Ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επεκτάθηκε κατά 11%, σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο των τελευταίων 15 χρόνων. Η ιστορία λέει ότι το πρώτο χαλύβδινο εμπορευματοκιβώτιο κατασκευάστηκε το 1956 από τον Malcolm McLean και στις 26 Απριλίου 1956 το «Ideal X» ήταν το πρώτο φορτηγό πλοίο που μετέφερε εμπορεύματα χρησιμοποιώντας τα νέα εμπορευματοκιβώτια του McLean. Από τότε «κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι» και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έγιναν ο βασικός τρόπος μεταφοράς αγαθών και προϊόντων για τελική κατανάλωση.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ραγδαία «πλέοντας» πλάι πλάι με ένα συνεχώς αυξανόμενο θαλάσσιο εμπόριο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από το 2010 μέχρι και το 2023, τα φορτία που μεταφέρθηκαν με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν από 1,2 δισ. τόνους σε 2,2 δισ. τόνους
Από την αρχή του έτους η μεταφορική ικανότητα του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέκτησε ένα νέο ρεκόρ, καθώς αυξήθηκε κατά 1,6 εκατ. TEU ή 11% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, στα 29,5 εκατ. TEU, σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση του στόλου τα τελευταία 15 χρόνια, αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO. Παρά την άνοδο της προσφοράς νέας χωρητικότητας, η υψηλή ζήτηση για πλοία συνέβαλε στο να διατηρηθεί η διάλυση των παλαιότερων πλοίων σε χαμηλά επίπεδα. Η έντονη αύξηση του όγκου των φορτίων και η επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας συνέβαλαν ώστε να χαράξουν ρότα για τα διαλυτήρια μόλις 36 πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 51 χιλ. TEU.
Το ενδιαφέρον
Παρά το ρεκόρ, οι πλοιοκτήτες συνεχίζουν να τοποθετούν παραγγελίες για νέα πλοία. Μέχρι σήμερα, από την αρχή του έτους, έχουν παραγγελθεί συνολικά 63 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 0,4 εκατ. TEU και η αναλογία παραγγελιών προς στόλο παραμένει υψηλή στο 19%, λέει ο Rasmussen. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες στρέφουν τώρα το ενδιαφέρον τους σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 12.000-17.000 TEU, ενώ την περίοδο 2015-2021 εστίαζαν στη μεγαλύτερη χωρητικότητα φτάνοντας και στη ναυπήγηση πλοίων 24.000 TEU. Η εστίαση των πλοιοκτητών έχει μετατοπιστεί προς τα μικρότερα πλοία, καθώς τα μεγαλύτερα εξυπηρετούν κυρίως γραμμές μεταξύ Ασίας και της Ευρώπης και ήδη εκτιμάται ότι καλύπτουν τις ανάγκες σε αυτές τις εμπορικές διαδρομές.
Η Bimco εκτιμά ότι η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων θα φτάσει τα 30,5 εκατ. μέχρι το τέλος του 2024 και σημειώνει ότι η αύξηση του όγκου των φορτίων είναι απίθανο να συμβαδίσει με αυτή την επέκταση. Συνεπώς θεωρεί ότι περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια, ενώ προειδοποιεί ότι εάν τα πλοία επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ, η ζήτηση για πλοία θα μειωθεί.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ