Να δώσει… χρόνο στις εξαγορές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν τους καρπούς τους αποφάσισε η εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ «Κρητικός», επιλέγοντας παράλληλα να εστιάσει στην ενδυνάμωση των υποδομών logistics αλλά και των καταστημάτων franchise.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η συγκυρία δεν ευνοεί έντονα επιθετικές κινήσεις με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους (EBITDA) σε επίπεδα πέριξ του 4%.
Τι δείχνει η σύγκριση τιμών στο «ράφι» σε Ελλάδα και Γερμανία – Έρευνα του ΙΕΛΚΑ [Πίνακες]
Επενασχεδιασμός δικτύου «Κρητικός»
Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται στοχευμένα ανοίγματα περίπου 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τους επόμενους μήνες σε Αττική και στην νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και η επέκταση του δικτύου franchise ενώ εξετάζεται και ο επανασχεδιασμός του δικτύου, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των σημείων πώλησης.
Επενδύσεις στα logistics
Αυτό ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα σταματήσει να συμμετέχει στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη συγκέντρωση του κλάδου. Τουναντίον, όπως εξηγεί ανώτερο στέλεχος στον ΟΤ παρακολουθεί στενά τις διεργασίες και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία είναι έτοιμη να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Κομβικό σημείο της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας είναι η ενίσχυση των υποδομών logistics. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ για τη φετινή για τον εκσυγχρονισμό των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει πρόθεση να συνεχισθεί η αναβάθμισή τους και την επόμενη χρονιά.
Η «απάντηση» στην ακρίβεια
Ιδιαίτερα έμφαση δίδεται και στην συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» πειστικότερα στην παραπάνω ανάγκη των νοικοκυριών, η αλυσίδα υπό την καθοδήγηση του Άγγελου Κρητικού σχεδιάζει να δώσει έμφαση στον εμπλουτισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό της.
«Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές. Ο κόσμος είναι μουδιασμένος με την ακρίβεια και στρέφεται στα φθηνά προϊόντα. Εννέα στους δέκα επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της Κρητικός.
Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.
Καμπάνια για τις τιμές
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει «καμπάνια» για την προσπάθεια που κάνει να μειώσει τις τιμές, παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα προϊόντων όπως η ζάχαρη, οι τιμές των οποίων έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την αρχή του έτους.
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση έως και το 2023 ολοκλήρωσε επτά εξαγορές σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ρόδο, Θεσσαλονίκη), με την πιο πρόσφατη να έρχεται πέρυσι με την απόκτηση των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη.
Σήμερα, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Κέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πέρυσι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται πως θα πλησιάσει τα 800 εκατ. ευρώ.
Latest News
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%