Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επεκτάθηκε κατά 11%, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 15 χρόνων. Η ιστορία λέει ότι το πρώτο χαλύβδινο εμπορευματοκιβώτιο κατασκευάστηκε το 1956 από τον Malcolm McLean και στις 26 Απριλίου 1956 το «Ideal X» ήταν το πρώτο φορτηγό πλοίο που μετέφερε εμπορεύματα χρησιμοποιώντας τα νέα εμπορευματοκιβώτια του McLean. Από τότε «κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι» και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έγιναν ο βασικός τρόπος μεταφοράς αγαθών και προϊόντων για τελική κατανάλωση.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ραγδαία «πλέοντας» πλάι πλάι με ένα συνεχώς αυξανόμενο θαλάσσιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από το 2010 μέχρι και το 2023, τα φορτία που μεταφέρθηκαν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν από 1,2 δισ. τόνους σε 2,2 δισ. τόνους
Από την αρχή του έτους η μεταφορική ικανότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέκτησε ένα νέο ρεκόρ, καθώς αυξήθηκε κατά 1,6 εκατ. TEU ή 11% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, στα 29,5 εκατ. TEU, σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση του στόλου τα τελευταία 15 χρόνια, αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Παρά την άνοδο της προσφοράς νέας χωρητικότητας, η υψηλή ζήτηση για πλοία συνέβαλε στο να διατηρηθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων σε χαμηλά επίπεδα. Η έντονη αύξηση του όγκου των φορτίων και η επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας συνέβαλαν ώστε να χαράξουν ρότα για τα διαλυτήρια μόλις 36 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 51 χιλ. TEU.
Το ενδιαφέρον
Παρά το ρεκόρ, οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες για νέα πλοία. Μέχρι σήμερα, από την αρχή του έτους, έχουν παραγγελθεί συνολικά 63 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 0,4 εκατ. TEU και η αναλογία παραγγελιών προς στόλο παραμένει υψηλή στο 19%, λέει ο Rasmussen. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες στρέφουν τώρα το ενδιαφέρον τους σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 12.000-17.000 TEU, ενώ την περίοδο 2015-2021 εστίαζαν στη μεγαλύτερη χωρητικότητα φτάνοντας και στη ναυπήγηση πλοίων 24.000 TEU. Η εστίαση των πλοιοκτητών έχει μετατοπιστεί προς τα μικρότερα πλοία, καθώς τα μεγαλύτερα εξυπηρετούν κυρίως γραμμές μεταξύ Ασίας και της Ευρώπης και ήδη εκτιμάται ότι καλύπτουν τις ανάγκες σε αυτές τις εμπορικές διαδρομές.
Η Bimco εκτιμά ότι η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων θα φτάσει τα 30,5 εκατ. μέχρι το τέλος του 2024 και σημειώνει ότι η αύξηση του όγκου των φορτίων είναι απίθανο να συμβαδίσει με αυτή την επέκταση. Συνεπώς θεωρεί ότι περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια, ενώ προειδοποιεί ότι εάν τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ, η ζήτηση για πλοία θα μειωθεί.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος