
«Οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι αναζητούν νέους υπαλλήλους. Θα προτιμηθούν όσοι στο πρώτο ραντεβού τους αργήσουν τουλάχιστον 15 λεπτά» – «Άγνωστοι χάκερς από το εξωτερικό χτύπησαν σήμερα τη Deutsche Bahn με αποτέλεσμα όλα τα τρένα να φτάσουν στην ώρα τους».
Είναι δύο μόνο από τα δεκάδες ανέκδοτα, που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Τα τρένα στη Γερμανία αργούν συστηματικά, ή και… χάνονται. Οι καθυστερήσεις ή ματαιώσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο και αυτό το παραδέχεται και ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, ο οποίος δηλώνει εξοργισμένος με την κατάσταση, που αφορά πλέον πάνω από ένα στα δύο δρομολόγια: «Είναι απαράδεκτο, δεν αντιστοιχεί με το επίπεδο και τις απαιτήσεις της χώρας, αλλά η ευθύνη πρέπει να αναζητηθεί στην εποχή πριν από 20 χρόνια πλέον».
ΗΠΑ: Δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους – Το σχέδιο Μπάιντεν
Μόνο οι εργαζόμενοι δεν φταίνε
Ο υπουργός ξεκαθάρισε αυτή την εβδομάδα ότι οι μόνοι που δεν φταίνε για το χάλι των τρένων είναι οι εργαζόμενοι, που και αυτοί, συχνά με χιούμορ, προσπαθούν να παρηγορήσουν απελπισμένους ή να καθησυχάσουν οργισμένους επιβάτες. Αλλωστε και οι απεργίες τους συχνά είχαν ως αίτημα τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας. Η αιχμή για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που απέφευγαν να επενδύσουν, παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών, «για να μη χρεώσουν τις επόμενες γενιές», όπως συνήθιζαν να λένε, είναι κάτι παραπάνω από φανερή. Ετσι παρέδωσαν στην χώρα τρένα «αντίκες», όπως τα παρομοίασε με επίστρωση ανεκδότου ο κύριος Βίσινγκ.
«Φανταστείτε να προσπαθείτε με μια αντίκα της δεκαετίας του ’60 να κάνετε τον ταξιτζή. Δεν θα πάει καλά αυτό».
Το σαραβαλάκι κοστίζει
Με άλλα λόγια η περιβόητη Σουαβή νοικοκυρά της Μέρκελ, που δεν έκανε ποτέ περιττά έξοδα, δεν σκέφτηκε ότι θα της κόστιζε λιγότερο αν αντικαθιστούσε το σαραβαλάκι, που κάθε τόσο την άφηνε στο δρόμο, την καθυστερούσε από δουλειές ή την ανάγκαζε να πληρώσει για άλλο μέσο σε μια ώρα ανάγκης.
Αυτές τις μέρες ανακοινώθηκε, εκτός όλων των άλλων, ότι οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι έχουν χρέη ύψους ενός δισεκατομμυρίου. Με αυτό δεν γελά κανείς στη Γερμανία. Και σε αυτό το ένα δις θα πρέπει να προστεθούν και τα πολλά δισεκατομμύρια, που θα χρειαστούν από εδώ και στο εξής για την αναβάθμιση του δικτύου, που υπόσχεται ο Βίσινγκ.
«Χρειαζόμαστε μια ανανέωση των υποδομών, την οποία έχουμε προετοιμάσει εξαιρετικά και η εταιρεία ξεκινά να την υλοποιεί. Θα γίνει σταδιακά σε 41 διαδρομές. Από την πρώτη κιόλας θα φανεί η βελτίωση».
Μερικά χρόνια υπομονή
Το δίκτυο θα εκσυγχρονιστεί λοιπόν σε βάθος εξαετίας. Γιατί, ό,τι ερήμωσε εδώ και 20 χρόνια δε μπορεί να διορθωθεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Αυτό βεβαίως σημαίνει και μερικά δισεκατομμύρια ακόμα. Για να γκρεμιστεί οριστικά το επιχείρημα περί «μη χρέωσης» των επόμενων γενεών. Σημαίνει επίσης ότι θα συνεχίζει να δοκιμάζεται η υπομονή Γερμανών και επισκεπτών, αφού για να αλλαχτούν οι γραμμές θα πρέπει να κλείσουν, συχνά για ολόκληρους μήνες. Οπότε και πάλι υπομονή. Και μαζί με το εισιτήριο και ένα καλό βιβλίο, για να περάσει η ώρα αν χρειαστεί. Το δίκτυο wifi έτσι κι αλλιώς μέσα στα τρένα είναι φανταστικό. Με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Λειτουργεί μόνο στη φαντασία κάποιων καλοπληρωμένων μάνατζερ.
Οσο για το 5G αυτό έχει τόσες τρύπες κατά μήκος πολλών διαδρομών, που θυμίζει δίχτυ ψαρά και όχι δίκτυο. Γιατί και στις τηλεπικοινωνίες τον πρώτο λόγο για πιθανές επενδύσεις είχε για πολλά χρόνια η Σουαβή νοικοκυρά.
Κώστας Αργυρός
Πηγή: DW


Latest News

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα