Οι ναυτιλιακοί γίγαντες που ελέγχουν το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μεταφοράς containers γίνονται ακόμη μεγαλύτεροι, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Οι δέκα πρώτες σε μεταφορική ικανότητα ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ελέγχουν το 85,4% του παγκόσμιου στόλου με τη Mediterranean Shipping Company (MSC), τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του πλανήτη, να αυξάνει τον στόλο της κατά 7,1% από τις αρχές του έτους.
Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Η άνοδος μάλιστα ήταν υψηλότερη του μέσου όρου του κλάδου που είναι της τάξης του 6,2%, σύμφωνα με την Alphaliner.
Η ιταλοελβετική MSC και η ισραηλινών συμφερόντων ZIM είναι οι δυο ταχύτερα αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών στη διάρκεια του πρώτου επταμήνου του έτους.Ο στόλος της MSC ξεπέρασε πρόσφατα σε μεταφορική ικανότητα τα 6 εκατ. teu, με τη ναυτιλιακή εταιρεία που ανήκει στην οικογένεια Aponte να αυξάνει φέτος τη μεταφορική της ικανότητα κατά 400.000 teu, που ισοδυναμεί με περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού μεγέθους της ναυτιλιακής Yang Ming, που είναι η μικρότερη μεταξύ των 10 πρώτων της παγκόσμιας κατάταξης των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών. Ποσοστιαία οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές της πρώτης δεκάδας ήταν η ZIM (+17,5%) και η γερμανική Hapag-Lloyd (+10,6%) που βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 2.172.233 teu.
Ηγετική θέση
Η MSC συνεχίζει να αυξάνει αδιάκοπα τον στόλο της μέσω ενός συνδυασμού παραδόσεων νεότευκτων πλοίων και αγοράς μεταχειρισμένου τονάζ. Σύμφωνα με την Alphaliner, η ηγετική θέση στην αγορά της ναυτιλιακής που έχει έδρα τη Γενεύη φαίνεται εγγυημένη, καθώς το βιβλίο παραγγελιών της με 1,20 εκατ. teu είναι μεγαλύτερο όλων και ισοδυναμεί μόνο με εκείνο της τρίτης σε μέγεθος εταιρείας της CMA CGM, το οποίο ανέρχεται επίσης σε περίπου 1,20 εκατ. teu. Ετσι, τα επόμενα χρόνια η CMA CGM, που διαθέτει σήμερα μεταφορική ικανότητα 3.754.697 teu, θα ξεπεράσει πιθανότατα τη δανική Maersk και θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Οσον αφορά τη Maersk, πέρυσι μείωσε τη συνολική χωρητικότητά της κατά 2,7%, ωστόσο φέτος ανέπτυξε περαιτέρω τον στόλο της κατά 5,6%, ελάχιστα κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, και έφτασε τα 4.345.927 teu καθώς παρέλαβε τα πρώτα τέσσερα από τα 18 πλοία τύπου Equinoxclass με κινητήρα διπλού καυσίμου μεθανόλης, ενώ πρόσθεσε και τρία ναυλωμένα πλοία τύπου neo-panamax.
Φέτος, η Yang Ming είναι η μόνη ναυτιλιακή του Top 10 που μείωσε τον στόλο της (-2%) κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, στα 693.548 teu, με αποτέλεσμα να την προσπεράσει η ΖΙΜ (728.011 teu). Στην όγδοη θέση βρίσκεται η κορεατική HMM με 840.952 teu (+7,3% σε σύγκριση με την αρχή του χρόνου), στην έβδομη η ταϊβανέζικη Evergreen με 1.690.840 teu (+2,8%) στην έκτη η ιαπωνική ΟΝΕ με 1.914.153 teu (+6,3%) και τέλος στην τέταρτη η κινεζική COSCO με 3.243.666 teu (+6,2%).
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons