Αναστάτωση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η νέα διαφήμιση της Nike ενόψει της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Το hashtag «διαφημιστικό βίντεο της Nike που γλείφει ρακέτες πινγκ πονγκ» (#Nike宣传片舔乒乓球拍引热议) αποτέλεσε την αιτία για έντονες συζητήσεις στο Weibo στις 23 Ιουλίου, φτάνοντας σήμερα τις 140 εκατομμύρια αναγνώσεις.

Το hashtag αναφέρεται σε ένα διαφημιστικό βίντεο που κυκλοφόρησε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών στις 19 Ιουλίου, με τίτλο «Η νίκη δεν είναι για όλους | Είμαι κακός άνθρωπος;» και αφηγητή τον ηθοποιό Willem Dafoe. Στο κλιπ των 90 δευτερολέπτων στο YouTube πρωταγωνιστούν γνωστές προσωπικότητες του αθλητισμού, όπως ο LeBron James, ο αείμνηστος Kobe Bryant, η Serena Williams, ο Cristiano Ronaldo και ο Kylian Mbappe.

Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Nike: Μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση

Στην αρχή του κλιπ, ένας Ασιάτης αθλητής γλείφει μια ρακέτα επιτραπέζιας αντισφαίρισης, γεγονός που προκάλεσε τη διαμάχη, καθώς δεν είναι λίγοι οι θεατές που επιμένουν πως η ενέργεια αυτή προσβάλλει την Κίνα.

Οι επικριτές της υποστήριξαν ότι το γλείψιμο της ρακέτας δεν αποτελεί φυσιολογική δραστηριότητα του παιχνιδιού, υποδηλώνοντας ότι η σκηνή στόχευε ειδικά την ηπειρωτική χώρα λόγω της εθνικής σημασίας του αθλήματος, και κατηγόρησαν τη Nike ότι αμαυρώνει τη δημόσια εικόνα των Κινέζων αθλητών.

Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα από τοπικές μάρκες όπως η Anta και η Li-Ning, η Nike βρίσκεται ξανά μπροστά σε μια ακόμη διαμάχη με το κινεζικό καταναλωτικό κοινό.

Σύμφωνα με το JingDaily που επικαλείται το ενσωματωμένο έξυπνο εργαλείο αναζήτησης AI του Weibo, το 29% των θεατών μπερδεύτηκε από την διαφήμιση, το 29% δεν το συμπάθησε, το 17% ήταν ουδέτερο και στο 9% άρεσε το βίντεο.

«Ποιος αθλητής θα έγλειφε τον αθλητικό του εξοπλισμό; Το περισσότερο που θα έκανε είναι να τον φιλήσει», έγραψε ένας χρήστης του Weibo.

Ένας άλλος ανέφερε: «Είναι σκόπιμο. Ποιος δεν ξέρει ότι είμαστε το νούμερο ένα στην επιτραπέζια αντισφαίριση;».

Και μια ακόμη συζήτηση

Τούτου λεχθέντος, το πλέον viral διαφημιστικό συζητείται σε όλο το Xiaohongshu, αλλά όχι για τους ίδιους λόγους. Οι διαδικτυακοί χρήστες αντιθέτως συζητούν για το αν οι αθλητές πρέπει να προβάλλουν επιθετικότητα και αδίστακτη συμπεριφορά ή αν ο αθλητισμός πρέπει να είναι γεμάτος αγάπη και κοινότητα – αυτό οφείλεται στο προκλητικό θέμα του βίντεο που προκαλεί σκέψεις και διερευνά την ανταγωνιστική νοοτροπία ενός αθλητή.

Εν ολίγοις, η Nike μπορεί να έγινε πρωτοσέλιδο επειδή δήθεν «αναστάτωσε» την Κίνα, αλλά οι έρευνες λένε ότι προκλήθηκε μια μεγαλύτερη συζήτηση (ίσως και ηθελημένη) για το πνεύμα της αθλητικής ελίτ που δίνει το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή