![Mastercard: Η «οικονομία των εμπειριών» κερδίζει έδαφος Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/travel-1934330_960_720.jpg)
Εννέα στους δέκα ταξιδιώτες (ποσοστό 88%) θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για εμπειρίες το 2024 σε σύγκριση με το 2023. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Mastercard, που εξετάζει τους λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες προτιμούν να δαπανούν χρήματα σε εμπειρίες, ιδίως σε μια χρονιά γεμάτη από παγκόσμιες αθλητικές διοργανώσεις, περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο των 16.000 καταναλωτών, ανέδειξε ότι φέτος τόσο οι Ευρωπαίοι όσο και οι διεθνείς επισκέπτες θα επικεντρωθούν σε τέτοιου είδους δαπάνες.
Τουρισμός: Ποια ταξίδια προτιμούν οι Έλληνες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τάση αυτή παράλληλα επιβεβαιώνεται, από στοιχεία του Οικονομικού Ινστιτούτου της Mastercard, τα οποία αποκαλύπτουν ότι το μερίδιο των δαπανών για εμπειρίες, όπως τα ταξίδια ή το φαγητό σε όλη την Ευρώπη, αυξήθηκε το 2023, αγγίζοντας το 22% των συνολικών δαπανών, έναντι 19% το 2019, ενώ συγκριτικά το ποσοστό των δαπανών για υλικά αγαθά παρέμεινε σταθερό.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι κορυφαίες εμπειρίες που οι άνθρωποι περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία φέτος σχετίζονται με τα ταξίδια, ενώ ακολουθούν μουσικά γεγονότα, εμπειρίες σε εξωτερικούς χώρους, γαστρονομικές εκδρομές και αποδράσεις με στόχο την ευεξία.
Οι λόγοι
Αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους επικεντρωνόμαστε σε τέτοιου είδους επενδύσεις χρημάτων, το «άυλο» όφελος των εμπειριών αναφέρεται ως βασικός παράγοντας. Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, σε πλήρη αντίθεση με το 4% που θεωρεί ότι σπάνια ή ποτέ δεν αξίζουν. Μάλιστα, το 29% των καταναλωτών προτεραιοποιεί την εξοικονόμηση χρημάτων για εμπειρίες στο πλαίσιο του συνολικού οικονομικού προϋπολογισμού τους.
Παράλληλα, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι εμπειρίες είναι αυτές που εξασφαλίζουν τις καλύτερες αναμνήσεις τους, με πάνω από το ένα τρίτο (35%) να εκφράζει ότι αυτές τους βοήθησαν να δουν τον κόσμο υπό νέο πρίσμα, και το 33% να υποστηρίζει ότι οι κοινές εμπειρίες με άλλους είναι ιδιαίτερα εποικοδομητικές, είτε πρόκειται για την εξερεύνηση ενός νέου προορισμού, είτε για την παρακολούθηση μιας πολιτιστικής εκδήλωσης, είτε απλώς για την απόλαυση ενός γεύματος μαζί. Πάνω από 4 στους 10 (41%) δήλωσαν ότι καθοριστικό ρόλο στην απόφαση να «επενδύσουν» σε μια εμπειρία διαδραματίζει η μοναδικότητά της, αναδεικνύοντας έτσι την επιθυμία να δημιουργήσουν αναμνήσεις για όλη τους τη ζωή.
Η επιθυμία αυτή δίνει ώθηση στα ταξίδια, με το 26% των καταναλωτών να αναφέρουν ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν και πάνω από 4 στους 10 (41%) ότι θα ταξίδευαν σε άλλη χώρα ή ήπειρο μόνο και μόνο για να ζήσουν μια ξεχωριστή εμπειρία που τους ενθουσιάζει.
Δηλώσεις
Η Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe, στο Οικονομικό Ινστιτούτο της Mastercard, σχολιάζει: «Οι καταναλωτές έχουν αναμφίβολα έρθει αντιμέτωποι με δύσκολες επιλογές όσον αφορά την ιεράρχηση των αγορών τους τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, η επιθυμία για ουσιαστικές εμπειρίες παραμένει ισχυρή. Καθώς οι αντίξοες συνθήκες από τον υψηλό πληθωρισμό και τα υψηλά επιτόκια σταδιακά υποχωρούν, οι καταναλωτές είναι πιθανό να αξιοποιήσουν την αγοραστική τους δύναμη σε δαπάνες διακριτικής ευχέρειας. Ο ενθουσιασμός που προκαλείται από σημαντικά γεγονότα, όπως οι παγκόσμιοι αθλητικοί αγώνες, οι περιοδείες μουσικών καλλιτεχνών και τα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα φέτος στην Ευρώπη, πιθανότατα θα διατηρήσει τις δαπάνες αυτές σε υψηλά επίπεδα.»
Ο Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer στη Mastercard, δήλωσε σχετικά: «Δεν είναι να απορεί κανείς που οι Ευρωπαίοι δίνουν έμφαση στις εμπειρίες όσο ποτέ άλλοτε. Η Ευρώπη φιλοξενεί μια ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά, ανεπανάληπτες αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις και απίστευτους χώρους που την καθιστούν ιδανικό σκηνικό για αναμνήσεις που διαρκούν μια ζωή. Στόχος μας με την πλατφόρμα Priceless της Mastercard, είναι να συνδέσουμε τους ανθρώπους με τα πάθη τους, να δημιουργούν ισχυρότερους δεσμούς κάθε μέρα και παντού. Η συγκεκριμένη έρευνα βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που οι άνθρωποι θέτουν ως προτεραιότητα το 2024 και μετά, και πώς μπορούμε να φέρουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χαρά στις ζωές τους. Σήμερα, προσφέρουμε αμέτρητες ανεκτίμητες εμπειρίες σε πάνω από 30 προορισμούς παγκοσμίως. Καθώς διανύουμε ένα μεγάλο καλοκαίρι για την Ευρώπη, έχουμε δώσει πρόσβαση σε μερικές από τις πιο συναρπαστικές εμπειρίες στον κόσμο, όπως ο τελικός του UEFA Champions League, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το Πρωτάθλημα Γκολφ Open, εκατοντάδες συναυλίες της Live Nation και πολλά άλλα.»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σάμος: Το ελληνικό νησί που οι Ελβετοί αποθεώνουν ως το πιο αντισυμβατικό, ιδανικό για φυσιολάτρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/shutterstock_383211916-600x400.jpg)
Πιο ελληνικό νησί αποθεώνουν οι Ελβετοί ως το πιο αντισυμβατικό
Ως σημείο εκκίνησης στη διαδρομή τους προς το βορειοανατολικό Αιγαίο συστήνει τη Σάμο η ταξιδιωτική πλατφόρμα flyedelweiss.com που εμπιστεύονται οι Ελβετοί τουρίστες
![Διαβατήρια: Η Σιγκαπούρη έχει το ισχυρότερο στον κόσμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/passport-768x535-1-600x418.webp)
Ποια χώρα έχει το ισχυρότερο διαβατήριο στον κόσμο
Ο Henley Passport Index εξετάζει 199 διαβατήρια και 227 ταξιδιωτικούς προορισμούς
![ΕΛΣΤΑΤ: «Κόβουν» δαπάνες και διανυκτερεύσεις οι Ελληνες τουρίστες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/tourism-1-600x400.jpg)
«Κόβουν» δαπάνες και διανυκτερεύσεις οι Ελληνες τουρίστες - Τι δείχνει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ
Τα άτομα 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον 1 ταξίδι το 2023 ανήλθαν σε 4,1 εκατομμύρια σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
![Airbnb: «Έκρηξη» διανυκτερεύσεων το 2023 στην Ελλάδα – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/airbnb-600x400.jpg)
«Καλπάζει» το Airbnb σε Ελλάδα και Ευρώπη - Ο χάρτης με τις κρατήσεις [γραφήματα]
Το Airbnb στην Ελλάδα το 2023 σημείωσε εκρηκτικη άνοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat - Ο τουρισμός έχει ανακάμψει μετά την πανδημία
![Ελληνικός τουρισμός: Οκτώ συν ένα projects που αλλάζουν το τοπίο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Mandarin-Oriental-Costa-Navarino-Ormos-Beach-Club-600x449.jpg)
Οκτώ συν ένα projects που αλλάζουν τον ελληνικό τουρισμό
Πρόκειται για επενδύσεις τις περισσότερες εκ των οποίων θα διαχειρίζονται πρωτοεμφανιζόμενες στην χώρα μας διεθνείς πολυτελείς αλυσίδες
![Τουρισμός: Από πού έρχονται οι περισσότεροι επισκέπτες – Ποιοι βάζουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/02tourismos10-600x375.jpg)
Οι πιο «ανοιχτοχέρηδες» τουρίστες - Ποιοι και τι αφήνουν στην Ελλάδα
Ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τον πήχη των εσόδων του 2024
![Υπερτουρισμός: Οι αντιδράσεις των Ευρωπαίων και η εικόνα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tpurismq-600x400.jpg)
«Τουρισμοφοβία»: Οι αντιδράσεις των Ευρωπαίων και η εικόνα στην Ελλάδα
Ο υπερτουρισμός δημιουργεί μία νέα μορφή «αποικισμού» στην Ευρώπη και οι κάτοικοι δεν είναι διατεθειμένοι να το ανεχθούν
![Μύκονος: Πόσο ενοικιάζονται φέτος οι βίλες στο νησί – Γιατί πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/mykonos-scaled-1024x575-1-1024x575-600x337.jpg)
Η Μύκονος πληρώνει τα λάθη της - Γιατί πέφτουν οι τιμές στις βίλες
Η Μύκονος, οι βίλες και το υψηλό κόστος διακοπών - Τι συμβαίνει φέτος με την τουριστική κίνηση στο νησί των Ανέμων
![Τουρισμός: Σχεδόν 7 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα στο πεντάμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tourism-600x400.jpg)
Σχεδόν 7 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα στο 5μηνο - Αύξηση εσόδων κατά 6,8% τον Μάιο
Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 6,8% το Μάιο του 2024, αγγίζοντας τα 3,8 δισ. ευρώ κάτι που αποτυπώνει θετική πορεία για τον τουρισμό
![Πολ Κόλσον: Όλο το σχέδιο του Ιρλανδού κροίσου για 5άστερο ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/bod-PC-489x600.jpeg)
Κόλσον: Όλο το σχέδιο του Ιρλανδού κροίσου για 5άστερο ξενοδοχείο στο Πόρτο Χέλι
Τι σχεδιάζει ο Ιρλανδός μεγιστάνας Πολ Κόλσον στην περιοχή - Τι αποκαλύπτει η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων