Εννέα στους δέκα ταξιδιώτες (ποσοστό 88%) θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για εμπειρίες το 2024 σε σύγκριση με το 2023. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Mastercard, που εξετάζει τους λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες προτιμούν να δαπανούν χρήματα σε εμπειρίες, ιδίως σε μια χρονιά γεμάτη από παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις, περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο των 16.000 καταναλωτών, ανέδειξε ότι φέτος τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι διεθνείς επισκέπτες θα επικεντρωθούν σε τέτοιου είδους δαπάνες.
Τουρισμός: Ποια ταξίδια προτιμούν οι Έλληνες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παράλληλα επιβεβαιώνεται, από στοιχεία του Οικονομικού Ινστιτούτου της Mastercard, τα οποία αποκαλύπτουν ότι το μερίδιο των δαπανών για εμπειρίες, όπως τα ταξίδια ή το φαγητό σε όλη την Ευρώπη, αυξήθηκε το 2023, αγγίζοντας το 22% των συνολικών δαπανών, έναντι 19% το 2019, ενώ συγκριτικά το ποσοστό των δαπανών για υλικά αγαθά παρέμεινε σταθερό.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι κορυφαίες εμπειρίες που οι άνθρωποι περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία φέτος σχετίζονται με τα ταξίδια, ενώ ακολουθούν μουσικά γεγονότα, εμπειρίες σε εξωτερικούς χώρους, γαστρονομικές εκδρομές και αποδράσεις με στόχο την ευεξία.
Οι λόγοι
Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους επικεντρωνόμαστε σε τέτοιου είδους επενδύσεις χρημάτων, το «άυλο» όφελος των εμπειριών αναφέρεται ως βασικός παράγοντας. Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, σε πλήρη αντίθεση με το 4% που θεωρεί ότι σπάνια ή ποτέ δεν αξίζουν. Μάλιστα, το 29% των καταναλωτών προτεραιοποιεί την εξοικονόμηση χρημάτων για εμπειρίες στο πλαίσιο του συνολικού οικονομικού προϋπολογισμού τους.
Παράλληλα, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εμπειρίες είναι αυτές που εξασφαλίζουν τις καλύτερες αναμνήσεις τους, με πάνω από το ένα τρίτο (35%) να εκφράζει ότι αυτές τους βοήθησαν να δουν τον κόσμο υπό νέο πρίσμα, και το 33% να υποστηρίζει ότι οι κοινές εμπειρίες με άλλους είναι ιδιαίτερα εποικοδομητικές, είτε πρόκειται για την εξερεύνηση ενός νέου προορισμού, είτε για την παρακολούθηση μιας πολιτιστικής εκδήλωσης, είτε απλώς για την απόλαυση ενός γεύματος μαζί. Πάνω από 4 στους 10 (41%) δήλωσαν ότι καθοριστικό ρόλο στην απόφαση να «επενδύσουν» σε μια εμπειρία διαδραματίζει η μοναδικότητά της, αναδεικνύοντας έτσι την επιθυμία να δημιουργήσουν αναμνήσεις για όλη τους τη ζωή.
Η επιθυμία αυτή δίνει ώθηση στα ταξίδια, με το 26% των καταναλωτών να αναφέρουν ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν και πάνω από 4 στους 10 (41%) ότι θα ταξίδευαν σε άλλη χώρα ή ήπειρο μόνο και μόνο για να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία που τους ενθουσιάζει.
Δηλώσεις
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe, στο Οικονομικό Ινστιτούτο της Mastercard, σχολιάζει: «Οι καταναλωτές έχουν αναμφίβολα έρθει αντιμέτωποι με δύσκολες επιλογές όσον αφορά την ιεράρχηση των αγορών τους τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, η επιθυμία για ουσιαστικές εμπειρίες παραμένει ισχυρή. Καθώς οι αντίξοες συνθήκες από τον υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια σταδιακά υποχωρούν, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αξιοποιήσουν την αγοραστική τους δύναμη σε δαπάνες διακριτικής ευχέρειας. Ο ενθουσιασμός που προκαλείται από σημαντικά γεγονότα, όπως οι παγκόσμιοι αθλητικοί αγώνες, οι περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και τα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα φέτος στην Ευρώπη, πιθανότατα θα διατηρήσει τις δαπάνες αυτές σε υψηλά επίπεδα.»
Ο Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer στη Mastercard, δήλωσε σχετικά: «Δεν είναι να απορεί κανείς που οι Ευρωπαίοι δίνουν έμφαση στις εμπειρίες όσο ποτέ άλλοτε. Η Ευρώπη φιλοξενεί μια ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά, ανεπανάληπτες αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις και απίστευτους χώρους που την καθιστούν ιδανικό σκηνικό για αναμνήσεις που διαρκούν μια ζωή. Στόχος μας με την πλατφόρμα Priceless της Mastercard, είναι να συνδέσουμε τους ανθρώπους με τα πάθη τους, να δημιουργούν ισχυρότερους δεσμούς κάθε μέρα και παντού. Η συγκεκριμένη έρευνα βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που οι άνθρωποι θέτουν ως προτεραιότητα το 2024 και μετά, και πώς μπορούμε να φέρουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χαρά στις ζωές τους. Σήμερα, προσφέρουμε αμέτρητες ανεκτίμητες εμπειρίες σε πάνω από 30 προορισμούς παγκοσμίως. Καθώς διανύουμε ένα μεγάλο καλοκαίρι για την Ευρώπη, έχουμε δώσει πρόσβαση σε μερικές από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες στον κόσμο, όπως ο τελικός του UEFA Champions League, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Πρωτάθλημα Γκολφ Open, εκατοντάδες συναυλίες της Live Nation και πολλά άλλα.»
Latest News
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts
Έκρηξη τουριστικών επενδύσεων στη Μήλο – Ποιοι επιχειρηματίες χτίζουν ξενοδοχεία
Η Μήλος συγκεντρώνει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον – Καταλύτης η αύξηση του τουριστικού ρεύματος
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης