Αναστάτωση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η νέα διαφήμιση της Nike ενόψει της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι. Το hashtag «διαφημιστικό βίντεο της Nike που γλείφει ρακέτες πινγκ πονγκ» (#Nike宣传片舔乒乓球拍引热议) αποτέλεσε την αιτία για έντονες συζητήσεις στο Weibo στις 23 Ιουλίου, φτάνοντας σήμερα τις 140 εκατομμύρια αναγνώσεις.
Το hashtag αναφέρεται σε ένα διαφημιστικό βίντεο που κυκλοφόρησε η αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών στις 19 Ιουλίου, με τίτλο «Η νίκη δεν είναι για όλους | Είμαι κακός άνθρωπος;» και αφηγητή τον ηθοποιό Willem Dafoe. Στο κλιπ των 90 δευτερολέπτων στο YouTube πρωταγωνιστούν γνωστές προσωπικότητες του αθλητισμού, όπως ο LeBron James, ο αείμνηστος Kobe Bryant, η Serena Williams, ο Cristiano Ronaldo και ο Kylian Mbappe.
Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Nike: Μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση
Στην αρχή του κλιπ, ένας Ασιάτης αθλητής γλείφει μια ρακέτα επιτραπέζιας αντισφαίρισης, γεγονός που προκάλεσε τη διαμάχη, καθώς δεν είναι λίγοι οι θεατές που επιμένουν πως η ενέργεια αυτή προσβάλλει την Κίνα.
Οι επικριτές της υποστήριξαν ότι το γλείψιμο της ρακέτας δεν αποτελεί φυσιολογική δραστηριότητα του παιχνιδιού, υποδηλώνοντας ότι η σκηνή στόχευε ειδικά την ηπειρωτική χώρα λόγω της εθνικής σημασίας του αθλήματος, και κατηγόρησαν τη Nike ότι αμαυρώνει τη δημόσια εικόνα των Κινέζων αθλητών.
Εν μέσω έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα από τοπικές μάρκες όπως η Anta και η Li-Ning, η Nike βρίσκεται ξανά μπροστά σε μια ακόμη διαμάχη με το κινεζικό καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με το JingDaily που επικαλείται το ενσωματωμένο έξυπνο εργαλείο αναζήτησης AI του Weibo, το 29% των θεατών μπερδεύτηκε από την διαφήμιση, το 29% δεν το συμπάθησε, το 17% ήταν ουδέτερο και στο 9% άρεσε το βίντεο.
«Ποιος αθλητής θα έγλειφε τον αθλητικό του εξοπλισμό; Το περισσότερο που θα έκανε είναι να τον φιλήσει», έγραψε ένας χρήστης του Weibo.
Ένας άλλος ανέφερε: «Είναι σκόπιμο. Ποιος δεν ξέρει ότι είμαστε το νούμερο ένα στην επιτραπέζια αντισφαίριση;».
Και μια ακόμη συζήτηση
Τούτου λεχθέντος, το πλέον viral διαφημιστικό συζητείται σε όλο το Xiaohongshu, αλλά όχι για τους ίδιους λόγους. Οι διαδικτυακοί χρήστες αντιθέτως συζητούν για το αν οι αθλητές πρέπει να προβάλλουν επιθετικότητα και αδίστακτη συμπεριφορά ή αν ο αθλητισμός πρέπει να είναι γεμάτος αγάπη και κοινότητα – αυτό οφείλεται στο προκλητικό θέμα του βίντεο που προκαλεί σκέψεις και διερευνά την ανταγωνιστική νοοτροπία ενός αθλητή.
Εν ολίγοις, η Nike μπορεί να έγινε πρωτοσέλιδο επειδή δήθεν «αναστάτωσε» την Κίνα, αλλά οι έρευνες λένε ότι προκλήθηκε μια μεγαλύτερη συζήτηση (ίσως και ηθελημένη) για το πνεύμα της αθλητικής ελίτ που δίνει το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Latest News
Το τέλος των οικονομικών αεροπορικών εταιρειών όπως τις ξέρουμε
Πώς αλλάζουν πορεία για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους
Η αγορά πολυτελείας της Ασίας κατέρρευσε, αλλά όχι σε αυτή την χώρα
Πώς το αδύναμο νόμισμα καταφέρνει να προσελκύσει αγοραστές
Γιατί ανακάμπτει η οικονομία της Βόρειας Κορέας
Την ίδια στιγμή η χώρα παραμένει από τα φτωχότερα κράτη παγκοσμίως
Η νέα τεχνολογία που επιτρέπει στους αθλητές να αντιμετωπίσουν τον καύσωνα
Για να νικήσουν τη ζέστη, οι αθλητές φέρνουν νέα τεχνολογία στο Παρίσι 2024
Το Λονδίνο θέλει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2040 - Η Βρετανία όμως μπορεί;
Τι αποκαλύπτει το Bloomberg για τις φανερές πλέον προθέσεις του Εργατικού δημάρχου του Λονδίνου, Sadiq Khan
Η Apple υπέγραψε την πρώτη συμφωνία με συνδικάτο εργαζομένων στις ΗΠΑ
Οι εργαζόμενοι στο κατάστημα του Τάουσον στο Μέριλαντ πέτυχαν την πρώτη συμφωνία με την Apple στις ΗΠΑ
Η Mitsubishi εισέρχεται στη στρατηγική συμμαχία Nissan-Honda
Η στρατηγική συμμαχία στην οποία εισέρχεται η Mitsubishi στοχεύει στην τυποποίηση των λογισμικών στα οχήματά τους
Χαμόγελα για τη Lamborghini - Νέο υβριδικό supercar, ισχυρές πωλήσεις και στο βάθος, EV
Παρουσίασε νέο υβριδικό supercar στην Κορέα, παρουσίασε ισχυρές πωλήσεις και εστιάζει περισσότερο πλέον στα EV
Εντός στόχων η Carrefour - Πώς κινήθηκαν οι βασικές αγορές της
Πώς ο όμιλος κατάφερε και να προστατεύσει και να βελτιώσει ακόμη και την κερδοφορία του
Το φιάσκο με τα ενοικιαζόμενα διαμερισμάτα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Από τις 87.000 διαδικτυακές καταχωρήσεις για την περίοδο των Αγώνων στο Ιλ ντε Φρανς, οι 43.500 είχαν ανοιχτό ημερολόγιο καθ’ όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης