
Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επεκτάθηκε κατά 11%, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 15 χρόνων. Η ιστορία λέει ότι το πρώτο χαλύβδινο εμπορευματοκιβώτιο κατασκευάστηκε το 1956 από τον Malcolm McLean και στις 26 Απριλίου 1956 το «Ideal X» ήταν το πρώτο φορτηγό πλοίο που μετέφερε εμπορεύματα χρησιμοποιώντας τα νέα εμπορευματοκιβώτια του McLean. Από τότε «κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι» και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έγιναν ο βασικός τρόπος μεταφοράς αγαθών και προϊόντων για τελική κατανάλωση.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ραγδαία «πλέοντας» πλάι πλάι με ένα συνεχώς αυξανόμενο θαλάσσιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από το 2010 μέχρι και το 2023, τα φορτία που μεταφέρθηκαν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν από 1,2 δισ. τόνους σε 2,2 δισ. τόνους
Από την αρχή του έτους η μεταφορική ικανότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέκτησε ένα νέο ρεκόρ, καθώς αυξήθηκε κατά 1,6 εκατ. TEU ή 11% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, στα 29,5 εκατ. TEU, σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση του στόλου τα τελευταία 15 χρόνια, αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Παρά την άνοδο της προσφοράς νέας χωρητικότητας, η υψηλή ζήτηση για πλοία συνέβαλε στο να διατηρηθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων σε χαμηλά επίπεδα. Η έντονη αύξηση του όγκου των φορτίων και η επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας συνέβαλαν ώστε να χαράξουν ρότα για τα διαλυτήρια μόλις 36 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 51 χιλ. TEU.
Το ενδιαφέρον
Παρά το ρεκόρ, οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες για νέα πλοία. Μέχρι σήμερα, από την αρχή του έτους, έχουν παραγγελθεί συνολικά 63 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 0,4 εκατ. TEU και η αναλογία παραγγελιών προς στόλο παραμένει υψηλή στο 19%, λέει ο Rasmussen. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες στρέφουν τώρα το ενδιαφέρον τους σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 12.000-17.000 TEU, ενώ την περίοδο 2015-2021 εστίαζαν στη μεγαλύτερη χωρητικότητα φτάνοντας και στη ναυπήγηση πλοίων 24.000 TEU. Η εστίαση των πλοιοκτητών έχει μετατοπιστεί προς τα μικρότερα πλοία, καθώς τα μεγαλύτερα εξυπηρετούν κυρίως γραμμές μεταξύ Ασίας και της Ευρώπης και ήδη εκτιμάται ότι καλύπτουν τις ανάγκες σε αυτές τις εμπορικές διαδρομές.
Η Bimco εκτιμά ότι η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων θα φτάσει τα 30,5 εκατ. μέχρι το τέλος του 2024 και σημειώνει ότι η αύξηση του όγκου των φορτίων είναι απίθανο να συμβαδίσει με αυτή την επέκταση. Συνεπώς θεωρεί ότι περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια, ενώ προειδοποιεί ότι εάν τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ, η ζήτηση για πλοία θα μειωθεί.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ