Να δώσει… χρόνο στις εξαγορές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν τους καρπούς τους αποφάσισε η εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ «Κρητικός», επιλέγοντας παράλληλα να εστιάσει στην ενδυνάμωση των υποδομών logistics αλλά και των καταστημάτων franchise.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η συγκυρία δεν ευνοεί έντονα επιθετικές κινήσεις με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους (EBITDA) σε επίπεδα πέριξ του 4%.
Τι δείχνει η σύγκριση τιμών στο «ράφι» σε Ελλάδα και Γερμανία – Έρευνα του ΙΕΛΚΑ [Πίνακες]
Επενασχεδιασμός δικτύου «Κρητικός»
Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται στοχευμένα ανοίγματα περίπου 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τους επόμενους μήνες σε Αττική και στην νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και η επέκταση του δικτύου franchise ενώ εξετάζεται και ο επανασχεδιασμός του δικτύου, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των σημείων πώλησης.
Επενδύσεις στα logistics
Αυτό ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα σταματήσει να συμμετέχει στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη συγκέντρωση του κλάδου. Τουναντίον, όπως εξηγεί ανώτερο στέλεχος στον ΟΤ παρακολουθεί στενά τις διεργασίες και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία είναι έτοιμη να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Κομβικό σημείο της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας είναι η ενίσχυση των υποδομών logistics. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ για τη φετινή για τον εκσυγχρονισμό των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει πρόθεση να συνεχισθεί η αναβάθμισή τους και την επόμενη χρονιά.
Η «απάντηση» στην ακρίβεια
Ιδιαίτερα έμφαση δίδεται και στην συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» πειστικότερα στην παραπάνω ανάγκη των νοικοκυριών, η αλυσίδα υπό την καθοδήγηση του Άγγελου Κρητικού σχεδιάζει να δώσει έμφαση στον εμπλουτισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό της.
«Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές. Ο κόσμος είναι μουδιασμένος με την ακρίβεια και στρέφεται στα φθηνά προϊόντα. Εννέα στους δέκα επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της Κρητικός.
Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.
Καμπάνια για τις τιμές
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει «καμπάνια» για την προσπάθεια που κάνει να μειώσει τις τιμές, παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα προϊόντων όπως η ζάχαρη, οι τιμές των οποίων έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την αρχή του έτους.
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση έως και το 2023 ολοκλήρωσε επτά εξαγορές σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ρόδο, Θεσσαλονίκη), με την πιο πρόσφατη να έρχεται πέρυσι με την απόκτηση των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη.
Σήμερα, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Κέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πέρυσι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται πως θα πλησιάσει τα 800 εκατ. ευρώ.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα