
Να δώσει… χρόνο στις εξαγορές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν τους καρπούς τους αποφάσισε η εταιρεία ΑΝΕΔΗΚ «Κρητικός», επιλέγοντας παράλληλα να εστιάσει στην ενδυνάμωση των υποδομών logistics αλλά και των καταστημάτων franchise.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η συγκυρία δεν ευνοεί έντονα επιθετικές κινήσεις με δεδομένη την πίεση που υφίστανται τα εισοδήματα των νοικοκυριών αλλά και την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους (EBITDA) σε επίπεδα πέριξ του 4%.
Τι δείχνει η σύγκριση τιμών στο «ράφι» σε Ελλάδα και Γερμανία – Έρευνα του ΙΕΛΚΑ [Πίνακες]
Επενασχεδιασμός δικτύου «Κρητικός»
Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται στοχευμένα ανοίγματα περίπου 4 με 5 εταιρικών καταστημάτων τους επόμενους μήνες σε Αττική και στην νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές προοπτικές λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος και η επέκταση του δικτύου franchise ενώ εξετάζεται και ο επανασχεδιασμός του δικτύου, με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης των σημείων πώλησης.
Επενδύσεις στα logistics
Αυτό ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως η εταιρεία θα σταματήσει να συμμετέχει στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για τη συγκέντρωση του κλάδου. Τουναντίον, όπως εξηγεί ανώτερο στέλεχος στον ΟΤ παρακολουθεί στενά τις διεργασίες και εφόσον παρουσιαστεί ευκαιρία είναι έτοιμη να αναλάβει πρωτοβουλίες.
Κομβικό σημείο της στρατηγικής ανάπτυξης της αλυσίδας είναι η ενίσχυση των υποδομών logistics. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ για τη φετινή για τον εκσυγχρονισμό των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα Αττικής αλλά και στη Θεσσαλονίκη ενώ υπάρχει πρόθεση να συνεχισθεί η αναβάθμισή τους και την επόμενη χρονιά.
Η «απάντηση» στην ακρίβεια
Ιδιαίτερα έμφαση δίδεται και στην συγκράτηση ή και μείωση των τιμών. Προκειμένου μάλιστα να «απαντήσει» πειστικότερα στην παραπάνω ανάγκη των νοικοκυριών, η αλυσίδα υπό την καθοδήγηση του Άγγελου Κρητικού σχεδιάζει να δώσει έμφαση στον εμπλουτισμό και την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που απαρτίζουν το χαρτοφυλάκιό της.
«Τα νοικοκυριά αγοράζουν πλέον με βασικό κριτήριο τις τιμές. Ο κόσμος είναι μουδιασμένος με την ακρίβεια και στρέφεται στα φθηνά προϊόντα. Εννέα στους δέκα επιλέγουν τα φθηνότερα προϊόντα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση της Κρητικός.
Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται ραγδαία το τελευταίο διάστημα και θεωρείται ως μια διέξοδος για τα νοικοκυριά που πιέζονται περισσότερο από την ακρίβεια.
Καμπάνια για τις τιμές
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει «καμπάνια» για την προσπάθεια που κάνει να μειώσει τις τιμές, παρουσιάζοντας μάλιστα συγκεκριμένα παραδείγματα προϊόντων όπως η ζάχαρη, οι τιμές των οποίων έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την αρχή του έτους.
Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση έως και το 2023 ολοκλήρωσε επτά εξαγορές σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ρόδο, Θεσσαλονίκη), με την πιο πρόσφατη να έρχεται πέρυσι με την απόκτηση των σούπερ μάρκετ Katerina’s Market στη Μεσσηνιακή Μάνη.
Σήμερα, λειτουργεί περισσότερα από 450 καταστήματα, διαθέτει 6 Κέντρα Διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.500 εργαζομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πέρυσι ο τζίρος της ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται πως θα πλησιάσει τα 800 εκατ. ευρώ.


Latest News

Η δημιουργία του 4ου πόλου από Prada και Versace - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
H Prada ενώνει τις δυνάμεις της με την Versace για να «χτυπήσει» LVMH, Kering, Capri - Ανοδική η πορεία της στην ελληνική αγορά

Επιμένουν στους στόχους τριετίας οι τράπεζες παρά την επίδραση Τραμπ
Η διοίκηση της Πειραιώς στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων περιέγραψε τα νέα σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων - Έμφαση στις νέες πηγές εσόδων από τις τράπεζες

Στα σκαριά νέα εξαγορά από την Performance Technologies - Στο ραντάρ εταιρεία AI
Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης, είπε ο CEO της Performance Technologies, για να διευκρινίσει ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με ελληνική εταιρεία AI

Οι άξονες του στρατηγικού σχεδίου της Πειραιώς ως το 2028 - Τι αποκάλυψε ο Χρ. Μεγάλου
Ο CEO της Πειραιώς αναφέρθηκε και στη συμφωνία για την απόκτηση του 90% της μητρικής εταιρείας της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θετικοί οι οιωνοί για τα AUMs των ελληνικών τραπεζών το 2025 - Τι εκτιμά η Jefferies
Τα υπό διαχείριση κεφάλαια (AUM) αυξήθηκαν κατά 9% το πρώτο τρίμηνο - Η Jefferies και οι ελληνικές τράπεζες

THEON: Αύξηση εσόδων 61%, νέες παραγγελίες ύψους 466 εκατ. ευρώ το 2024
Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψε η THEON το 2024 ενώ περαιτέρω ισχυρή ανάπτυξη προβλέπει για το 2025

Στο πλευρό 98 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν σε σχολεία τυφλών η αλυσίδα Μασούτης
H οικογένεια της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. «αγκαλιάζει με αγάπη και ευαισθησία τα παιδιά με οπτική αναπηρία, αναλαμβάνοντας έναν ιδιαίτερο ρόλο: αυτόν του νονού και της νονάς»

Τι αλλάζει με την ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές - Οδηγός ΕΑΕΕ
Όλες οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 500.000 ευρώ υποχρεούνται να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο

Εδραιώνει τη θέση της ως εργοδότης επιλογής η HELLENiQ ENERGY
Προσέλκυση ταλέντων, σύνδεση με Έλληνες του εξωτερικού και συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια

Tρόφιμα πρώτης ανάγκης διένειμε σε 598 οικογένειες η PCT
Έμπρακτη στήριξη ευάλωτων οικογενειών την πασχαλινή περίοδο από την COSCO - PCT