Να δώσει… χρόνο στις εξαγορές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν τους καρπούς τους αποφάσισε η εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ «Κρητικός», επιλέγοντας παράλληλα να εστιάσει στην ενδυνάμωση των υποδομών logistics αλλά και των καταστημάτων franchise.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η συγκυρία δεν ευνοεί έντονα επιθετικές κινήσεις με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους (EBITDA) σε επίπεδα πέριξ του 4%.

Τι δείχνει η σύγκριση τιμών στο «ράφι» σε Ελλάδα και Γερμανία – Έρευνα του ΙΕΛΚΑ [Πίνακες]

Επενασχεδιασμός δικτύου «Κρητικός»

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται στοχευμένα ανοίγματα περίπου 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τους επόμενους μήνες σε Αττική και στην νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και η επέκταση του δικτύου franchise ενώ εξετάζεται και ο επανασχεδιασμός του δικτύου, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των σημείων πώλησης.

Επενδύσεις στα logistics

Αυτό ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα σταματήσει να συμμετέχει στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη συγκέντρωση του κλάδου. Τουναντίον, όπως εξηγεί ανώτερο στέλεχος στον ΟΤ παρακολουθεί στενά τις διεργασίες και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία είναι έτοιμη να αναλάβει πρωτοβουλίες.

Κομβικό σημείο της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας είναι η ενίσχυση των υποδομών logistics. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ για τη φετινή για τον εκσυγχρονισμό των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει πρόθεση να συνεχισθεί η αναβάθμισή τους και την επόμενη χρονιά.

Η «απάντηση» στην ακρίβεια

Ιδιαίτερα έμφαση δίδεται και στην συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» πειστικότερα στην παραπάνω ανάγκη των νοικοκυριών, η αλυσίδα υπό την καθοδήγηση του Άγγελου Κρητικού σχεδιάζει να δώσει έμφαση στον εμπλουτισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό της.

«Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές. Ο κόσμος είναι μουδιασμένος με την ακρίβεια και στρέφεται στα φθηνά προϊόντα. Εννέα στους δέκα επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της Κρητικός.

Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.

Καμπάνια για τις τιμές

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει «καμπάνια» για την προσπάθεια που κάνει να μειώσει τις τιμές, παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα προϊόντων όπως η ζάχαρη, οι τιμές των οποίων έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την αρχή του έτους.

Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση έως και το 2023 ολοκλήρωσε επτά εξαγορές σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ρόδο, Θεσσαλονίκη), με την πιο πρόσφατη να έρχεται πέρυσι με την απόκτηση των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη.

Σήμερα, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Κέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πέρυσι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται πως θα πλησιάσει τα 800 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις