηση μιας πολιτιστικής εκδήλωσης, είτε απλώς για την απόλαυση ενός γεύματος μαζί. Πάνω από 4 στους 10 (41%) δήλωσαν ότι καθοριστικό ρόλο στην απόφαση να «επενδύσουν» σε μια εμπειρία διαδραματίζει η μοναδικότητά της, αναδεικνύοντας έτσι την επιθυμία να δημιουργήσουν αναμνήσεις για όλη τους τη ζωή.

Η επιθυμία αυτή δίνει ώθηση στα ταξίδια, με το 26% των καταναλωτών να αναφέρουν ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν και πάνω από 4 στους 10 (41%) ότι θα ταξίδευαν σε άλλη χώρα ή ήπειρο μόνο και μόνο για να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία που τους ενθουσιάζει.
Δηλώσεις
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe, στο Οικονομικό Ινστιτούτο της Mastercard, σχολιάζει: «Οι καταναλωτές έχουν αναμφίβολα έρθει αντιμέτωποι με δύσκολες επιλογές όσον αφορά την ιεράρχηση των αγορών τους τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, η επιθυμία για ουσιαστικές εμπειρίες παραμένει ισχυρή. Καθώς οι αντίξοες συνθήκες από τον υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια σταδιακά υποχωρούν, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αξιοποιήσουν την αγοραστική τους δύναμη σε δαπάνες διακριτικής ευχέρειας. Ο ενθουσιασμός που προκαλείται από σημαντικά γεγονότα, όπως οι παγκόσμιοι αθλητικοί αγώνες, οι περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και τα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα φέτος στην Ευρώπη, πιθανότατα θα διατηρήσει τις δαπάνες αυτές σε υψηλά επίπεδα.»
Ο Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer στη Mastercard, δήλωσε σχετικά: «Δεν είναι να απορεί κανείς που οι Ευρωπαίοι δίνουν έμφαση στις εμπειρίες όσο ποτέ άλλοτε. Η Ευρώπη φιλοξενεί μια ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά, ανεπανάληπτες αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις και απίστευτους χώρους που την καθιστούν ιδανικό σκηνικό για αναμνήσεις που διαρκούν μια ζωή. Στόχος μας με την πλατφόρμα Priceless της Mastercard, είναι να συνδέσουμε τους ανθρώπους με τα πάθη τους, να δημιουργούν ισχυρότερους δεσμούς κάθε μέρα και παντού. Η συγκεκριμένη έρευνα βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που οι άνθρωποι θέτουν ως προτεραιότητα το 2024 και μετά, και πώς μπορούμε να φέρουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χαρά στις ζωές τους. Σήμερα, προσφέρουμε αμέτρητες ανεκτίμητες εμπειρίες σε πάνω από 30 προορισμούς παγκοσμίως. Καθώς διανύουμε ένα μεγάλο καλοκαίρι για την Ευρώπη, έχουμε δώσει πρόσβαση σε μερικές από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες στον κόσμο, όπως ο τελικός του UEFA Champions League, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Πρωτάθλημα Γκολφ Open, εκατοντάδες συναυλίες της Live Nation και πολλά άλλα.»


Latest News

Έρχεται μπαράζ deals στα ξενοδοχεία - Τι πυροδοτεί το επενδυτικό ενδιαφέρον
Στην έβδομη θέση στην Ευρώπη το 2024 η χώρα μας στις συναλλαγές ξενοδοχειακών assets - H μέση τιμή των συναλλαγών ανά ξενοδοχείο ήταν 29 εκατ. ευρώ το 2023
![Ξενοδοχεία: «Τσίμπησαν» οι τιμές το 2024 – Πόσο κόστισε η διανυκτέρευση [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/hotels-600x420.jpg)
«Τσίμπησαν» οι τιμές στα ξενοδοχεία το 2024 – Πόσο κόστισε η διανυκτέρευση [πίνακας]
Τι δείχνει αποκαλύπτει η Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο 2024

Σε ρυθμούς κανονικότητας η Σαντορίνη - Το ειδικό πλάνο τουριστικής προβολής
Με θέμα την κατάρτιση ειδικού πλάνου για την προβολή της Σαντορίνης πραγματοποιήθηκε συνάντηση υπό την υπουργό Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη

Ξενοδοχεία: Μεγαλύτερη σεζόν και ενισχυμένη συνεισφορά στην οικονομία
Στην έρευνα του ΙΤΕΠ, σημειώνεται πως οι συνολικές επενδύσεις των ξενοδοχείων για το 2024, ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ

Με το «δεξί» ο τουρισμός για το 2025 - Ποιοι γέμισαν τα ταμεία
Το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 87,5 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2025 σύμφωνα με την ΤτΕ

H Visa express εκτοξεύει τον τουρισμό του Αν. Αιγαίου - Νέα άνοδος των Τούρκων επισκεπτών
Το 2024 την visa express αξιοποίησαν πάνω από 104.700 Τούρκοι τουρίστες - Πρωταθλήτρια στις θεωρήσεις η Μυτιλήνη με 27.600 και ακολούθησε η Χίος με 25.000 περίπου

Στροφή στην πολυτέλεια - Αυξάνονται οι κρατήσεις για luxury ταξίδια
Καλό σημάδι για τον τουρισμό και την οικονομία των ΗΠΑ η αύξηση των χλιδάτων κρατήσεων

Διάκριση για το εστιατόριο CHES του Ομίλου Calilo
Η επιβράβευση του fine dining εστιατορίου του Ομίλου Calilo επιβεβαιώνει τη θέση του ανάμεσα στα κορυφαία εστιατόρια της Ελλάδας για το 2025

Μετά τους σεισμούς, η ανάκαμψη και η αισιοδοξία - Η Σαντορίνη ετοιμάζεται για τη σεζόν
Η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αποσύρθηκε στις αρχές Μαρτίου και όλα επέστρεψαν σε ρυθμούς προετοιμασίας για τη σεζόν

Αυξημένο το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΞΕΕ από το 2020, έως σήμερα ο αριθμός των ξενοδοχείων στη χώρα έχει ξεπεράσει τις 10.000