Τέσσερις κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ.  Και οι τέσσερις εισηγμένες στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικές εταιρείες ξοδεύουν περισσότερα στην έρευνα ως αναλογία προς τις πωλήσεις από την Tesla, σύμφωνα με ανάλυση του CNBC για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου των τεσσάρων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Είναι μια στρατηγική επιβίωσης στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, τη μεγαλύτερη στον κόσμο. Τα νέα ενεργειακά οχήματα, τα οποία περιλαμβάνουν τόσο αυτοκίνητα με μπαταρία όσο και υβριδικά, έχουν αυξηθεί γρήγορα καταλαμβάνοντας μερίδιο που υπερβαίνει το 40% των πωλήσεων.

Ηλεκτροκίνηση: Η μάχη των κολοσσών για τις πωλήσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξοδεύουν ήδη τόσα ή περισσότερα από τις αντίστοιχες παγκόσμιες εταιρείες στην Ε&Α ως ποσοστό των εσόδων, μια σημαντική αύξηση από πολλά χρόνια πριν, δήλωσε στο CNBC ο Πολ Γκόνγκ, αναλυτής αυτοκινήτων στην UBS.

Από τις τέσσερις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ, η Nio κατέλαβε την πρώτη θέση, ξοδεύοντας σχεδόν το 29% των εσόδων τους πρώτους τρεις μήνες του έτους για έρευνα και ανάπτυξη. Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από το ποσοστό της Tesla που ήταν 5,4% το πρώτο τρίμηνο και 4,2% το δεύτερο.

Πολύ υψηλότερες δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης

Είναι λιγότερο σαφές εάν αυτές οι υψηλότερες δαπάνες μπορούν να μεταφραστούν σε μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα.

Η Nio λειτουργεί με ζημιές εδώ και χρόνια. Εκτός από τα λανσαρίσματα αυτοκινήτων, η εταιρεία έχει διοργανώσει τα τελευταία χρόνια εκδηλώσεις για την προώθηση των υπηρεσιών μπαταριών και άλλων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης μιας για την «ποιότητα» του αυτοκινήτου στα τέλη Ιουνίου.

«Όλοι μιλούν για τη συνέλιξη αυτή τη στιγμή», είπε ο Φενγκ Σεν, πρόεδρος της επιτροπής διαχείρισης ποιότητας του Nio στα κινεζικά στην εκδήλωση, που μεταφράστηκε από το CNBC. Αναφερόταν σε έναν δημοφιλή όρο στην Κίνα για να περιγράψει τον έντονο ανταγωνισμό.

Ο Σεν, ο οποίος είναι επίσης εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Nio, ήταν προηγουμένως πρόεδρος της μάρκας πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων Polestar στην Κίνα και εργάστηκε στη διαχείριση ποιότητας στη Ford Motor στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Η Nio τον Σεπτέμβριο του 2022 άνοιξε το δεύτερο εργοστάσιό της στην πόλη Hefei, ένα κόμβο παραγωγής για πολλές εταιρείες αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο έχει περίπου 2.000 ανθρώπους και 756 ρομπότ.

«Το κλειδί είναι να ψηφιοποιηθεί κάθε στάδιο της παραγωγής», είπε ο Ουίλιαμ Λι, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Nio, σε δημοσιογράφους τον Ιούνιο.

Εγγύτητα εφοδιαστικής αλυσίδας

Το Hefei είναι η πρωτεύουσα της επαρχίας Anhui στα δυτικά της Σαγκάης. Η περιοχή ονομάζεται Δέλτα του ποταμού Yangtze, στο οποίο η Κίνα ισχυρίζεται ότι φιλοξενεί τόσα πολλά εργοστάσια που ένας νέος κατασκευαστής μπορεί να βρει όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα μέσα σε τέσσερις ώρες με το αυτοκίνητο.

Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας είπε στο CNBC σε μια δήλωση ότι έχει συνεργαστεί με κατασκευαστές και προμηθευτές αυτοκινήτων για να δημιουργήσει εκατοντάδες περιπτώσεις βέλτιστων πρακτικών και σημεία αναφοράς εφαρμογών για την έξυπνη κατασκευή στον κλάδο.

Υπογράμμισε ότι μπορεί να βοηθήσει τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ανταποκριθούν πιο γρήγορα στους πελάτες και τις ανάγκες της αγοράς από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένα άλλο τμήμα της περιοχής, η επαρχία Zhejiang, φιλοξενεί τον εισηγμένο στο Χονγκ Κονγκ γίγαντα αυτοκινήτων Geely και την εισηγμένη στις ΗΠΑ θυγατρική ηλεκτρικών αυτοκινήτων Zeekr.

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της Zeekr δείχνουν ότι η εταιρεία δαπάνησε το 13% των πωλήσεων σε έρευνα και ανάπτυξη. Η μητρική Geely έχει ξοδέψει τουλάχιστον το 4% των εσόδων στην έρευνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σημαντικά υψηλότερα από τα προηγούμενα έτη.

Ο αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης αυτοκινήτων της Geely, Ρεν Ζιανγκφέι, είπε στο CNBC στα τέλη του περασμένου μήνα ότι ενώ η εταιρεία προσπαθεί να βελτιώσει τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό για αυτοκίνητα, το τελευταίο μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη διαφοροποίηση.

Ο Ρεν σημείωσε ότι τα νέα ενεργειακά οχήματα μπορούν να υποστηρίξουν περισσότερες από αυτές τις λειτουργίες, καθώς διαθέτουν μεγαλύτερη μπαταρία από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο.

Η Geely κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα την “Aegis Short Blade Battery”, την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι πέρασε δοκιμές πάνω από τα πρότυπα του κλάδου χωρίς να εκραγεί. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα BYD

.

Τεχνικές εταιρείες εναντίον αυτοκινητοβιομηχανιών

Ο Γκονγκ της UBS προειδοποίησε ότι η αναλογία των δαπανών έρευνας προς τις πωλήσεις, που μερικές φορές ονομάζεται ένταση Ε&Α, δεν αποτελεί οριστικό μέτρο της τεχνολογικής καινοτομίας.

Όσον αφορά τα απόλυτα δολάρια ΗΠΑ, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ BYD δαπάνησε το ισοδύναμο των 1,47 δισεκατομμυρίων δολαρίων για έρευνα το πρώτο τρίμηνο, ή το 8,5% των εσόδων της. Εκείνη την περίοδο η Tesla δαπανούσε 1,15 δισεκατομμύρια δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη.

Για το μέλλον, οι εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να διαφοροποιηθούν όσον αφορά τις μπαταρίες και το λογισμικό – δύο κατηγορίες στις οποίες κυριαρχούν η CATL και η Huawei, αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ