Πολλά από τα αρχικά επιχειρηματικά τους σχέδια φαίνεται πως ανατρέπουν οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες στις οποίες βασίζονταν πολλοί ταξιδιώτες για να μπορέσουν να επισκεφτούν τοποθεσίες που αλλιώς θα ήταν αδύνατο.
Το αυξημένο κόστος προκαλεί ολέθρια αποτελέσματα στην πορεία των low budget αεροπορικών, που αναγκάζονται να κάνουν στροφή 180 μοιρών στην πολιτική τους.
Τα κιτ που δίνουν οι αερομεταφορείς για να δελεάσουν βαριά πορτοφόλια
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Southwest Airlines που ανακοίνωσε το τέλος της πολιτικής της για ανοιχτές θέσεις, μια πρακτική 50 ετών να επιτρέπει στους επιβάτες να επιλέγουν τις θέσεις τους με βάση τη σειρά επιβίβασής τους έναντι της προαγοράς.
Στον αντίποδα, η αεροπορική επέλεξε να ακολουθήσει τις περισσότερες άλλες εταιρείες στον κόσμο εκχωρώντας θέσεις και προσφέροντας premium επιλογές σε όλες τις πτήσεις της, ισχυριζόμενη πως έρευνές της διαπίστωσαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών προτιμούσε αυτό το σύστημα. Σκοπεύει μάλιστα να ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες τον Σεπτέμβριο.
Αεροπορικές: Αλλάζουν οι low budget εταιρείες
Η κίνηση ήταν αναμενόμενη, ωστόσο, αποτέλεσε εκπληκτική ανατροπή από την τελευταία ίσως εναπομείνασα αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους των ΗΠΑ που μέχρι στιγμής είχε αντισταθεί σε πολλές αλλαγές των ανταγωνιστών.
Ωστόσο, οι συνθήκες του κλάδου, όπως το υψηλότερο κόστος εργασίας και καυσίμων και η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, σημαίνουν ότι αεροπορικές εταιρείες όπως η Southwest, παλεύουν με μειωμένα κέρδη, παρά τη ζήτηση ρεκόρ για ταξίδια, αναγκάζοντάς τις να αναζητήσουν εναλλακτικές ευκαιρίες εσόδων.
Ο Σαβάνθι Σιθ, αναλυτής αεροπορικών εταιρειών στην Raymond James, υπολόγισε τον Ιούνιο ότι οι εκχωρήσεις θέσεων επί πληρωμή θα μπορούσαν να αποφέρουν έσοδα μεταξύ 600 και 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η προσθήκη οικονομικών θέσεων όπως και premium θα μπορούσε να προσθέσει άλλα 400 εκατομμύρια δολάρια και 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα, αντίστοιχα, εκτίμησε.
Αύξηση εσόδων χωρίς απώλεια πελατών
Η μεγάλη αλλαγή του κλάδου άφησε τους low budget αερομεταφορείς να προσπαθούν να αυξήσουν τα έσοδα χωρίς να απομακρύνουν τους πελάτες, προκαλώντας σημαντικές αλλαγές πολιτικής.
Ο ταξιδιωτικός αναλυτής Χένρι Χάρτεβελντ ανέφερε στο Business Insider ότι αυτές οι προσαρμογές γίνονται καθώς οι εταιρείες εξελίσσονται για να συμβαδίζουν με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών, προσθέτοντας ότι προγράμματα πιστότητας και ορισμένα δρομολόγια θα μπορούσαν να είναι προσοδοφόρα για αυτούς τους μεταφορείς.
«Η νέα πολιτική θέσεων μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω το loyalty πρόγραμμα της Southwest, με το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει στους εγγεγραμμένους χρήστες δωρεάν θέσεις ή άλλες επιβραβεύσεις επειδή είναι πιστοί τακτικοί επιβάτες», τόνισε, προσθέτοντας ότι η εισαγωγή μεταμεσονύκτιων πτήσεων θα την καθιστούσε πιο ανταγωνιστική έναντι των παλαιών ανταγωνιστών της.
Άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους εξελίσσουν παρόμοια επιχειρηματικά μοντέλα τα τελευταία χρόνια.
Η Frontier Airlines και η Spirit Airlines, για παράδειγμα, έβαλαν τέλος στα περισσότερα τέλη ακύρωσης και αλλαγής για τους κατόχους εισιτηρίων. Λειτουργίες που συνήθως ήταν αποδοτικές για τους μεταφορείς αλλά εκνεύριζαν τους πελάτες.
Αυτόν τον μήνα, η Spirit προειδοποίησε για μείωση εσόδων, επειδή λιγότεροι επιβάτες αγόραζαν πρόσθετες υπηρεσίες, που αποτελούν τον βασικό άξονα του επιχειρηματικού μοντέλου της οικονομικής αεροπορικής εταιρείας.
Πρόσθετα τέλη για επιπλέον υπηρεσίες
Αυτά τα τέλη ήταν κρίσιμα για αερομεταφορείς όπως η Spirit, των οποίων τα μοντέλα εσόδων δεν προσφέρουν δωρεάν μεταφορά χειραποσκευών και αναψυκτικά, σε αντίθεση με τις παλαιού τύπου αεροπορικές εταιρείες.
Εν τω μεταξύ, η JetBlue χρεώνει τώρα έως και $50 για δημοφιλείς θέσεις, όπως στο παράθυρο και στο διάδρομο προς το μπροστινό μέρος της κανονικής καμπίνας στην οικονομική πτέρυγα.
Αυτό έγινε αφού ένας ομοσπονδιακός δικαστής μπλόκαρε την προγραμματισμένη συγχώνευση της JetBlue με την Spirit. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε επίσης την JetBlue στον επανασχεδιασμό του δικτύου δρομολογίων της.
Τι ακολουθεί στη Southwest;
Η Southwest είπε ότι περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά της θα ανακοινωθούν την ημέρα επενδυτών τον Σεπτέμβριο.
«Αυτό θέλουν οι πελάτες μας», είπε ο CEO Μπομπ Τζόρνταν την Πέμπτη στο CNBC, προσθέτοντας ότι η εταιρεία εργαζόταν πάνω στις αλλαγές για πάνω από ένα χρόνο.
«Ξέρω ότι θα υπάρξουν πελάτες που τάσσονται υπέρ της ελεύθερης επιλογής θέσεων», είπε ο Τζόρνταν. «Αποτελούν όμως μειοψηφία, όπως είδαμε και από τότε που αντιμετωπίσαμε το ίδιο πρόβλημα όταν αποσύραμε τις πλαστικές κάρτες επιβίβασης και τους ξηρούς καρπούς, οπότε είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να κερδίσουμε το στοίχημα», κατέληξε.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» για ανοικοδόμηση ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών
Κατρακυλά η δημοτικότητα του Μακρόν στη Γαλλία - Ο Μπαϊρού προσπαθεί να μη γίνει Μπαρνιέ
Η Γαλλία βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση με τα οικονομικά της - Οι επόμενες κινήσεις Μπαϊρού
Το Ιράν αναζητά «θεραπεία - σοκ» μετά τα πλήγματα - Το δίλημμα με Τραμπ και πυρηνικά
Το Ιράν είναι πιο αδύναμο και πιο ευάλωτο από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, αφού υπέστη μια σειρά από μεγάλα πλήγματα.
Νέα εποχή στις σχέσης Κίνας - Σερβίας - Ξεκίνησαν οι πτήσεις Σαγκάη - Βελιγράδι
Το δρομολόγιο Σαγκάη - Βελιγράδι θα εκτελείται από την Air Serbia δύο φορές την εβδομάδα συνδέοντας απευθείας Σερβία και Κίνα
«Αντάρτικο» από τους υπαλλήλους της JP Morgan για την επιστροφή στο γραφείο
Ο διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, Τζέιμι Ντίμον, είναι ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής στο γραφείο
Nippon Steel - U.S. Steel παίζουν το τελευταίο τους χαρτί για την εξαγορά
Ο αμερικανός πρόεδρος μπλόκαρε την προγραμματισμένη εξαγορά της U.S. Steel από τη Nippon Steel για λόγους εθνικής ασφάλειας
Το παγκόσμιο ράλι τιμών στα ακίνητα στο Ντουμπάι δείχνει σημάδια πίεσης
Σχεδόν το 1/5 των κατοικιών στο Ντουμπάι εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 εκατ. δολάρια σε αξία, σύμφωνα με την εταιρεία ακινήτων Knight Frank
Μικρότερες διακοπές ρεύματος στην Yπερδνειστερία - Σε 3 απο 8 ώρες οι διακοπές του ηλεκτρικού
Η ρωσική Gazprom δήλωσε ότι δεν θα στείλει φυσικό αέριο στη Μολδαβία, επικαλούμενη «οφειλές της Μολδαβίας ύψους 709 εκατομμυρίων δολαρίων»
Τι ψάχνουν στην Ευρώπη τα ιδιωτικά κεφάλαια [γραφήματα]
Η συνολική αξία των μεγάλων συμφωνιών με ιδιωτικά κεφάλαια στην Ευρώπη αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από τον υπόλοιπο κόσμο το 2024