
Αναστάτωση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η νέα διαφήμιση της Nike ενόψει της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Το hashtag «διαφημιστικό βίντεο της Nike που γλείφει ρακέτες πινγκ πονγκ» (#Nike宣传片舔乒乓球拍引热议) αποτέλεσε την αιτία για έντονες συζητήσεις στο Weibo στις 23 Ιουλίου, φτάνοντας σήμερα τις 140 εκατομμύρια αναγνώσεις.
Το hashtag αναφέρεται σε ένα διαφημιστικό βίντεο που κυκλοφόρησε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών στις 19 Ιουλίου, με τίτλο «Η νίκη δεν είναι για όλους | Είμαι κακός άνθρωπος;» και αφηγητή τον ηθοποιό Willem Dafoe. Στο κλιπ των 90 δευτερολέπτων στο YouTube πρωταγωνιστούν γνωστές προσωπικότητες του αθλητισμού, όπως ο LeBron James, ο αείμνηστος Kobe Bryant, η Serena Williams, ο Cristiano Ronaldo και ο Kylian Mbappe.
Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Nike: Μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση
Στην αρχή του κλιπ, ένας Ασιάτης αθλητής γλείφει μια ρακέτα επιτραπέζιας αντισφαίρισης, γεγονός που προκάλεσε τη διαμάχη, καθώς δεν είναι λίγοι οι θεατές που επιμένουν πως η ενέργεια αυτή προσβάλλει την Κίνα.
Οι επικριτές της υποστήριξαν ότι το γλείψιμο της ρακέτας δεν αποτελεί φυσιολογική δραστηριότητα του παιχνιδιού, υποδηλώνοντας ότι η σκηνή στόχευε ειδικά την ηπειρωτική χώρα λόγω της εθνικής σημασίας του αθλήματος, και κατηγόρησαν τη Nike ότι αμαυρώνει τη δημόσια εικόνα των Κινέζων αθλητών.
Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα από τοπικές μάρκες όπως η Anta και η Li-Ning, η Nike βρίσκεται ξανά μπροστά σε μια ακόμη διαμάχη με το κινεζικό καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με το JingDaily που επικαλείται το ενσωματωμένο έξυπνο εργαλείο αναζήτησης AI του Weibo, το 29% των θεατών μπερδεύτηκε από την διαφήμιση, το 29% δεν το συμπάθησε, το 17% ήταν ουδέτερο και στο 9% άρεσε το βίντεο.
«Ποιος αθλητής θα έγλειφε τον αθλητικό του εξοπλισμό; Το περισσότερο που θα έκανε είναι να τον φιλήσει», έγραψε ένας χρήστης του Weibo.
Ένας άλλος ανέφερε: «Είναι σκόπιμο. Ποιος δεν ξέρει ότι είμαστε το νούμερο ένα στην επιτραπέζια αντισφαίριση;».
Και μια ακόμη συζήτηση
Τούτου λεχθέντος, το πλέον viral διαφημιστικό συζητείται σε όλο το Xiaohongshu, αλλά όχι για τους ίδιους λόγους. Οι διαδικτυακοί χρήστες αντιθέτως συζητούν για το αν οι αθλητές πρέπει να προβάλλουν επιθετικότητα και αδίστακτη συμπεριφορά ή αν ο αθλητισμός πρέπει να είναι γεμάτος αγάπη και κοινότητα – αυτό οφείλεται στο προκλητικό θέμα του βίντεο που προκαλεί σκέψεις και διερευνά την ανταγωνιστική νοοτροπία ενός αθλητή.
Εν ολίγοις, η Nike μπορεί να έγινε πρωτοσέλιδο επειδή δήθεν «αναστάτωσε» την Κίνα, αλλά οι έρευνες λένε ότι προκλήθηκε μια μεγαλύτερη συζήτηση (ίσως και ηθελημένη) για το πνεύμα της αθλητικής ελίτ που δίνει το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες.


Latest News

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,