
Μετά από χρόνια κερδών και αδυσώπητης λιτότητας, η Stellantis, εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με μάρκες όπως η Chrysler και η Jeep στο ενεργητικό της έχει παρουσιάσει ένα πολύ απογοητευτικό εξάμηνο όσον αφορά τα αποτελέσματά της. Η εταιρεία αντιμετωπίζει μάλιστα προβλήματα με την πώληση των αυτοκινήτων Jeep σε μια εποχή που η ζήτηση για SUV δεν ήταν ποτέ υψηλότερη, σημειώνει το Bloomberg.
Το τμήμα Ram pickup οχημάτων χάνει συνεχώς πωλήσεις από εκεί που ανταγωνιζόταν τη Chevrolet της General Motors Co. και το μόνο μοντέλο που εξακολουθεί να παράγει η Chrysler είναι ένα μίνι βαν. Τουλάχιστον επτά ανώτερα στελέχη έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία από τον Ιανουάριο και η μετοχή της έχει πέσει κατά 40% από το υψηλό ρεκόρ που είχε επιτευχθεί τον Μάρτιο.
Τσουχτερός ο αμερικανικός περιβαλλοντικός λογαριασμός για την Stellantis
Οι αποτυχίες ήρθαν σωρηδόν για τον 65χρονο CEO Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος μόλις πριν από τρεις μήνες κέρδισε την «ευλογία» των μετόχων για ένα πακέτο αμοιβών ύψους 36,5 εκατ. ευρώ, που τον κατέστησε τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έμφαση που έδωσε στην προσπάθειά του να προστατεύσει το περιθώριο κέρδους οδήγησε τη Stellantis να χρεώνει υψηλότερες τιμές για παλαιότερα προϊόντα από αυτά που είχαν οι ανταγωνιστές στην αγορά, οδηγώντας σε απώλεια μεριδίων και αυξημένα αποθέματα. Η Stellantis μείωσε τις τιμές στα SUV Jeep Compass και Grand Cherokee νωρίτερα φέτος.
Ενώ οι πωλήσεις της Jeep στις ΗΠΑ έπεσαν κατά 19% το δεύτερο τρίμηνο, η μάρκα θα έχει σύντομα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα προς πώληση: ένα μοντέλο που ονομάζεται Recon και η εμφάνισή του μοιάζει με το Jeep Wrangler και το Wagoneer S με 600 ίππους, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Bloomberg.
Η Jeep θα επαναφέρει την παραγωγή του Cherokee, το οποίο έπαψε να παράγεται πέρυσι και άφησε τη μάρκα λιγότερο ανταγωνιστική στο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς SUV. Οι απώλειες της Stellantis αποτέλεσαν κέρδος για την Ford, η φέρνει στην κατηγορία τα Explorer, Escape και Bronco. Η Ford πούλησε περισσότερα από 400.000 SUV το πρώτο εξάμηνο, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Από το 2019 έως την άνοιξη του 2024, η Stellantis αύξησε τις τιμές για τις δύο κορυφαίες μάρκες της – Jeep και Ram – κατά περίπου 50% και 40% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox. O μέσος όρος της βιομηχανίας ήταν περίπου 25% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.
Εκτός από την επαναφορά του Jeep Cherokee, η Stellantis θα αναβιώσει δύο muscle cars της Dodge, το Charger και το Challenger, που η εταιρεία σταμάτησε να παράγει πέρυσι. Συμπληρωματικά, θα μειώσει την παραγωγή στις ΗΠΑ και θα εξετάσει πιο δραστικές αλλαγές.


Latest News

Το Χονγκ Κονγκ σταματάει την αποστολή δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι παράλογες, εκφοβίζουν και επιβάλλουν δασμούς καταχρηστικά, ανακοίνωσαν τα ταχυδρομεία του Χονγκ Κονγκ

Χαμηλότερος από τον αναμενόμενο ο πληθωρισμός στη Βρετανία τον Μάρτιο
Τι θα κάνει η Τράπεζα της Αγγλίας με τα επιτόκια

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%